تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران: ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه ضروريست چرا درعمره دانشگاهي تنهابراي استادودانشجو سهميه لحاظ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران: ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه ضروريست چرا درعمره دانشگاهي تنهابراي استادودانشجو سهميه لحاظ مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي

رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران با تشريح ساختار و اهداف شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران و همچنين ارائه فعاليت‌ها و دستاوردهاي به عمل توسط شورا نسبت به حذف سهميه عمره كارمندان دانشگاه و عدم ارائه پست‌هاي سازماني برابر بين اعضاي هيات علمي و كاركنان داراي تحصيلات برابر انتقاد كرد و خواستار ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه شد.

دكتر چيت‌ ساز درگفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ابتدا به تاريخچه ايجاد شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران اشاره و با بيان اينكه اين شورا از سال 1379 به صورت خودجوش از بين كاركنان با سابقه، متعهد و علاقمند به كارهاي جمعي و در عين حال آشنا به مشكلات بخش كارمندي شكل گرفت، گفت:‌ در اين راستا شورا مشكلات موجود را به صورت اصولي و قانوني پيگيري نموده و تا جاي امكان آن را حل مي كند.

وي اظهاركرد:‌ همچنين در مرداد سال 85 و در راستاي تحكيم مباني شوراي صنفي و ايجاد زمينه‌هاي تداوم فعاليت، اساسنامه موجود شورا بررسي و بازنگري و جهت تصويب به هيات رييسه دانشگاه ارائه شد كه در نهايت در مهرماه سال 85 اساسنامه شوراي صنفي براي اولين بار در تاريخ دانشگاه به تاييد و تصويب اعضاي هيات رييسه دانشگاه رسيد.

وي افزود: پس از آن انتخابات به صورت سراسري در واحدهاي مختلف دانشگاه برگزار شده و طي آن اركان ديگر شورا شامل شوراي صنفي مركزي و هيات نظارت مركزي نيز مطابق اساسنامه تشكيل شد كه در مجموع مي‌توان گفت دبير شوراي صنفي مركزي و ديگر اعضا برآيند آراء كل كاركنان دانشگاه بودند و از حمايت ويژه كاركنان برخوردار مي‌باشند.

تعامل بين كارمندان و مديريت دانشگاه جهت بهره‌وري بيشتر كاركنان از اهداف اصلي شورا

دكترچيت‌ساز ضمن تشريح فعاليت اين شورا، تعامل بين كارمندان و مديريت دانشگاه جهت بهره وري بيشتر كاركنان دانشگاه را از اهداف اصلي شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران عنوان كرد و گفت: تا به حال به اين صورت بوده كه استاد و دانشجو به صورت دو ركن دانشگاه معرفي مي‌شدند و نقش كارمندان به عنوان ركن كمرنگ ديده شده بود، دراين راستا شوراي صنفي به دنبال اين است كه كاركنان را به عنوان يك ركن اصلي در دانشگاه زنده كند.

ارتقاي شان و جايگاه علمي و مديريتي دانشگاه تهران از اهداف شورا

وي در ادامه كمك به ارتقاي شان و جايگاه علمي و مديريتي دانشگاه تهران و تقويت جايگاه و تاثير گذاري آن در آموزش عالي كشور به عنوان نماد آموزش عالي، ارتقاي سطح مشاركت و همكاري كاركنان با مديريت‌هاي دانشگاه و تقويت و تعامل و همدلي بين كاركنان و مسئولان دانشگاه، تلاش همه جانبه براي شفاف سازي و گردش سهل و سريع اطلاعات را از جمله اهداف شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران بيان كرد.

وي افزود: همچنين حمايت از حقوق كاركنان دانشگاه و پيگيري لازم جهت تحقق قوانين توسط آنها و ايجاد فضاي مناسب جهت انجام فعاليت‌هاي موثرتر، ارزيابي مستمر كيفيت اجراي قوانين، مقررات، آيين نامه‌ها و مطالبات حقوقي، آموزشي، رفاهي جاري و آينده كاركنان در تمام سطوح شغلي و طرح كارشناسانه آنها نزد مراجع قانوني ذيربط به منظور تحقق مطالبات و پيگيري آن تا حصول نتيجه، جمع آوري و بررسي اطلاعات مربوط به مسائل و مشكلات صنفي كاركنان و انعكاس آن به مسئولان دانشگاه، تلاش جهت ارتقاي جايگاه اجتماعي، علمي و معيشتي و پيگيري مطالبات كاركنان دانشگاه تهران از ديگر اهداف شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران به شمار مي رود.

وي با تاكيد براينكه شوراي صنفي يك شوراي مشورتي نظارتي است نه دخالتي، خاطرنشان كرد:‌ در اين ميان شورا اگر به يك مشكل عمومي مي‌پردازد صلاح جمع را در نظر مي‌گيرد و نه صلاح يك فرد.

ضرورت ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه تهران

دكتر چيت ساز با اشاره به ضرورت ايجاد تسهيلات مناسب جهت ادامه تحصيل كاركنان دانشگاه تهران در رشته‌هاي مرتبط تحصيلي از طريق انعقاد قرارداد با دانشگاه‌هاي داراي سيستم نيمه حضوري همچون پيام‌نور، گفت: در حال حاضر تسهيلاتي در اين زمينه ايجاد شده است. اما اين تسهيلات به صورت كلي است و به گونه‌اي نيست كه بتوان به نحو مناسب از آن بهره‌مند شد.

دستاوردهاي به عمل آمده در نتيجه عملكرد كاركنان ديده نمي‌شود

وي با بيان اينكه كارمندان تحت فشارهاي مختلف دراجراي برنامه‌ها قرار مي‌گيرند، گفت:‌ به عنوان نمونه بسياري از كارهاي عظيم در بدنه كارمندي انجام مي‌گيرد اما اين در حالي است كه دستاوردهاي به عمل آمده در نتيجه عملكرد كاركنان ديده نمي‌شود و اين امر موجب كاهش بهره وري كارمندان مي‌شود.

بين اعضاي هيات علمي و كاركنان داراي تحصيلات برابر، پست‌هاي سازماني برابر داده نمي‌شود

دكتر چيت ساز با بيان اينكه دغدغه اصلي كارمندان رفع تبعيضات موجود است و نه مباحث مادي، گفت: به عنوان نمونه كارمندان خود را با كساني كه در سطح بالاتري قرار دارند مقايسه نمي كنند و انتظار هم ندارند كه حقوقي همپايه آنها داشته باشند اما نسبت به اينكه به اعضاي هيات علمي و كاركنان داراي تحصيلات برابر پست‌هاي سازماني برابر داده نمي‌شود گله مند هستند.

وي تاكيد كرد:‌ براين اساس هدف اصلي ما رفع تبعيضات موجود است. اما دراين ميان شورا با تبعيضي كه مخرب است و انگيزه‌ها را نابود مي‌كند مبارزه خواهد كرد. اينكه كاركنان خواست‌هاي غير منطقي مطرح كنند و با به نتيجه نرسيدن آنها انتقاد كنند و شوراي صنفي را زير سوال برند منصفانه نيست. آنها بايد براي خواسته‌هاي خود پيشنهاد و راهكار منطقي ارائه كنند و از نمايندگان خود بخواهند كه آنها را در جلسات شورا ارائه كنند.

انتقاد نسبت به حذف سهميه عمره كارمندان دانشگاه

چرا بايد در عمره دانشجويي تنها استاد و دانشجو ديده شوند؟

رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران همچنين نسبت به حذف سهميه عمره كارمندان دانشگاه از عمره دانشجويي، انتقاد كرد و گفت: اگر دانشجو، استاد و كارمندان سه ركن اصلي دانشگاه هستند پس چرا در عمره دانشجويي تنها براي استاد و دانشجو سهميه لحاظ مي‌شود.

وي درادامه تصريح كرد: شوراي صنفي كاركنان دانشگاه اميدوار است با پيگيري رفتارهاي عادلانه، فرهنگ عدالتخواهي را درجامعه دانشگاهي اشاعه دهد و در جهت رفع تبعيضات موجود در دانشگاه تلاش كند.

ارائه گزارش عملكرد شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران

امكان استفاده از گرنت در سفرهاي خارج از كشور براي كارمندان

دكترچيت‌ساز با اشاره به تشكيل كميسيون‌هاي مختلف جهت پيگيري خواسته‌ها و نيازهاي كاركنان دانشگاه به ارائه گزارش عملكرد شوراي صنفي كاركنان دانشگاه تهران در اين كميسيون‌ها پرداخت و در اين ميان به اقدامات انجام گرفته در كميسيون پژوهشي دانشگاه اشاره كرد و گفت: در اين زمينه كسب مجوز معرفي كارمند نمونه پژوهشگر در روز پژوهش از سال جاري و امكان استفاده از گرنت در سفرهاي خارج از كشور براي كارمندان و تدوين آيين‌نامه انتخاب پژوهشگر نمونه و ارائه و پيشنهاد آن به مديريت پژوهشي دانشگاه از جمله فعاليت‌هاي صورت گرفته در كميسيون پژوهشي به شمار مي رود.

برگزاري نمايشگاه آثار پژوهشي كاركنان در هفته پژوهش

وي برگزاري نمايشگاه آثار پژوهشي كاركنان در هفته پژوهش را از ديگر فعاليت‌هاي به عمل آمده در كميسيون پژوهشي دانشگاه بيان كرد و گفت:‌ در اين راستا 38 طرح پژوهشي، 27عنوان كتاب، 82 خلاصه مقاله و 167 مقاله داخلي و بين‌المللي به نمايش گذاشته شد.

اصلاح فرم ارزشيابي پايان سال كاركنان دانشگاه

وي همچنين با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط شوراي صنفي كاركنان دانشگاه در كميسيون اداري، به مواردي همچون درخواست اصلاح فرم ارزشيابي پايان سال كاركنان دانشگاه، پيگيري وضعيت استخدامي تعدادي از كارشناسان مجرب دانشگاه، درخواست رعايت و اجراي قوانين مصوب در كليه سطوح به صورت يكسان و عدم اعمال تبعيض در اجراي قوانين، پيگيري پرداخت ما‌به التفاوت اضافه كار با توجه به صدور احكام سال 87، ارائه بخشنامه از سازمان مديريت جهت عدم محاسبه تعطيلات بين مرخصي در مرخصي استحقاقي، پيگيري در مورد افزايش هزينه لباس مشاغل خاص، پيگيري در رابطه با عملكرد كميته ايمني دانشگاه به منظور سالم سازي محيط كار، پيگيري در رابطه با اصلاح آيين‌نامه ارتقاي شغلي كاركنان، ارائه پيشنهاد در جهت اصلاح بندهايي از آيين‌نامه حضور و غياب كاركنان و موافقت معاون اداري و مالي دانشگاه و غيره اشاره كرد.

دكتر چيت‌ساز اقدامات انجام شده در كميسيون فرهنگي را طراحي سايت اينترنتي جهت شوراي صنفي كاركنان، كسب مجوز صدور نشريه، تصويب بودجه 10 ميليون توماني جهت امور فرهنگي كاركنان در هيات رييسه دانشگاه، پيگيري در مورد عقد تفاهم نامه فرهنگي با دانشكده علوم و حديث از طريق باشگاه دانشجويان، پيگيري مستمر در رابطه با برقراري سهميه حج عمره ويژه كاركنان دانشگاه و غيره بيان كرد.

وي ادامه داد: همچنين برگزاري همايش بررسي مشكلات تعاوني مسكن كاركنان دانشگاه، پيگيري مسائل و مشكلات موجود در تعاوني مسكن كاركنان داشگاه تهران نيز از جمله فعاليت هاي صورت گرفته در كميسيون تعاون به شمار مي‌رود.

پيگيري بهبود وضعيت معيشت زنان سرپرست خانواده در دانشگاه تهران

رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در كميسيون رفاه شوراي صنفي كاركنان دانشگاه، اظهاركرد: در اين زمينه مي توان به مواردي همچون افزايش بيش از 10 مورد امكانات در بيمه تكميلي، درخواست افزايش عقد قراردادهاي رفاهي با موسسات فرهنگي ورزشي و تورهاي سياحتي و زيارتي و اماكن تفريحي و موزه‌ها و عقد قرارداد با تالارهاي پذيرايي از اداره كل رفاه دانشگاه، پيشنهاد تشكيل كميته مددكاري در دانشگاه به منظور حمايت از همكاران نيازمند به صورت منسجم و كارشناسي شده، پيگيري در مورد پرداخت حق مسكن به كاركنان دانشگاه از طريق ارسال نامه به رياست جمهوري، پيگيري در مورد بهبود وضعيت معيشت زنان سرپرست خانواده در دانشگاه تهران اشاره كرد.

وي اقدامات انجام گرفته در كميسيون ورزش را نيز شامل درخواست برگزاري ورزش صحبگاهي در دانشگاه، درخواست اعلام و افزايش سانسهاي رايگان جهت استفاده همكاران از امكانات ورزشي دانشگاه، درخواست ايجاد امكانات رايگان سالن بدنسازي جهت همكاران، درخواست برقراري سانس رايگان استخر براي كاركنان و پيگيري در رابطه با برگزاري مسابقات ورزشي كارمندان دولت بيان كرد.

ارائه تسهيلات ويژه جهت ادامه تحصيل كاركنان

رييس شوراي مركزي صنفي كاركنان دانشگاه تهران در خاتمه اقدامات انجام شده در كميسيون آموزش را شامل درخواست ارائه تسهيلات ويژه جهت ادامه تحصيل كاركنان از معاون آموزشي دانشگاه، تدوين آيين نامه جهت برقراري امتياز ويژه جهت ادامه تحصيل كاركنان و ارائه آن به معاون آموزشي دانشگاه، پيگيري درمورد طرح توانمندسازي كاركنان دانشگاه و درخواست تدوين نيازهاي آموزشي كاركنان جهت برگزاري دوره‌هاي آموزشي در دانشگاه عنوان كرد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3406]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن