تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817178732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرغامي در گفتگو با مهر:اميدوارم جايزه «زيباترين كتاب‌هاي جهان» به ايران برسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ضرغامي در گفتگو با مهر:اميدوارم جايزه «زيباترين كتاب‌هاي جهان» به ايران برسد
اميدوارم جايزه «زيباترين كتاب‌هاي جهان» به ايران برسد
مدير نشر سرزمين اهورايي كه با 4 عنوان اثر در مسابقه «زيباترين كتاب‌هاي جهان» شركت كرده است، ابراز اميدواري كرد، نام يك كتاب ايراني به عنوان زيباترين كتاب جهان رقم بخورد.

مجيد ضرغامي، مدير انتشارات سرزمين اهورايي كه چهار عنوان از كتاب‌هاي اين انتشارات از ايران براي نمايشگاه كتاب «زيباترين كتاب‌هاي جهان» انتخاب شده است، به خبرنگار مهر گفت: 105 ناشر از سراسر كشور كتاب‌هاي خود را در مسابقه‌ زيباترين كتاب‌هاي جهان شركت دادند و از ميان كتاب‌هاي منتشرشده در سال‌هاي 1389 و 1390، 24 عنوان از 15 ناشر ايراني به‌آلمان رفتند تا به‌عنوان نمايندگان ايران در اين مسابقه حضور يابند.

وي ادامه داد: از انتشارات سرزمين اهورايي نيز كتاب‌هاي «ايران سراي جاويدان»، «اصفهان ميراث اهـورايي»، «حلقه خورشيد» و «اسم اين كتاب سلطنت اردي‌بهشت نيست» براي نمايش در نمايشگاه كتاب زيباترين كتاب‌هاي ‌جهان انتخاب شده است.

اين ناشر با اشاره به اينكه كتاب‌هاي اشاره شده از سوي دبيرخانه اين جايزه انتخاب شده‌اند، بيان كرد: آنچه در اين جايزه مدنظر قرار مي‌گيرد ويژگي‌هاي بصري و ظاهري كتاب‌ها شامل چاپ، عكس، گرافيك، كيفيت چاپ و كاغذ، خلاقيت و نوآوري، نفيس بودن، تطبيق متن و عكس و گرافيك، شكيل بودن و ... است.

ضرغامي افزود: البته ما مذاكره‌اي با دبيرخانه جايزه براي اينكه آيا لازم است كتاب‌هايمان را به آلماني ترجمه كنيم يا خير؟ داشتيم كه گفتند لازم نيست و با همين ويژگي‌هاي ظاهري داوري را انجام مي‌دهند.

وي كسب رتبه در اين جايزه را براي ايران حائز اهميت دانسته و تشريح كرد: تاكنون از ايران كتابي برگزيده اين جايزه نشده است و اميدوارم در اين دوره يك برگزيده ايراني داشته باشيم.

مدير نشر سرزمين اهورايي در پايان گفت: «ايران سراي جاويدان» از جمله آثار ماست كه در نمايشگاه كتاب هم با اقبال خوبي روبه‌رو شد و اميدوارم در اين جايزه هم مورد توجه قرار گيرد. ما همچنين در بخش آثار بصري جايزه شركت كرده‌ايم كه در آنجا مجموعه‌اي از كارت پستال‌هايمان را كه قابي ترمه و مخمل دارد و دوخت عشايري نيز در آن به كار رفته است، ارائه داده‌ايم.

جايزه ويژه‌ را كتابي از كشور هلند دريافت كرد. مدال طلا را كتابي از جمهوري چك گرفت، دو مدال نقره به‌ دو كتاب هلندي و سوييسي اهدا شد. پنج مدال برنز را كتاب‌هايي از كشورهاي هلند (2 مدال)، اتريش، لهستان و سوييس دريافت كردند. همچنين، ديپلم افتخار به ‌كتاب‌هايي از كشورهاي چين، آلمان (3 ديپلم) و سوييس داده شد.

اين مسابقه كه با همكاري اتحاديه‌ ناشران آلمان، كتابخانه ملي آلمان، شهرداري فرانكفورت و شهرداري لايپزيك به ‌وسيله بنياد هنر كتاب‌آرايي آلمان برگزار مي‌شود، براي نخستين بار در سال 1963 در شهر لايپزيك برگزار شد.

از سال 1991 شهر فرانكفورت نيز به ‌مسابقه‌ پيوست. از آن زمان تاكنون همه‌ ساله تمام كتاب‌هاي برگزيده از سراسر جهان در نمايشگاه‌هاي كتاب لايپزيك و فرانكفورت به‌نمايش درمي‌آيند.

در نمايشگاه كتاب لايپزيك كتاب‌ها در زير نام كشورهاي ارسال‌كننده به‌نمايش گذاشته مي‌شوند، اما در نمايشگاه كتاب فرانكفورت، كتاب‌ها برحسب موضوع به‌نمايش درمي‌آيند و پس از پايان نمايشگاه كتاب فرانكفورت، كتاب‌ها در اختيار موزه كتاب آلمان قرار مي‌گيرند تا هميشه محفوظ بمانند.

نمايشگاه كتاب لايپزيك از 15 تا 18 مارس 2012 برابر با 25 تا 28 اسفند ماه 1390 در شهر لايپزيك و نمايشگاه كتاب فرانكفورت از 10 تا 14 اكتبر 2012 برابر با 18 تا 22 مهرماه 1391 در شهر فرانكفورت آلمان برگزار خواهد شد.

كتاب‌هاي برگزيده‌شده ايراني را مي‌توان در هر دو نمايشگاه همراه با نام ايران تماشا كرد.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن