تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817769472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش هيات‌هاي بازرسي انتخابات تاكيد شد: پرهيز از هرگونه حركتي له يا عليه كانديداها ثبت‌نام 34 درصدي اصولگرايان و 14 درصدي اصلاح‌طلبان براي انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در همايش هيات‌هاي بازرسي انتخابات تاكيد شد: پرهيز از هرگونه حركتي له يا عليه كانديداها ثبت‌نام 34 درصدي اصولگرايان و 14 درصدي اصلاح‌طلبان براي انتخابات


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

همايش روسا و دبيران هيات‌هاي بازرسي سراسر كشور صبح امروز سه‌شنبه در وزارت كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري داشجويان ايران (ايسنا)، در اين همايش مصطفي محمدنجار، وزير كشور، سيدصولت مرتضوي، رييس ستاد انتخابات كشور و حاجي‌زاده رييس هيات بازرسي ستاد انتخابات كشور سخنراني كردند.

وزير كشور:

از هرگونه حركتي له يا عليه كانديداها پرهيز شود

در مانور انتخابات 850 هزار مجري شركت مي‌كنند

وي افزود: هم اكنون ما در اوج هماهنگي هستيم و اين هماهنگي‌ را بين شوراي نگهبان و دستگاه‌هاي مختلفي كه مي‌خواهند با ما همكاري كنند از جمله وزارت اطلاعات، دادستاني، ثبت احوال و غيره به خوبي داريم.

وي با بيان اين‌كه «انتخابات يك مانور ملي است و حدود 850 هزار نفر از مجريان در اين مانور شركت مي‌كنند كه البته همگي از خود مردم هستند» افزود: ما بسترها و تمهيدات لازم را از قبل فراهم كرده‌ايم، چنانچه بحث سامانه جامع انتخابات را مورد توجه قرار داديم كه اين سامانه بسياري از مشكلات ما را حل كرده و با توجه به سند امنيتي كه براي آن تعريف شده سرعت كار را بالا برده است.

نجار گفت: اگر در دوره قبل مثلا كسي به علت نقص مدارك حذف مي‌شد و اين موضوع به پاي وزارت كشور و شوراي نگهبان گذاشته مي‌شد هم اكنون اين طور نيست و دقت و سرعت كار بالا رفته است.

نجار در ادامه اظهار كرد: براي دشمن همواره نظام مردم‌سالاري ديني ما يك دغدغه بوده و از آن ضربه خورده است، بنابراين خواست كه همواره جلوي پاي ما سنگ بيندازد، چراكه از انتخابات ما ناراحت است. بنابراين سعي مي‌كند كه مشاركت در انتخابات‌ها را كاهش دهد. اين در حالي است كه در اين دوره با مقايسه مدارك فوق ليسانس به بالاي اين دوره با دوره قبل شاهد افزايش 16 درصدي مشاركت مردم بوده‌ايم.

وي همچنين با تاكيد بر اين‌كه «در اين دوره از انتخابات تمامي سلايق حضور داشتند» اظهار كرد: ‌در اين دوره 34 درصد از اصولگرايان، 14 درصد از اصلاح‌طلبان، 23 درصد افراد مستقل و 29 درصد ديگر افراد در عرصه ثبت‌نام‌ها حضور داشته‌اند كه همه اين‌ها نشان مي‌دهد رقابت، رقابت سالمي است و هر كس كه مي‌تواند به عرصه بيايد و به تعالي و توسعه كشور كمك كند بسيار مطلوب است.

وي در ادامه گفت: همه ما بايد هوشمند باشيم كه يك زمان حرف بي‌ربط و يا حركت نادرست ما فضا را ملتهب مي‌كند. لازم است تا از هر اقدامي كه باعث ايجاد تشنج مي‌شود جلوگيري و سعي كنيم كمال همراهي و همكاري انجام شود، در عين حال لازم است تا حركتي در جاي خود نقش خود را ايفا كند ولي هماهنگي بين ارگان‌ها و اركان بايد وجود داشته باشد.

نجار خاطرنشان كرد: دشمن به زعم خود مي‌خواهد با تبليغاتي كه انجام مي‌دهد مردم را مايوس كند چراكه در حال حاضر از بحث بيداري اسلامي هم ضربه خورده و اين روزها هم صحبت از تحريم مي‌كند، اين در حالي است كه هرچه بيشتر چنين بحث‌هايي را مطرح كند استحكام ملت ايران بيشتر خواهد شد.

نجار با اشاره به ترور شهيد مصطفي احمدي‌روشن اظهار كرد: دشمن به جايي رسيده كه دانشمند ما را در خيابان ترور مي‌كند، البته اين موضوع اوج استيصال او را نشان مي‌هد اگرچه فقدان چنين دانشمنداني براي ما ناراحت كننده است، ولي از جهت ديگر نشان مي‌دهد كه دشمن در اوج زبوني حركت مي‌كند و خود فهميده است كه هرگاه شهيدي از ما مي‌گيرد هزاران مثل او شروع به كار و فعاليت مي‌كند با اين وجود بايد هوشيار باشيم تا دشمن از فرصت‌ها سوءاستفاده نكند.

وي در ادامه خطاب به حاضرين در اين نشست گفت: اول از همه ما بايد به دنبال منويات مقام معظم رهبري در جهت حضور گسترده مردم با شور و نشاط باشيم. در كشوري كه رهبري عزيز با اين روشن‌بيني و مردمي كه شجاعانه در صحنه هستند همچنين دولتي كه عالمانه و خدمتگزار است دشمن تيرش به سنگ خواهد خورد.

نجار همچنين با تاكيد بر اين‌كه «عوامل اجرايي، بازرسي و نظارتي بايد مطابق مر قانون عمل كنند» افزود: بازرسي بايد موجب تسهيل در فرآيندهاي انتخابات شود.

نجار در ادامه تاكيد كرد: لازم است از هرگونه حركتي كه له يا عليه كانديدايي اقدام شود پرهيز كنيم، همچنين نامزدها نيز بايد براساس منافع ملي در انتخابات حضور پيدا كنند ضمن اين‌كه لازم است از عوامل التهاب‌آفرين كه خوراكي براي دشمن شود جلوگيري كرد. ضمن اين‌كه داشتن تقواي سياسي در نظر گرفتن تفاوت رقابت با خصومت، پرهيز از دامن زدن به مسائل قومي و مذهبي، پرهيز دادن كانديداها از وعده و وعيدهاي غيرقانوني و اجتناب از تبليغات زودهنگام نيز در مسير انتخابات بايد مورد توجه قرار بگيرد.

نجار همچنين گفت: در هيات‌هاي بازرسي افرادي بايد حضور پيدا كنند كه در كار مجريان دخالت نكنند به اسم هيات‌هاي بازرسي باعث ايجاد تنش و درگيري نشوند.

رييس ستاد انتخابات كشور:

احدي قدرت دخالت و تصرف در فرآيندهاي انتخابات را ندارد

هم چنين سيدصولت مرتضوي نيز در اين همايش با مورد توجه قرار دادن بحث رسيدگي به صلاحيت‌ها در هيات‌هاي اجرايي اظهار كرد: هيچ‌كس حتي استاندار و فرماندار نمي‌توانسته‌اند بر تصميمات اجرايي اثر بگذارند و لازم است كه اين موارد در رسانه‌ها توضيح داده شود و به مردم گفته شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه « طبق قانون هيچ‌كس و تحت هيچ‌شرايطي نمي‌تواند در انتخابات دخالتي داشته باشد» افزود: خدا را ناظر و شاهديم كه ما به عنوان ستاد انتخابات كشور همچنين شخص وزير كشور به عنوان وزير كشور كه مسوول انتخابات هستيم، از رد صلاحيت احدي خوشحال نمي‌شويم، اما از كنار قانون هم نمي‌شود گذشت. امانت داوطلب و امانت مردم را بايد در نظر گرفت.

مرتضوي در ادامه با اشاره به مواد 28 و 30 قانون انتخابات اظهار كرد: التزام عملي به اسلام و نظام جمهوري اسلامي ايران اگرچه در اين بند مورد توجه قرار گرفته، اما بعضا كساني از سر عناد و يا به ناداني زدن خودشان معتقدند اگر كسي به آن‌ها گفت شما التزام عملي نداريد، يعني اين‌كه تو مسلمان نيستي، اين در حالي است كه التزام عملي به اسلام و به جمهوري اسلامي با مسلمان بودن متفاوت است.

وي گفت: مجلس بنا به تعبير امام(ره) در راس امور و عصاره فضائل اين ملت است. هيات‌هاي اجرايي معتمد مردم هستند و تكليف‌شان اين است كه به دقت به موارد رسيدگي كنند.

وي خاطرنشان كرد: هيات‌هاي اجرايي صلاحيت‌ها را محرمانه اعلام كردند و اين موضوع تا آخر محرمانه است و احدي حق ندارد بگويد چه كسي رد صلاحيت شده. هيچ فرماندار و ناظري هم حق اعلام رد صلاحيت‌ها را ندارد. حال اين‌كه داوطلب عليه خودش تبليغ مي‌كند ما مسووليتي نداريم.

رييس ستاد انتخابات كشور تاكيد كرد: ما مدعي نيستيم كه كار هيات‌هاي اجرايي به طور صد در صد بدون عيب بوده است. شايد به دليل گزارشاتي كه به هيات‌هاي اجرايي مي‌رسيده و يا تحقيقاتي كه داشته‌اند جايي تخلفي صورت گرفته باشد، اما بعد از اين مراحل، مراحل ديگري هم وجود دارد و بحث تجديدنظر به ميان مي‌آيد.

وي در ادامه اظهار كرد: برخي عوامل محدود كننده فراروي انتخابات آينده ما قرار گرفت، چنانچه ديديم برخي از نمايندگان مجلس حركتي انجام دادند و تبصره دو از ماده 28 يعني بحث در نظر گرفتن مدرك فوق‌ليسانس براي داوطلبان را مدنظر قرار دادند كه اين موضوع جامعه هدف را به يك ششم تقليل داد و اگر در مجلس قبل جامعه آماري دو ميليون نفر بود جامعه آماري عمومي فعلي ما حدود 330 هزار نفر بودند.

وي افزود: همه پيش‌بيني‌ها اين بود كه مشاركت در ثبت‌نام به شدت كاهش پيدا مي‌كند، اما خوشبختانه با ورود دشمنان ما ملت ايران هوشياري خود را نشان داد و ديديم كه در بحث مدارك نزديك به 16 درصد افزايش مشاركت داشتيم و به هر ترتيب اگر براي جامعه همگن اين دوره محدوديت ايجاد نمي‌كردند پيش‌بيني ما رشد 37 درصدي و ثبت‌نام حدود 10 هزار نفر بود.

رييس ستاد انتخابات كشور در ادامه اظهار كرد: اكنون نظام سلطه دنبال اين است كه فشارهاي اقتصادي را عليه جمهوري اسلامي به شدت افزايش دهد، ولي شما مي‌دانيد كه آزموده را آزمودن خطاست. آن‌ها در توطئه‌هايشان به يك مبحث چشم بستند و آن اين است كه مشاركت مردم در انتخابات آينده كاهش پيدا كند تا بعد از آن بگويند نظام جمهوري اسلامي ايران پشتوانه لازم را ندارد. برخي آدم‌هاي وابسته هم بگويند چون ما نبوديم مردم هم نبودند.

مرتضوي خطاب به حاضرين در اين نشست با تاكيد بر اين‌كه «بايد فضاي مملكت را شاد و بشاش نشان دهيم» گفت: همچنين انتخابات نبايد كار را در حاشيه قرار دهد شما بايد به كار و كار و كار و خدمت بي‌منت ادامه دهيد و مردم را با عمل به اين نتيجه برسانيم كه انتخاب حق آن‌هاست.

وي گفت: بايد براي مردم اثبات كنيم كه احدي قدرت دخالت و تصرف در فرآيندهاي انتخابات را ندارد و ساز و كار انتخابات در جمهوري اسلامي ايران چنين اجازه‌اي را به كسي نمي‌دهد.

مرتضوي همچنين در اين نشست با مورد توجه قرار دادن اهميت مشاركت گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: امروز فضايي در نظام بين‌المللي حاكم است كه طي آن از يك شكاف عميق بين سردمداران دولت‌ها و حكومت‌ها با قاطبه‌ ملت‌ها خبر مي‌دهد. يعني شعاري كه در قيام 99 درصد عليه يك درصد مطرح است يك پديده ديگر ساخته نيست بلكه واقعيتي است كه امروز در دنيا به وقوع پيوسته است.

وي با بيان اين‌كه «امروز شكاف عجيبي بين ملت‌ها و دولت‌ها، اتحادها و اتفاق‌هايي كه در عرصه بين‌المللي در حال وقوع است ايجاد شده» افزود: با دخالت‌هاي مشمئز كننده‌اي كه آمريكا و اروپا در انتخابات روسيه داشته‌اند همچنين بحث حضور آقاي پوتين در مديريت روسيه، بحث چين و اثرگذاري آن در اقتصاد جهان رقابت اروپا با آمريكا با روسيه و چين و وجود اختلافات بين آمريكا و اروپا همگي نويدبخش يك تحول جديد در جهان است.

مرتضوي گفت: همه اين‌ها گواه بر اين است كه بشريت تشنه عدالت است و از فشارهاي اقتصادي به سطوح آمده و ما فكر مي‌كنيم اين تحولات لايه به لايه به سمت و سوي نظام احسن پيش خواهد رفت.

وي در ادامه با بيان اين‌كه «بحث نفوذ فرهنگ اسلامي در جوامع غيراسلامي از منظري قابل ارزيابي است» گفت: آمار و ارقام مويد اين مطلب است كه غرب در منجلاب و فساد اخلاقي فرو رفته و امروز به اشباع رسيده و به دنبال اين است كه به سمت اخلاقيات بگرايد كه اين گم شده‌اش را در منظر تفكرات اسلامي دنبال مي‌كند.

وي با اشاره به تحولات رخ داده در كشورهاي منطقه و بحث بيداري اسلامي اظهار كرد: اين موج بيداري اسلامي بدون توقف در حال پيش‌روي است، اين حركت همچنان تداوم دارد و به سمت و سوي عربستان نيز مي‌رود و اگر به فضل الهي دخالت‌هاي سخيف بيگانگان قدري كاهش پيدا كند ما شاهد يك تحول اساسي در خاورميانه خواهيم بود.

وي افزود: عده‌اي سعي كردند جهت بيداري اسلامي را تغيير دهند و در سوريه براي تروريست‌ها ثروت و سلاح بردند و به شيوخ بي‌تدبير خليج فارس مخصوصا حاكم قطر و عربستان هزينه‌هاي هنگفت ميلياردي در كشور سوريه كردند تا اين‌كه بگويند اين حركت سوريه به لبنان و پس از آن به ايران خواهد رسيد كه البته خوشبختانه در سوريه با مشت پولادين مردم و مديريت خوبي مواجه شدند.

وي گفت: آقاي بشار اسد هم اكنون تفكر احمدي‌نژاد عزيز ما را تمرين مي‌كند سرزده به ميان مردم مي‌رود و بسيار زيبا به مديريت مي‌پردازد.

وي همچنين با اشاره به حوادث رخ داده در انتخابات رياست جمهوري سال 88 اظهار كرد: قبل از اين انتخابات جريان وابسته‌اي وارد عرصه شد كه از ابتدا به دنبال براندازي بود و مي‌خواست كه انتخابات يعني نقطه قوت جمهوري اسلامي را به نقطه ضعف تبديل كند.

به گزارش ايسنا رييس ستاد انتخابات كشور همچنين در جمع خبرنگاران گفت: هيات‌هاي اجرايي صرف نظر از مواضع سياسي و بر اساس قانون به صلاحيت كانديداهاي انتخابات رسيدگي كرده‌اند.

سيدصولت مرتضوي در پاسخ به اين سوال كه آيا درست است كه در مورد صلاحيت علي مطهري، ‌كاتوزيان و علي عباسپور قرار است تجديدنظرهايي اعمال شود، اظهار كرد: بررسي تجديدنظر درباره صلاحيت‌ها حق همه داوطلباني است كه ردصلاحيت شده‌اند.

وي تاكيد كرد: نتايجي كه از هيات‌هاي اجرايي منتج شده در اين مرحله امكان تجديدنظر در مورد آن‌ها وجود ندارد و تجديدنظر در هيات نظارت صورت خواهد گرفت.

رييس ستاد انتخابات كشور همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين بحث كه هياتي از سوي علي لاريجاني رييس مجلس در خصوص بحث تاييد صلاحيت‌ها به وزارت كشور معرفي شده است، گفت: وزارت كشور مسوول رسيدگي به بحث رد و تاييد صلاحيت‌ها نيست. در اين راستا خلط مبحثي صورت گرفته كه طي آن برخي رسانه‌ها گفته‌اند كه وزارت كشور به صلاحيت داوطلبان رسيدگي مي‌كند و طبق قانون كسي كه مي‌تواند بر امر انتخابات نظارت داشته باشد، شوراي محترم نگهبان است. من در مورد اين نظر رييس مجلس چيزي نشنيده‌ايم، اين مورد را بايد از خود ايشان بپرسيد.

مرتضوي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر تعداد افراد اصلاح‌طلب تاييد و يا ردصلاحيت شده نيز اظهار كرد: هيات‌هاي اجرايي بر اساس قانون و صرف نظر از مواضع سياسي اشخاص به تاييد يا ردصلاحيت‌شان نگاه كرده‌اند.

رييس هيات بازرسي ستاد انتخابات كشور:

اگر داوطلبي خارج از چارچوب قانوني اقدامي داشته سريعا به او تذكر داده‌ايم

به گزارش ايسنا در ادامه، حاجي‌زاده نيز اظهار كرد: پس از تشكيل هيات مركزي بازرسي، 31 هيات بررسي استاني تشكيل و سازماندهي شده و با كمك و هماهنگي هيات‌هاي استاني جمعا 207 هيات بازرسي حوزه اصلي انتخابيه تشكيل شده است.

وي افزود: پس از اين مرحله با تفويض اختيار به رييس هيات استان، 781 هيات بازرسي حوزه فرعي تشكيل و سازماندهي شده و در واقع 1020 هيات بازرسي در سه سطح از روز اول ثبت نام‌ها شروع به فعاليت‌ كرده و به طور مستمر نسبت به پايش جريان انتخابات اقدام كرده است.

حاجي‌زاده گفت: اخبار و اطلاعات مربوطه به صورت روزانه دريافت و پس از دسته‌بندي در قالب خلاصه خبر به خدمت وزير كشور رسيده است.

رييس هيات بازرسي ستاد انتخابات كشور با بيان اين‌كه «در تمام هيات‌هاي بازرسي گروه‌هاي ارزيابي فعال هستند» افزود: در اين ارزيابي‌ها فرآيندهاي مختلف انتخابات در بازه‌هاي زماني خود در حال پايش است.

وي همچنين تاكيد كرد: تاكنون مورد خاصي مشاهده نشده و جو بي‌سابقه و آرامي در جريان است و ما با تمام توان در جهت بازرسي و كنترل جريان انتخابات سعي كرده‌ايم كه حضور موثر داشته باشيم و ان‌شاءالله شاهد مشاركت گسترده مردم در انتخابات مجلس آينده خواهيم بود.

به گزارش ايسنا، رييس هيات بازرسي ستاد انتخابات كشور همچنين در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: تاكنون گزارش خاصي از تخلفات به ما نرسيده است.

حاجي‌زاده اظهار كرد: جو بسيار آرامي بر فضاي انتخابات حاكم است و ان‌شاءالله شاهد انتخابات پرشور خواهيم بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از نوع فعاليت نامزدها و بحث‌هاي تبليغات زودهنگام به شما گزارشي شده است يا نه؟ گفت: مورد خاصي نداشتيم، ولي بعضا اگر موردي وجود داشته بلافاصله موضوع را به فرد مذكور تذكر داده‌ايم.

حاجي‌زاده با بيان اين‌كه «ممكن است داوطلبي خارج از چارچوب قانوني اقدامي داشته باشد كه ما اين موضوع را سريعا به او تذكر داده‌ايم» تاكيد كرد: جو آرامي بر فضاي انتخابات حاكم است.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن