تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821093349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرافتي راد:زمينه و بسترهاي جذب سرمايه‌ گذاري در نهبندان فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شرافتي راد:زمينه و بسترهاي جذب سرمايه‌ گذاري در نهبندان فراهم است
زمينه و بسترهاي جذب سرمايه‌ گذاري در نهبندان فراهم است
بيرجند – خبرگزاري مهر: فرماندار نهبندان از فراهم بودن زمينه و بسترهاي جذب سرمايه ‌گذاران و سرمايه‌ گذاري در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاري مهر، حسين شرافتي راد در جلسه كميته اشتغال شهرستان نهبندان اظهار داشت: اشتغال يك مسئله بسيار مهم و زيربنايي محسوب مي‌ شود كه تمامي عرصه ‌هاي فرهنگي، اجتماعي، علمي و اقتصادي را در بر مي ‌گيرد و اگر در خانواده‌اي فرد شاغل وجود نداشته باشد آن خانواده نمي تواند به مطالبات انساني و اجتماعي خود دست پيدا كند.

وي افزود : ما ادعا نمي ‌كنيم كه ميزان بيكاري در كشور به صفر نزديك شده اما در نظام جمهوري اسلامي ايران و در دولت‌ هاي نهم و دهم تلاش و اقدامات فراواني براي حل مشكل بيكاري انجام شده و خوشبختانه ميزان بيكاري كاهش يافته است.

فرماندار نهبندان به پرداخت تسهيلات بانكي ايجاد اشتغال اشاره كرد و بيان داشت: بانك‌ها بايد شرايط راحت ‌تر و بهتري را براي متقاضيان دريافت تسهيلات اشتغالزايي در نظر بگيرند.

فرماندار نهبندان گفت: از دستگاه‌هاي اجرايي انتظار داريم كه با نگاهي درست‌ تر در راستاي ايجاد اشتغال ثابت و پايدار حركت كنند.

شرافتي راد گفت: اولويت و سياست‌هاي اصلي دولت نهم و دهم در راستاي اشتغال، كارآفريني، سرمايه ‌گذاري، توجه به مناطق محروم، محروميت‌ زدايي ‌و برقراري عدالت اجتماعي است.

وي با بيان اينكه در تداوم اين سياست‌ها و برنامه ‌ها در سال جاري نيز رويكرد دولت با اولويت اشتغالزايي و رفع بيكاري كليد خورده است، تصريح كرد: در دولت دهم مقرر شده در بحث اشتغال كشور و استان اقدامات جدي ‌تر و با سرعت بيشتري براي رفع معضل بيكاري برداشته شود كه پشتيباني و حمايت اين مهم از طرف دولت انجام مي ‌گيرد.

فرماندار نهبندان تاكيد كرد: مسئولان بايد با ايده‌هاي جديد و با توجه به شرايط و استعدادهاي هر منطقه فضا و زمينه‌ هاي اشتغال و كارآفريني را ايجاد كنند.

شرافتي راد با بيان اينكه عبور از بحران و اشتغالزايي در نهبندان مشاركت جدي مردم را مي طلبد اظهار داشت: در نهبندان جهش قابل قبولي در زمينه اشتغال در حال شكل ‌گيري است و مسئولان نيز بايد به منظور تحقق اشتغال بيشتر در اين شهرستان تلاشي مضاعف داشته باشند.

فرماندار نهبندان با بيان اينكه زمينه و بسترهاي جذب سرمايه‌ گذاران در شهرستان نهبندان در حال ايجاد و پيشرفت است، بيان كرد: دولت آمادگي 100 درصدي خود را در جهت حمايت از سرمايه گذاران در اين نقطه از استان خراسان جنوبي با اولويت ويژه و همچنين سرمايه گذاري 49 درصدي در بخش معدن اعلام كرده است.

شرافتي راد افزود: اولويت كاري ما جذب سرمايه ‌گذران و سرمايه ‌گذاري در شهرستان است و در همين راستا نيز بايد مديران استاني نيز همكاري و مساعدت‌هاي لازم را داشته باشند.

وي نهبندان را قطب معدني در خراسان جنوبي دانست و گفت: با توجه به معادن غني اين شهرستان و راه‌اندازي چند كارخانه فرآوري در آينده شاهد ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتري در نهبندان هستيم.

شرافتي راد با تاكيد بر جذب 100 درصدي اعتبارات گفت : با توجه به قرار داشتن در ماه‌هاي پاياني سال بايد شناسايي متقاضيان اشتغال و انجام امورات مربوطه هر چه سريعتر انجام شود تا اعتبارات اشتغال اختصاص يافته به شهرستان نهبندان به طور 100 درصد جذب شود.

وي عنوان كرد: جذب و صرف اين اعتبارات در راستاي اشتغالزايي بايد در زندگي مردم شهرستان نمود كافي را پيدا كند و تا حدودي از مشكل بيكاري كاسته شود.

شرافتي راد با اشاره به اينكه ايجاد و پديدار شدن بسياري از مشكلات و معضلات اجتماعي جامعه بر اثر بيكاري صورت مي ‌گيرد وبا تاكيد بر فعاليت و تلاش بيشتر در زمينه اطلاع رساني مردم از استفاده از تسهيلات 27 ميليارد توماني مشاغل خانگي استان خراسان جنوبي گفت: دراين شهرستان براي ارائه تسهيلات كم‌ بهره براي اشتغال هيچگونه كمبود و محدوديتي وجود ندارد.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: دولت بعد از محقق شدن عدالت اجتماعي و بحث هدفندسازي يارانه درصدد است تا بيشتر از گذشته به موضوع اشتغال و رفع معضل بيكاري بپردازد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: مسئولان شهرستان و مديران بانك‌ها بايد در راستاي اهداف و سياست‌هاي دولت گام برداشته و اولويت‌هاي دولت را مد‌نظر قرار دهند و بدون كمترين مشكل در راستاي اشتغال افراد جوياي كار اقدامات لازم را انجام دهند.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن