تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820927911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رعايت استاندارد در محصولات ضامن بقاي شركت هاي توليدي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رعايت استاندارد در محصولات ضامن بقاي شركت هاي توليدي است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز : همايش بررسي نقش مكمل هاي پروتئيني در ارتقاء كيفيت محصولات صنايع غذايي، با حضور جمعي از متخصصان و كارشناسان و مديران برخي شركت ها در تهران برگزار شد.

به گزارش روز يكشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران « ايسكانيوز » ، در اين مراسم مهندس صبائي مديرعامل شركت كيان مشكات، تلاش هر چه بيشتر براي رسيدن به كيفيت و دوام محصولات توليدي در صنايع گوناگون را ضروري خواند و تاكيد كرد: امروز رعايت استاندارد در توليد، رقابت ميان شركت ها را اقزايش مي دهد و اين مسئله نه تنها سبب رشد صادرات مي شود بلكه ضامن بقاي شركت هاي توليدي خواهد شد.
وي در ادامه، با اشاره به اقدامات اين مجموعه در خصوص استفاده از پودرهاي پروتئيني اظهار كرد: كيان مشكات با همكاري تنها نمايندگي انحصاري پودر پروتئين I&D موفق به استفاده از نوع خاصي از پودرهاي پروتئيني با نام هاي WPC35% و WPC80% شده است كه استفاده از اين نوع پروتئين موجود در آب پنير به شكل كنسانتره شده، مزايايي چون بالا بودن ارزش تغذيه اي محصولات نهايي و افزايش ميزان پروتئين آن، قابليت استحكام بخشيدن به بافت محصولات در صنايع غذايي و جايگزيني مقرون به صرفه و با كيفيت نسبت به پيشرفت و ... را به همراه دارد.
مهندس صبائي همچنين تاكيد كرد :اين محصول با استفاده از بهترين تكنولوژي روز اروپا (آلمان) تهيه شده كه در آينده تاثير فراواني در جلوگيري از فرسودگي و پوكي استخوان خواهد داشت ،اين در حالي است كه پروتئين مذكور از شيرخشك غني تر بوده و موارد و مصارف زيادي دارد.
به گفته وي بهينه سازي سيستم ايمني بدن، افزايش ضريب ضد آماس در بدن، كاهش دردهاي مزمن و التهاب و كاهش ميزان كلسترول و فشار خون از جمله خواص درماني اين ماده پروتئيني است.
مديرعامل اين مجموعه، از كسب استاندارهاي گوناگون در اين خصوص خبرداد و افزود اين شركت توانست طي زمان كوتاهي مجوز استانداردهاي بين المللي دنيا از قبيل ISO22000 و Iso9001,9002 و HACCP را دريافت كند.
وي با اشاره به صادرات توليدات اين كشور به كشورهاي عراق، افغانستان و امارات تصريح كرد در اين راستا سعي شده است تا با استفاده از دامداري هاي متعلق به كارخانه، دستگاه هاي تمام اتوماتيك، بهره جويي از دانش و تكنولوژي روز و كارشناسانه متخصص و مجرب ، محصولات با كيفيت به متقاضيان عرضه شود، به طوري كه اين محصولات، با نام تجاري ميكال و كيان مشكات در بازار تهران و شهرستان ها ارائه مي شود.
همچنين در حاشيه اين مراسم خانم مهندس عاطفه دهقان كارشناس صنايع غذايي در خصوص اهميت رعايت استاندارد در محصولات غذايي اظهار كرد: از آنجايي كه امروز در همه جاي دنيا مشتري مداري حرف اول را مي زند، رعايت استانداردها از جمله اقدامات موثر در زمينه بهبود كيفيت محصولات غذايي است كه در نهايت تضمين سلامت مصرف كننده را به همراه دارد.
وي در ادامه افزود: رعايت استانداردها از جمله شاخص هاي اصلي در زمينه سلامت محصول توليد شده است بدين صورت كه با رعايت استاندارد از سوي توليد كنندگان، مصرف كنندگان نيز با مشاهده علامت مربوط به استاندارد بر روي محصولات غذايي با اطمينان خاطر بيشتر در جهت استفاده از محصولات گام بر مي دارند تا جايي كه مي توان استاندارد را ضامن سلامتي مصرف كننده معرفي كرد اين كارشناس صنايع غذايي با اشاره به نقش موثر مكمل هاي غذايي در محصولات تاكيد كرد: مكمل هاي غذايي از جمله محصولاتي هستند كه در زير گروههاي مختلفي از محصولات غذايي جاي دارند و سبب بهبود بافت، كيفيت بالاي محصول نهايي، طعم، مزه و همچنين بالا بردن ارزش تغذيه اي محصولات توليد شده مي شوند.
به گفته وي اين دسته از مواد غذايي در برنامه غذايي روزانه ورزشكاران بسيار مورد كاربرد دارد.
دهقان گرايش صنايع غذايي در استفاده از اين مكمل ها به منظور افزايش ارزش غذايي در محصولات را ضروري دانست و افزود: جهت گرايش هرچه بيشتر استفاده از اين مكمل ها، توصيه مي شود برنامه هاي آموزشي، برگزاري دوره هاي تخصصي براي توليد كنندگان و اشاره به ارزش هايي كه استفاده از اين محصولات در صنعت غذا به وجود مي آورند مد نظر قرار گيرد.
اين كارشناس صنايع غذايي معتقد است كه استفاده از اين مكمل ها مي تواند كمبود پروتئين و نياز روزانه بدن هر فرد به پروتئين را تا حد بالايي جبران كند البته تمامي اين موارد با در نظر گرفتن و رعايت موارد پزشكي مي باشد.
دهقان در پايان تصريح كرد: آشنا شدن شركت هاي توليدي مواد غذايي يا چنين مكمل هايي و استفاده از آن نه تنها در بهبود كيفيت مواد موثر خواهد بلكه باعث رقابت شديد بين توليدكنندگان شده كه اين مسئله افزايش ارزش تغذيه اي محصولات را به همراه دارد./144/ 125

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن