تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821007575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژواك صدا/اعلام برنامه‌هاي فجر شبكه‌هاي راديويي/ اظهار نظر گويندگان درباره جشنواره جوانه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پژواك صدا/اعلام برنامه‌هاي فجر شبكه‌هاي راديويي/ اظهار نظر گويندگان درباره جشنواره جوانه
اعلام برنامه‌هاي فجر شبكه‌هاي راديويي/ اظهار نظر گويندگان درباره جشنواره جوانه
معرفي ويژه برنامه‌هاي دهه فجر شبكه‌هاي راديويي تركي استامبولي،‌ گفتگو، ورزش، تهران و معارف و اظهار نظر گويندگان درباره جشنواره جوانه از تازه‌ترين اخبار راديو است.

به گزارش خبرگزاري مهر، "هنگامه سربلندي" در قالب يك مجله راديويي و با نگاهي به موضوعات حوزه سياست، فرهنگ و هنر، آيتم‌هايي متنوع و جذاب را تهيه كرده است كه از اين بين مي‌توان به "فصل وصل" اشاره كرد. اين برنامه همچنين در آيتمي ديگر با رصد دستاوردهاي انقلاب اسلامي، به واكاوي حوزه‌هاي متاثر از بركات اين انقلاب مي‌پردازد.

"نواي انقلاب" و "ستون انقلاب" از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است كه به ترتيب به نقل خاطرات افرادي تاثير گذار در جريان انقلاب همچون زهرا مصطفوي و صادق طباطبايي و بازخواني سرمقاله مطبوعات سال 57 مثل كيهان و اطلاعات اختصاص دارد.

اين برنامه به سردبيري محمدرضا نظري، تهيه كنندگي فرهاد دهنوي و اجراي منصوره صامتي هر روز از ساعت 16 تا 17:30 و به صورت زنده روي موج اف.ام، رديف 103.5 مگاهرتز روي آنتن مي‌رود.

گفتگو با سامان سالور در "اينجا شب نيست"

- سامان سالور با حضور در برنامه "اينجا شب نيست" با اجراي فرزاد حسني در ارتباط با فيلم "آمين خواهيم گفت" گفت: دو روز پيش توانستيم اين فيلم را بر روي پرده ببينيم و خوشبختانه جزء 32 فيلم برتر قرار گرفت. خوشحالم كه اهالي سينما و افرادي كه تاكنون فيلم را ديده‌اند از آن رضايت كافي داشته‌اند گرچه فيلم هنوز بر روي پرده سينماها قرار نگرفته است ولي از طرف افرادي كه فيلم را به طور خصوصي ديده‌اند بازخورد بسيار خوبي داشته‌ام و خوشبختانه موج مثبتي را دريافت كرده‌ام اميدوارم كه بعد از اكران در جشن سينماي ايران هم توسط مخاطبين با هوش سينماي ايران هم مورد قبول قرار گيرد.

سالور از راه اندازي سايت براي اين فيلم خبر داد و افزود: سايت فيلم با نشاني www.aminkhahimgoft.ir از فردا به طور رسمي آغاز به كار خواهد كرد و آنچه كه در اين مورد جالب است گفته شود اين است كه در دو روزي كه سايت به طور آزمايشي راه اندازي شده بود حدود 12 هزار باديد را داشته است كه اين نشان مي‌دهد مخاطبين جدي سينماي ايران هم پيگير اين فيلم هستند.

پخش نمايش راديويي "پيام"

- نمايشنامه "پيام" به مناسبت دهه مباركه فجر از راديو تركي استانبولي معاونت برون مرزي پخش مي‌شود. اين نمايشنامه مبارزه و ايثارگري مجاهدان اسلام در برابر شكنجه ساواك را روايت مي‌كند. نمايشنامه راديويي "پيام " به مدت 30 دقيقه از 12 الي 22بهمن از راديو تركي استانبولي روي آنتن مي‌رود.

سليمان زارع تهيه كننده و سردبير، رسول عليپور كارگردان، ماهر خامنه راوي و گلسا پرويزي در نقش دانشجوي فارغ التحصيل از فرانسه در زمان تبعيد امام خميني (ره ) در فرانسه و ليلا بندي و مسعود كتاني در نقش زنداني سياسي، ميثم فري ور، محمد بختياري در نقش زنداني ساواكي، محمد نقي مصباحي در نقش ساواكي، فرشاد نصيري بادراني در نقش زنداني سياسي مبارز و رباب تقي زاده در نقش همسر ساواكي از عوامل نمايشنامه راديويي "پيام" هستند.

پوشش فيلم فجر با "پرده نقره‌اي"

- "پرده نقره‌اي" از جمله برنامه‌هاي اختصاصي راديو گفتگو در ايام بهمن و مختص جشنواره فيلم فجر است كه به صورت زنده از محل برگزاري جشنواره سي‌ام پخش مي‌شود. اين برنامه با بخش‌ها و آيتم‌هاي گوناگون مخاطبان راديو گفتگو را از كم و كيف فيلم‌هاي راه يافته به جشنواره امسال و نيز حواشي پيرامون اين فستيوال بين المللي آگاه مي‌كند.

اين برنامه در قالب هفت پرده، با نگاهي به فيلم‌هاي اكران شده در هر روز با عوامل آن گپ و گفتي خواهد داشت و در بخش‌هاي ديگر نيز به نقد كارشناسي، عملكرد فيلم اولي‌ها، گزارش‌هاي مردمي، بهترين آثار در دوره‌هاي پيشين جشنواره و... مي‌پردازد. "پرده نقره اي" به سردبيري محمد جواد طالبي، تهيه كنندگي فرهاد دهنوي و اجراي منصوره صامتي آماده پخش مي‌شود. اين برنامه در طول ايام جشنواره فيلم فجر و از ساعت 19 روي موج اف.ام، رديف 103.5 مگاهرتز روي آنتن مي‌رود.

جزئيات جشنواره داخلي راديو ايران

- ابراهيم صابري‌نژاد دبير جشنواره داخلي راديو ايران گفت: به طور مشخص در بخش بين الملل 16 اثر ، بخش داخلي 12 اثر و افزون بر 20 اثر در قسمت رويش، به جشنواره بين المللي دوازدهم ارسال شده است.

وي با اشاره به اينكه "راديو ايران" در طول بيش از هفتاد سال فعاليت رسانه‌اي، با بهره گيري از برنامه سازان انديشمند، هنرمند و مجرب، هميشه خالق آثاري جذاب، شنيدني و اثربخش بوده است، برنامه‌هايي كه پس از گذر سال‌ها همواره بخشي از خاطرات شيرين هموطنان فرهيخته ايراني را شكل داده است، ادامه داد: امسال هم برنامه سازان خوشفكر راديو ايران علاوه بر انجام فعاليت‌هاي گسترده و مؤثر خود در لحظه لحظه روزها، شب‌ها ، هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته، به ويژه در مناسبت‌هايي چون سالروز ارتحال ملكوتي پيامبر گرامي اسلام (ص) و سالروز شهادت سبت اكبرشان حضرت امام حسن مجتبي (ع) و همينطور سالروز شهادت حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) و يا روزهاي شاد نوروز باستاني ، خجسته سالروز ولادت مولاي متقيان امام علي (ع) و ديگر مناسبت‌هاي فرخنده‌اي كه پشت سر گذاشته و يا در پيش رو داريم ، تدارك مناسبي براي دوازدهمين جشنواره بين المللي صدا داشته‌اند.

- پروانه طهماسبي، سردبير برنامه "آن روزها" گفت: برنامه زنده صبحگاهي "آن روزها" با رويكرد تفريحي و اطلاع رساني از ساعت 9 تا 11 به موضوع گراميداشت دهه فجر اختصاص يافته است. اين برنامه از 12 تا 22 بهمن با آيتم محله‌هاي شهر تهران كه مركز فعاليت‌هاي انقلاب اسلامي است با اجراي حسن بيگي پخش مي‌شود. از ديگر آيتم‌هاي اين برنامه چهره‌هاي بد تاريخ معاصر و چهره‌هاي خوب ياران انقلاب و آيتم خاطره سازي كه به شعارهاي انقلابي ختم مي‌شود.

"آن روزها " به تهيه كنندگي حسن تبار و گويندگي آويد بزرگي از شبكه راديويي تهران موج اف.ام رديف 94 يا موج اي.ام رديف1332 قابل دسترسي است.

ويژه برنامه‌هاي فجر راديو ورزش

- شبكه راديويي ورزش با نزديك شدن به سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي از دوازدهم بهمن ماه ويژه برنامه‌هاي اين مناسبت گرامي و تاريخي را تقديم علاقمندان خواهد كرد.

گروه ورزش و فرهنگ راديو ورزش چهارعنوان برنامه با نام‌هاي "ياد ايام" كه اختصاص به روزشمار پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين مصاحبه با چهره‌هاي بنام ورزش ايران در خصوص خاطرات آنان از ايام پيروزي انقلاب اسلامي خواهد داشت .اين برنامه هر روز ساعت 13:45 روي آنتن مي‌رود.

برنامه" لحظه‌هاي ماندگار" بيان كننده لحظات افتخار آميز و بيادماندني ورزش ايران پس از انقلاب اسلامي است. اين برنامه هر شب ساعت 19:30 تقديم شنوندگان گرامي خواهد شد. ويژه برنامه " ورزش و انقلاب " با تهيه كنندگي سيد مسعود نجات، سردبيري سيد حسين معتمد هاشمي و گويندگي و كارشناسي محمدرضا منصوريان اين موضوع را در گفتگو با آقايان عبدالحميد احمدي رييس انجمن صنفي روزنامه نگاران ورزشي و آقاي غلامحسين شعباني مدير مسئول هفته نامه دنياي ورزش از ساعت 14:30 تا 15 به بحث و بررسي خواهد گذاشت.

" ورزش و ارزش" به تبيين انديشه‌هاي راهبردي امام راحل(ره ) و مقام معظم رهبري در حوزه ورزش ايران مي‌پردازد. اين برنامه در روزهاي دهم و يازدهم اختصاص به انديشه‌هاي راهگشا و نجات بخش امام خميني(ره) در حوزه ورزش ايران خواهد پرداخت. برنامه ورزش و ارزش ساعت 19.45 تا 20 در ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي تقديم علاقمندان خواهد شد.

ويژه برنامه‌هاي فجر راديو تهران

- محمد جهاني، مدير شبكه راديويي تهران از پخش ويژه برنامه‌هاي دهه فجر از 12 تا 22 بهمن خبر داد و افزود: برنامه صبحگاهي " صبح تهران " از ساعت 7 تا 9 با آيتم‌هاي متنوع به اطلاع رساني برنامه‌هاي دهه فجر مي‌پردازد. برنامه زنده صبحگاهي "آن روزها" با رويكرد تفريحي و اطلاع رساني از ساعت 9 تا 11 به موضوع گراميداشت دهه فجر اختصاص يافته است.

وي همچنين از پخش ترانه‌هاي درخواستي ويژه دهه فجر خبر داد و گفت: در برنامه "آواي انقلاب" از ساعت 12:30 تا 13:30 ترانه‌هاي درخواستي مخاطبان پخش خواهد شد. شنونده‌هاي شبكه راديويي تهران مي‌توانند براي پخش ترانه‌هاي درخواستي دهه فجر با شماره تلفن 33916985 يا ارسال پيام كوتاه به 30000955 با راديو تهران در ارتباط باشند.

اظهار نظر گويندگان درباره جشنواره جوانه

- آرزو جعفرپور بازيگر سينما و تلويزيون در ارتباط با تاثير جشنواره جوانه گفت: راديو به خاطر جذابيتي كه دارد همواره داراي جذابيت‌هايي هست كه هر فردي دوست دارد يك بار حضور در آن را تجربه كند اما شايد به دليل محدوديت‌هايي كه وجود دارد اين امكان براي خيلي ازافراد وجود نداشته باشد اما واضح است كه اين جشنواره مي‌تواند فرصتي براي افراد علاقمند باشد تا كار در اين ژانر خاص را تجربه كنند.

وي افزود: جوانه فرصتي براي برآورده شدن آرزويي است كه خيلي‌ها آن را در دل دارند. به نوعي مي‌توان گفت در اين جشنواره استعدادها به خوبي كشف مي‌شوند. يك ذوق خوب، قدرت بيان خوب، قدرت مديريت مناسب يا نويسندگي خوب مي‌تواند در يك كار تيمي خود همه اين استعدادها خود را به بهترين شكل نشان دهد. به نوعي انتخاب شدن در جشنواره جوانه منتخب شدن بين افراد برگزيده است. لذا دست مديران هم براي انتخاب بازاست.

وي در پايان گفت: نسل جوان بسيار مي‌تواند موفق كار كند چرا كه آنقدر در زمينه موضوعات مختلف مطالعه دارند كه گاهي همپاي يك كارشناس براي يك برنامه اظهار نظر مي‌كنند. اين نشان از توفيق اين نسل در زمينه‌هاي مختلف دارد. به نظر من جشنواره تلنگر خوبي است براي افرادي كه كار در راديو براي آنها عادي شده است.

جشنواره جوانه دانشگاه است

- فريدون محرابي در ارتباط با تاثير جشنواره جوانه گفت: من از استراتژي برگزاري اين جشنواره اطلاع زيادي ندارم اما آنچه واضح است اين است كه اگر هر كسي مي‌خواهد جذب بخش هنري راديو شود بايد يك سري آموزش‌ها را ببيند و اين آموزش هم در طول زمان مي‌تواند انتقال پيدا كند و توسط اساتيد بسيار خوبي كه در راديو هستند اين امر مي‌تواند صورت بگيرد.

وي افزود: نفس برگزاري جشنواره خوب است و از بابت كشف استعدادهاي برتر به مسئولين راديو تبريك و خسته نباشيد مي‌گويم. اما معتقد هستم كار اصلي بعد از جشنواره شروع مي‌شود و اين افراد پس از اينكه در جشنواره برگزيده شدند به عبارتي پس از كشف آنها توسط راديو بايد دوره‌هاي كامل آموزشي را طي كنند و در حقيقت راديو مي‌تواند مانند يك دانشگاه براي اين افراد باشد.

محرابي تصريح كرد: افرادي كه دست اندركار برگزاري جشنواره هستند افرادي هستند كه تبحر، تجربه و سواد كافي و كامل براي اين كار (تشخيص افراد با استعداد از بين شركت كنندگان) رادارند. اما آيا همه كساني كه در حال حاضر گويندگي مي‌كنند موفق هستند؟؟ به نظر من اين نقطه ضعفي براي ماست كه هميشه بهترين ها را به كار نمي‌گيريم كارهاي هنري اغماض بردار نيست و بهترين‌ها را مي‌طلبد چرا كه دنياي هنر بيكران و نامحدود است و دل دادن به اين بيكرانه باعث مي‌شود انسان براي رسيدن به اهدافش خيلي تلاش كند، خيلي.

لزوم بيان نگاه و زبان نو

- امين نبي الهي در ارتباط با تاثير جشنواره جوانه گفت: راديو و به خصوص راديو جوان به نيروهايي كه توانايي كار دارند و نيروهاي جديد همواره نيازمند است لذا اگر كسي فكر مي‌كند حرفي براي گفتن دارد بهتر است از اين فرصتي كه به دست آمده است بهترين استفاده را ببرد. نگاه جديد و خلاق به موضوعات يكي از محاسن اين جشنواره به شمار مي‌آيد. شايد نيرويي كه جديد مي‌آيد تجربه كافي نداشته باشد ولي به آرامي مي‌تواند با اين فضا آشنا شود و با شناخت درست رسانه‌اي كه مي‌خواهد در آن كار كند زبان و نگاه جديد خود را بيان كند.

وي در ارتباط با تاثير راديو در اجراي تلويزيوني گفت: تلفيق تجربه‌هاي تئاتر، راديو و تلويزيون به واقع براي بهتر شدن كار مفيد است. ولي اگر كسي سابقه‌اي در راديو دارد بهتر است از آن سابقه استفاده شود و اين ديد وجود نداشته باشد كه فرد دوباره خودش را براي راديو اثبات كند.

جوانان جذب شده ساماندهي شوند

- عليرضا جاويدنيا در ارتباط با تاثير جشنواره جوانه گفت: من هميشه گفته ما بايد مركزي براي جذب نيروهاي مستعد و جوان در ژانرهاي مختلف باشيم خواه در حوزه نويسندگي، خواه بازيگري يا كاريكارتور يا هر حوزه ديگري. من فكر مي‌كنم نيروهاي جديد بايد وارد شوند. اما كاري كه ما بايد انجام دهيم اين است كه بايد اين افراد را ساماندهي كنيم.

وي افزود: ساماندهي و پذيرش اين افراد يكي از مهمترين نكاتي است كه راديو بايد مد نظر داشته باشيم به نظر من در اينگونه
جشنواره‌ها كار داوري بسيار ويژه‌تر بايد انجام بگيرد و حتي افراد شركت كننده به جاي اينكه با اسم معرفي شوند با كد و شماره آثارشان مورد بررسي قرار بگيرد و داوران هم بايد افراد متخصص و اهل فني باشند تا يك سري افراد صالح و سالم جذب شوند.

جاويدنيا تصريح كرد: افراد قديمي تا يك حدي مي‌توانند در راديو باشند و به نظر من بايد افراد با تجربه به جوانترها كمك كنند و تجربيات خود را در اختيار آنها قرار دهند تا جوان‌ها كارشان را به بهترين نحو انجام دهند. من همواره موافق ورود نيروهاي جوان و تازه كار به عرصه هستم. البته جوانه حسن ديگري را هم مي‌تواند براي جوانان داشته باشد و آن اين است كه وقتي اين افراد بخواهند خودشان وارد عرصه شوند و برنامه‌اي را بسازند متوجه م‌ شوند كه بايد اندوخته هنر و دستمايه‌اي داشته باشند و
به عبارتي با دست پر بايد وارد عرصه شوند و حرفي را براي گفتن داشته باشند تا بتوانند موفق شوند.

- حسينيان مدير كانال نداي اسلام گفت: نداي اسلام با افزايش يك ساعته توليد، روزانه پنج ساعت برنامه پخش خواهد كرد. يكي از اهداف كانال نداي اسلام در سال 90 افزايش توليد و پخش برنامه‌ها از چهار ساعت به پنج ساعت در هر روز بوده است كه بحمدالله با تلاش همكاران كانال نداي اسلام اين امر در روز 22 بهمن و همزمان با ايام پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و نيز ايام ولادت پيامبر اسلام (ص) محقق خواهد شد.

وي افزود: علاوه بر پخش برنامه‌هاي مناسبتي در اين ايام كه شامل برنامه‌هاي زندگي امام خميني (ره) در30 برنامه 15 دقيقه‌اي به مناسبت ايام دهه فجر و برنامه بيداري اسلامي در 6 برنامه 30 دقيقه‌اي به مناسبت هفته وحدت است، اين كانال با اضافه كردن شش عنوان برنامه جديد وارد فاز تازه‌اي از اهداف برنامه سازي خود خواهد شد.

آخرين تحولات اركستر ملي در "شباهنگ"

- برنامه "شباهنگ" جمعه 14 بهمن با حضور برديا كيارس، عبدالحسين مختاباد و محسن رجب پور پخش مي‌شود. اين برنامه از ساعت 19:30 تا 23 علاقمندان موسيقي را در گفتگو با برديا كيارس رهبر اركستر ملي ايران، عبدالحسين مختاباد خواننده اركستر و مدرس دانشگاه و محسن رجب پور مدير اجرايي اركستر ملي، آخرين اخبار و تحولات اركستر ملي ايران را بررسي مي‌كند.

"شباهنگ" برنامه‌اي ويژه موسيقي است كه با همكاري رضا ملكوتي، دانيال معنوي، محمد جواد بشارتي، محمد جواد هاشمي و سيد كاظم ميرقاسمي و با گويندگي، پريچهر بهروان تهيه و اجرا مي‌شود.

حوزه علميه كرمانشاه در "فرياد محراب"

- همزمان با ايام الله دهه فرخنده فجر، نمايش راديويي "فرياد محراب" با هدف بررسي كيفيت تاسيس حوزه علميه كرمانشاه به دستور آيت الله بروجردي (ره) و مبارزات آيت الله اشرفي اصفهاني در زمان ستم شاهي تا پيروزي انقلاب اسلامي و حضور ايشان در مناطق جنگي و همكاري با رزمندگان اسلام، از راديو معارف پخش خواهد شد.

عوامل توليد اين نمايش راديويي كه با هنرنمايي صداپيشگان نام آشناي اداره كل نمايش توليد شده عبارتند از تهيه كننده: شهناز دهكردي، نويسنده: محرم علي دودانگه، كارگردان: ايوب آقاخاني، سردبير: فاطمه رنجبران، صدابردار: علي حاجي نوروزي، افكتور: نرگس موسي پور.

اين نمايش سريالي كه براساس زندگينامه آيت الله اشرفي اصفهاني تنظيم، نگارش و توليد شده است، از 12 تا 17 بهمن ماه 1390 ساعت 18:30 در قالب برنامه باغ تماشا به روي آنتن مي‌رود.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن