تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصغر صفار : مشكل اصلي آثار ايراني حاضر در جشنواره پويانمايي، فيلم‌نامه و ايده‌يابي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: اصغر صفار : مشكل اصلي آثار ايراني حاضر در جشنواره پويانمايي، فيلم‌نامه و ايده‌يابي است


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:اصغر صفار گفت:قدرت آثار ايراني حاضر در جشنواره پويانمايي در تكنيك است اما مشكل اصلي در فيلم‌نامه و ايده‌يابي است.جوانان ايراني بايد بيشتر تجربه كنند تا در اين جشنواره در همه حوزه‌هاي انيميشن استعداديابي شوند.

به گزارش گروه فرهنگي و هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان،برگزاري ششمين دوره جشنواره پويانمايي، فرصتي براي كارگردانان، انيماتورها، گرافيست‌ها و ساير فعالان حوزه انيميشن در كشورمان است تا به تعامل با يكديگر، به روز رساني اطلاعات خود با مشاهده آثار ارزشمند انيميشن جهان و جستجوي راهكارهاي رشد اين هنر نوپا بپردازند.
اصغر صفار كه در دوره‌هاي گذشته جشنواره با اثر "بيشه" حضور داشته گفت: نمايش آثار انيميشن در كشور، كارگاه‌هاي آموزشي و بازار فيلم بسيار عالي برگزار شده و اين جشنواره فرصت خوبي براي ايده‌يابي فعالان انيميشن به شمار مي‌آيد.
وي حلقه مفقود اين جشنواره را جلسات نقد و بررسي براي برخي آثار با اهميت خواند و افزود:در آثار حاضر ايراني در جشنواره، قدرت آثار ايراني در تكنيك است اما مشكل اصلي در فيلم‌نامه و ايده‌يابي است.
صفار گفت: جوانان ايراني بايد بيشتر تجربه كنند تا در اين جشنواره در همه حوزه‌هاي انيميشن استعداديابي شوند.
رحيم‌زاده نيز كه در بسياري از دوره‌هاي جشنواره شركت داشته و تاكنون چندين انيميشن كوتاه و بلند را كارگرداني كرده گفت: جشنواره پويانمايي نبايد تنها فرصت نمايش آثار باشد. انيميشن مشتاقان زيادي دارد و نمي‌توان منكر ميزان آثار توليد شده در كشورمان شد.
وي گفت: ديدن آثار ارزشمند انيميشن و حضور اساتيد بزرگ اين حوزه در اين فرصت 5 روزه شايد از بسياري از كلاس‌هاي دانشگاهي مثمرثمرتر باشد.
رحيم‌زاده گفت: به علت اينكه بسياري از جواناني كه در انيميشن فعاليت مي‌كنند از هنرهاي تجسمي وارد اين حوزه شده اند، كمتر با ادبيات مانوس هستند و اين شايد باعث شود كه فيلم‌نامه مشكل اصلي اين هنر به شمارآيد.
وي گفت: استعداد يابي بايد به شكل تخصصي در جشنواره انجام شود تا مشكل هجوم جوانان به سمت كارگرداني حل شود. چون انيميشن در همه حوزه‌هاي خود نياز به متخصص دارد و راه حمايت از اين هنر نيز اختصاص بودجه مناسب است تا سرمايه‌گذاري‌ها را توجيه كند.
"مرجان فرساد" نيز كه سال گذشته با انيميشن "مولي" در جشنواره حضور داشت، گفت: عملكرد جشنواره در حوزه برگزاري خوب بوده است اما به نظر مي‌رسد كه بايد در بازبيني آثار دقت بيشتري اعمال شود.
اين كارگردان جوان افزود: بايد شرايطي در بازار فيلم مهيا شود تا آثار نمايش داده شده خريداري شود ولي ما در ايران تنها يك مركز را براي توليد اختصاصي انيميشن داريم.
وي افزود: نمايش عمومي به رشد و پيشرفت انيميشن كمك مي‌كند چون اگر فيلم مخاطب نداشته باشد و نفروشد همه آثار شخصي خود را مي‌سازند و مخاطب نيز از ديدن آثار قدرتمند محروم خواهد شد.
وي راه‌حل را در ايجاد روابط بين‌المللي خواند و كمبود نمايش آثار انيميشن تجاري را از ديگر عوامل كم مخاطب بودن اين هنر شمرد.
ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران تا 15 اسفند در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب داير است./120

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 562]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن