تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821169447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به زودي صورت مي گيرد؛امضاي قرارداد همكاري 130 ميليارد توماني شركت نفت با 12 دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به زودي صورت مي گيرد؛امضاي قرارداد همكاري 130 ميليارد توماني شركت نفت با 12 دانشگاه
يك مسئول نفتي از امضاي رسمي بزرگترين قرارداد پژوهشي كشور در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: اين تفاهم نامه به ارزش 130 ميليارد تومان ميان شركت ملي نفت ايران و 12 دانشگاه و مركز تحقيقاتي به امضا خواهد رسيد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شركت ملي نفت ايران، مدير پژوهش و فناوري شركت ملي نفت ايران با اشاره به ضرورت ارتباط موثر مراكز علمي و تحقيقاتي با صنايع مختلف كشور بيان كرد: مديريت پژوهش و فناوري شركت ملي نفت توانسته است از آغاز فعاليت خود در سال 1379 تاكنون با 47 دانشگاه و مركز پژوهشي داخلي در كنار 3 واحد پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعت نفت و پژوهشكده ازدياد برداشت همكاري نزديك داشته باشد و با سپردن پروژه‌هاي تحقيقاتي به اين مراكز گامي بزرگ در جهت رفع نيازهاي علمي صنعت نفت بردارد.

وي روند رشد پروژه‌هاي پژوهشي در بخش‌هاي مختلف صنعت را طي سال‌هاي گذشته بي‌نظير دانست و افزود: امروز با عبور از چرخه تكاملي پژوهش در نفت به فرآيندهاي تجاري سازي، توليد نيمه صنعتي و اجرايي اثربخش رسيده‌ايم كه سرمايه‌گذاري در حوزه پژوهش را معنادار كرده است.

وي اضافه كرد: از اين رو شركت ملي نفت با گسترش قابليت‌هاي توليدي‌ به ويژه در بخش بالادستي (اكتشاف تا بهره‌برداري) و نياز به پشتيباني‌هاي فني، تخصصي و دانش بنيان در جهت استفاده از قابليت‌هاي مجموعه‌هاي داخلي‌ و توانمندي‌هاي دانشگاه‌ها و ساير مراكز تحقيقاتي كشور گام برداشت.

عمادي اظهار داشت: بنابراين مديريت پژوهش و فناوري شركت ملي نفت و 11 واحد پژوهشي و فناوري (R&T) شركت‌هاي تابعه اين ماموريت مهم را بر عهده گرفتند.

وي ادامه داد: هم‌اكنون رقمي معادل 130 ميليارد تومان براي يك سال با دانشگاه‌ها و مراكزتحقيقاتي در نظر گرفته شده كه مقرر است با حضور رئيس جمهور و وزراي نفت و علوم ميان مديرعامل شركت ملي نفت و روساي دانشگاه‌ها به طور رسمي به امضا برسد.

عضو هيئت مديره شركت ملي نفت ايران اظهار كرد: به طور قطع اين قرارداد بزرگترين قرارداد پژوهشي كشور است كه يكي از مهمترين شبكه‌هاي پژوهشي كشور را ايجاد خواهد كرد به اين منظور نيازمندي‌هاي صنعت نفت به واحدهاي مرتبط در 50 مركز دانشگاهي و تحقيقاتي داخل و خارج صنعت اعلام شده و از اساتيد و پژوهشگران درخواست شده سرفصل‌هاي پروژه‌هاي تحقيقاتي را تعريف كنند.

وي افزود: در سال جاري بيش از 450 پروژه تعريف شده است كه رشد قبال ملاحظه‌اي نسبت به 6 سال گذشته كه مجوعا شامل 1400 پروژه مي‌شد- داشته است.

اين مقام مسئول نفتي خاطرنشان كرد: در عين حال پاداش‌هايي نيز براي دانشجويان مقطع فوق‌ليسانس، دكترا و اساتيد تعيين كرديم تا پايان‌نامه‌هاي خود را با توجه به موضوعات مورد نياز صنعت و رفع تنگناها تعيين كنند كه مجموعه نتايج اين تحقيقات در اختيار صنعت قرار مي‌گيرد.

عمادي گفت: در همين رابطه تعامل با شركت‌هاي فن آور و دانش‌بنيان براي عبور از مرحله آزمايشگاهي و رسيدن به فاز تجاري‌سازي، مورد توجه جدي قرار گرفته است.

به گفته وي، اقدامات در اين بخش‌ها با حمايت از پارك‌هاي فناوري، جهاد دانشگاهي و غيره درباره راهكارها، ساخت دستگاه‌ها و قطعات و در واقع عيني كردن طرح‌هاي تحقيقاتي دنبال مي‌شود.

مدير پژوهشي و فناوري شركت ملي نفت ايران با اشاره به استفاده از حداكثر ظرفيت‌هاي علمي كشور اظهار داشت: با ارزيابي مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي، آنها را در سه رديف تعريف كرديم. در رديف اول واحدهاي علمي ممتاز كشور قرار دارند كه با ايجاد كانون‌هاي نخبگي در اين مراكز طرح هاي خاص صنعت با حمايت‌ مالي بيشتر به آنها سپرده مي شود.

وي ادامه داد: اين مراكز شامل دانشگاه صنعتي شريف، دانشكده فني دانشگاه تهران، دانشگاه اميركبير، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه شيراز، پژوهشگاه صنعت نفت، پارك فناوري پرديس، جهاد دانشگاهي، مركز پژوهش‌هاي علمي – صنعتي، پارك تحقيقاتي اصفهان، دانشگاه سهند تبريز، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي است. در رديف دوم و سوم نيز دانشگاه‌ها و مراكز ديگر با توجه به ظرفيت‌هاي موجود آنها قرار دارند.

عمادي با اشاره به سنگين شدن نفت ايران و روش‌هاي استحصال آن گفت: تاكنون برداشت نفت عمدتا از منابع راحت‌تر با نفت سبك صورت مي‌گرفت اما با توجه به عبور از نيمه‌ عمر نفت سبك و عموما اينكه مخازن و سنگين شدن نفت كه در عمق پايين‌تر و لايه‌هاي سنگي سخت قرار دارد، با پيچيدگي بيشتري روبه‌رو هستيم. بنابراين راهكارها و تكنولوژي‌هايي را لازم داريم كه شركت ملي نفت را در تعهدات خود موفق كند و از طرفي در مقايسه با ساير رقبا بتوانيم عقب‌افتادگي خودمان را جبران كنيم.

وي ادامه داد: البته در اين راه بايد از تجربيات آنها به وسيله عضويت در مجامع جهاني و همكاري با ساير شركت‌ها استفاده كنيم.

اين مقام مسئول افزود: در اين رابطه از 5 سال گذشته يك كنسرسيوم بين‌المللي متشكل از شركت‌ ملي نفت ايران، شل ، توتال، استات اويل و پتروناس تشكيل داديم كه با هزينه طرف‌هاي خارجي و كار بر روي ميادين و بخش‌هاي مختلف صنعت نفت، از يك طرف از تجربه‌هاي جديد و از طرف ديگر از دستاوردها و اجراي آن بهره‌مند مي‌شويم.

به گفته وي عضويت در گروه شركت‌هاي ملي نفت بين‌المللي، مجموعه SPE، كنگره جهاني نفت (WPC) و همكاري با شركت‌هاي خارجي از ديگر اقدامات اين مديريت در جهت رفع تنگناها و پيشبرد راهبردهاي كلان شركت ملي نفت است.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن