تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821152456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن پست :‌ مدودوف از پوتين فاصله مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: واشنگتن پست :‌ مدودوف از پوتين فاصله مي گيرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/11/21

رئيس جمهور روسيه به تدريج برروي دوست صميمي و قديمي خود ولادمير پوتين سايه مي افكند.
روزنامه واشنگتن پست در تحليلي به قلم فيليپ پي پان نوشت بحران فزاينده اقتصادي ممكن است روابط ميان پوتين و مدودوف را متشنج كند.
به نوشته اين روزنامه از زمان به قدرت رسيدن مدودوف در هشت ماه گذشته ، وي به عنوان يك چهره معمولي سياسي تحت سايه پوتين تلقي مي شد كه پس از كناره گيري پوتين از قدرت به علت محدوديت هاي قانوني در كنار پوتين قرار گرفت.
به نوشته اين روزنامه ، مدودوف مدتها به عنوان دستيار پوتين و بدون داشتن قدرت ، خود را به اصلاحات قانوني بيشتر راغب نشان داد اما قول داد به كار خود ادامه دهد و به همين جهت حامي خود را به عنوان نخست وزير روسيه منصوب كرد. اما در هفته هاي اخير ، مدودوف با اتخاذ تصميماتي كه به نظر مي رسد حاكي از تصميم وي مبني بر فاصله گرفتن از پوتين و سياستهاي اقتصادي وي است بسياري از ناظران را به شگفتي واداشت.
به نوشته اين روزنامه ،‌وي به طور علني از نحوه تعامل دولت با مشكلات اقتصادي انتقاد كرد ، با سردبير يك روزنامه مخالف دولت ديدار كرد و دستور تغيير در لايحه مورد حمايت سرويسهاي امنيتي اين كشور را صادر كرد كه بر اساس آن در پيگرد قضايي مخالفاني كه به خيانت متهم شدند ، تخفيف داده مي شد.
يك تن از مشاوران مدودوف كه به علت حساس بودن موضوع نخواست نامش فاش شود گفت مدودوف همچنان وفاداري خود را به پوتين حفظ خواهد كرد اما افزود گروههاي رقيبي كه در اطراف اين دو شخصيت قرار دارند بر سر مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادي ، با يكديگر اختلاف دارند.
وي افزود تاثير مدودوف در عرصه سياست روسيه محدود باقي خواهد ماند اما وي بدون اينكه موجب رنجش پوتين شود ، راههايي را براي مطرح كردن خود بدست آورده است.
يك مقام ديگر روسيه نيز كه نام خود را فاش نكرد گفت پوتين و مدودوف به تازگي تصميم گرفتند كه يك شخص بايد از مذاكرات آنها يادداشت برداري كند چون در جريان ديدار هاي گذشته ميان مقامات ، سوئ تفاهماتي به وجود آمده است.
واشنگتن پست نوشت بالاترين ميزان سردرگمي كه در كرملين به وجود آمده است مي توان از علائم ضدو نقيضي كه مسكو در باره گسترش روابط با آمريكا از خود بروز مي دهد دريافت. به نوشته اين روزنامه پوتين و مدودوف هر دو از پيروزي اوباما در آمريكا ابراز خرسندي كردند اما به نظر مي رسد قرقيزستان تحت فشار روسيه اقدام به تعطيلي پايگاه نظامي آمريكا در اين كشور كرده است.
اوباما براي حفظ تشريفات سياسي ، تا كنون تنها با مدودوف تلفني گفتگو كرد و پيش بيني مي شود اين دو شخصيت سياسي در حاشيه نشست اقتصادي لندن كه در ماه آوريل برگزار مي شود با يكديگر ديدار و گفتگو كنند.
روزنامه هاي دولتي روسيه تلاش مي كنند نشان دهند ميان رهبران روسيه اختلافي وجود ندارد اما روزنامه نيو تايمز و نسخه روسي نيوزويك از اختلاف نظر ميان پوتين و مدودوف در سركوب مخالفان در شهر ولادي وستوك كه به خاطر وضع ماليات خودرو بر پا شد اختلاف نظر دارند.

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن