تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817708826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ريشه يابي ترورها و جنگ پنهان غرب عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ريشه يابي ترورها و جنگ پنهان غرب عليه ايران
ترور مصطفي احمدي روشن جديدترين پرده از جنگ پنهان غرب و رژيم صهيونيستي حول برنامه هسته اي ايران را به نمايش گذاشت.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه هاي خارجي، "مصطفي احمدي روشن" دانش آموخته رشته مهندسي شيمي دانشگاه شريف و معاونت بازرگاني تاسيسات هسته اي نطنز بود. مواضع و سوابق وي نشان مي دهد كه از اعضاي فعال بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف، بوده است.

وي به رسته مديريتي نيروهاي فعال در برنامه هسته اي تعلق داشت كه به دليل اعتماد بالاي نظام، برخورداري از دانش بالاي علمي و جوان بودن در راس پست هاي مديريتي حساس قرار مي گيرند.

اما ترور بي رحمانه او رويداد مهمي است كه بار ديگر چهره كريه خشونت و ترور را در معرض ديد عمومي قرار داد. تكرار شيوه بكار گرفته شده در ترور كارشناسان و مديران هسته اي و شباهت نحوه اجرا به قتل مجيد شهرياري، مسعود عليمحمدي و داريوش رضايي اين فرضيه را قوت مي بخشد كه اين ترورها از سوي مركزي واحد(غرب و اسرائيل) سازمان دهي مي شوند.

اگر چه با توجه به اطلاعات در دست نمي توان به قطعيت مشخص نمود كه ترور كار چه گروه و يا كشوري است. اما برخي شواهد نشان مي دهد كه احتمال انتساب ترور به نيروهاي خارجي بالا است.

احمدي روشن هيچگونه سابقه درگيري و يا اختلاف نظر اساسي با كسي نداشته است.

در بين نيروهاي خارجي انگشت اتهام به سمت دولت اسرائيل دراز شده است.

برخي شواهد وجود دارند كه فرضيه دخالت داشتن دولت اسرائيل در اين ترورها را قوت مي بخشد. نخست اظهار نظر مقامات ارشد امنيتي اين كشور مبني بر ضرورت هدف قرار دادن دانشمندان هسته اي ايران است.

سوابق اسرائيل در ترور كارشناسان هسته اي عراق گمانه ديگر است. دولت اسرائيل پرونده بلند بالايي از عمليات هاي تروريستي بر عليه دشمنان خود دارد و از اين رو از سوي برخي گروه ها "دولت تروريست" لقب گرفته است.

سكوت دولت اسرائيل اگرچه دليلي قطعي بر هدايت ترور هاي فوق نيست و مي تواند كاري رواني براي ايجاد قدرت نمايي باشد اما در عين حال سوء ظن ها را افزايش مي دهد. بعضي از مقامات اسرائيلي قبلا مدعي شدند كه تلقي عمومي مبني بر اينكه موساد پشت چنين ترورهايي است، صرف نظر از صحت و سقم اين مساله، به نفع اسرائيل و سازمان موساد تمام مي شود.

نشريه سياست خارجي آمريكا اخيرا گزارش داد كه مدارك سازمان سيا نشان مي دهد كه ماموران موساد در استخدام نيرو هاي عملياتي در جند الشيطان براي اقدامات تروريستي خود را به عنوان ماموران اطلاعاتي آمريكا معرفي كرده اند.

در موضعي ديگر نشريه فيگارو به نقل از يك مقام امنيتي در بغداد مدعي شد كه اسرائيل در كردستان عراق مركزي براي استخدام و آموزش ناراضيان كرد براي عمليات تروريستي در خاك ايران داير كرده است. مقامات اقليم خودمختار كردستان عراق اين ادعا را رد كرده اند. اما برخي گزارش هاي تاييد نشده وجود دارند كه وجود رابطه و همكاري اطلاعاتي و نظامي بين موساد و پژاك را مطرح ساخته اند.

دولت هاي آمريكا و انگليس به صورت رسمي و محكم ترور ها را محكوم كرده اند و مدعي شده اند كه در آنها نقشي نداشته اند. اما علي رغم اين موضع دولت ها، افراد و جرياناتي در اين كشور ها هستند كه به صورت صريح و يا تلويحي خواستار گنجانده شدن ترور نيروهاي فعال در برنامه هسته ايران شده اند.

به عنوان مثال جان ساورز رئيس سرويس اطلاعات خارجي انگليس يك سال و نيم قبل مدعي در دستور كار قرار گرفتن اقدامات امنيتي بر عليه برنامه هسته اي ايران شد. همچنين ژنرال بازنشسته جك كين در جلسه كميته امنيت داخلي كنگره آمريكا ترور فرماندهان سپاه را به عنوان يكي از گزينه هاي لازم براي حفظ امنيت آمريكا و بديلي براي جنگ مطرح ساخت. اخيرا نيز ريك سنتروم كانديداي جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا ترور احمدي روشن را عملي تحسين‌برانگيز و فوق‌العاده بر شمرد و به دانشمندان هسته‌اي ايران، روسيه و كره‌شمالي هشدار داد كه امنيت نخواهند داشت.

اگر چه دولت آمريكا ترور بن لادن و الاولاكي را در چهارچوب قانون جنگ توجيه كرد اما از زاويه اي ديگر اين اقدامات نشانگر سمتگيري اين دولت به استفاده علني از ترور در مواقع ضروري است.

بنابراين به نظر مي رسد توجه برخي از مخالفان خارجي برنامه هسته اي ايران به ترور نيرو هاي دخيل در پروژه هاي اتمي ايران رو به افزايش است.

اگرچه گمانه ها و شواهد دولت اسرائيل را در مظان برنامه ريزي و سازمان دهي اين ترورها با ميانجيگري برخي از مخالفان داخلي قرار مي دهد اما در عين حال نمي توان آن را هنوز قطعي دانست و احتمال عدم دخالت انگليس و آمريكا را كلا منتفي دانست.

همچنين اقدامات خرابكارانه بر عليه برنامه هسته اي ايران تنها محدود به ترور و انفجار نيست بلكه انجام كارهاي ضداطلاعاتي، ارسال بدافزارها، ايجاد اختلال فني و افشاي اطلاعات محرمانه را نيز شامل مي شود. بر مبناي قرائن موجود مي توان نتيجه گرفت كه غرب به موازات تشديد تحريم ها در اين حوزه ها فعال است و اسرائيل ترجيح مي دهد بصورت پنهاني عمل نمايد./ا

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن