تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817666528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور سران جهان؛ نشست بين‌المللي غزه امروز در شرم‌الشيخ مصر برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با حضور سران جهان؛ نشست بين‌المللي غزه امروز در شرم‌الشيخ مصر برگزار مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

به دعوت مصر، نشست بين‌المللي درمورد اوضاع غزه امروز (يكشنبه) در شرم‌الشيخ برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منابع ديپلماتيك اعلام كردند كه مصر از رهبران كشورهاي مختلف به ويژه كشورهاي اروپايي براي حضور در اين نشست دعوت كرده است.

محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز براي حضور در نشست شرم‌الشيخ دعوت شده است.

خبرگزاري الشرق الاوسط مصر اعلام كرد: حسني مبارك هم‌چنين از نيكولا ساركوزي رييس‌جمهور فرانسه براي حضور در اين نشست مشورتي دعوت كرده است.

اين نشست با هدف بررسي آخرين تحولات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه و در چارچوب ادامه‌ي رايزني‌ها از زمان آغاز حمله‌ي رژيم صهيونيستي به اين منطقه برگزار مي‌شود. ديپلمات‌هاي غربي به خبرگزاري رويترز گفته‌اند كه در اين نشست بان‌كي‌مون دبير كل سازمان ملل و خوزه رودريگز زاپاترو نخست وزير اسپانيا نيز دعوت شده‌اند.

يك ديپلمات غربي در قاهره به رويترز گفت: با توجه به اعلام آتش‌بس از سوي اسراييل،‌ اين نشست برنامه‌هاي خود را تغيير خواهد داد.

نبيل عمرو سفير فلسطين در قاهره نيز گفت: محمود عباس از عصر روز شنبه سفر خود به مصر را آغاز كرده و قرار است امروز با حسني مبارك ديدار كند.

در اين نشست از سران ايتاليا، انگليس و تركيه نيز دعوت شده است.

همچنين مارگارت اسكوبي، سفير آمريكا در سوريه، به عنوان نماينده‌ي اين كشور در نشست شرم‌الشيخ حضور خواهد يافت.

احمد ابوالغيط وزير امور خارجه مصر، گفت كه كشورش تسليم يادداشت تفاهمي كه بين آمريكا و اسراييل امضا شد، نخواهد شد و حضور سربازان خارجي در خاك خود را نخواهد پذيرفت.

اما مقامات هر دو طرف آمريكا و اسراييل گفتند كه مصر در حال نشان دادن جديت و عزم جديدي براي متوقف كردن قاچاق سلاح است.

در همين حال، روزنامه هاآرتص گزارش داد: دفتر رياست جمهوري ساركوزي گزارش داد كه وي و حسني مبارك به طور مشترك رياست نشست بين‌المللي قاهره را در مورد بحران غزه بر عهده خواهند داشت.

دولت آلمان نيز اعلام كرد كه آنگلا مركل صدر اعظم آلمان در اين نشست حضور خواهد يافت.

همچنين فرانسه طي بيانيه‌اي از حضور گوردون براون نخست وزير انگليس در اين نشست خبر داد ولي دفتر براون اين خبر را تاييد نكرده است.

مركل و ساركوزي گفتند كه پس از اين نشست براي ديدار با ايهود المرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي به سرزمين‌هاي اشغالي خواهند رفت؛ اما دفتر نخست وزيري انگليس خبر حضور براون در نشست قاهره را تاييد نكرد.

دولت ايتاليا اعلام كرد كه سيلويو برلوسكني، نخست وزير ايتاليا قبل از رفتن به سرزمين‌هاي اشغالي براي گفت‌وگو با مقامات اسراييلي، در نشست مصر حضور مي‌يابد.

بان‌كي‌مون كه در سفر دوره‌يي به منطقه براي برقراري يك آتش‌بس در غزه به سر مي‌برد نيز حضور خود در نشست شرم‌الشيخ را تاييد كرد.

وي همچنين بمباران مدرسه سازمان ملل در غزه را توسط سربازان اسراييلي محكوم كرد و "وحشتناك و شرم‌آور" خواند.

مقامات مصري گفتند كه ملك عبدالله دوم عبدالله، پادشاه اردن نيز از جمله سران حاضر در نشست است.

يك مقام دولت تركيه اعلام داشت كه عبدالله گل، رييس‌جمهور تركيه در نشست مصر حضور مي‌يابد. البته دعوتنامه نشست براي رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه ارسال شده ولي به دليل برنامه سفر از قبل تعيين شده به بروكسل، عبدالله گل به نشست مصر مي‌رود.

منابع ديپلماتيك گفتند كه محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان در نشست دعوت شده ولي در آن حضور نخواهد يافت.

اين نشست در حالي برگزار مي‌شود كه حسني مبارك روز شنبه در سخنراني تلويزيوني خود به ارزيابي اوضاع نوار غزه پرداخت و خواستار خروج نيروهاي رژيم صهيونيستي از نوار غزه شد.

وي تاكيد كرد: حمله به نوار غزه هرگز مقاومت را متوقف نخواهد ساخت و امنيت اسراييل را براي اسراييلي‌ها به ارمغان نخواهد آ‌ورد، بلكه تنها به احساس انزجار و تنفر از اسراييل و بسته شدن راه دستيابي به صلح در منطقه دامن مي‌زند.

رييس‌جمهور مصر تاكيد كرد: مصر مخالف استقرار نيروهاي بين‌المللي در مرزهايش در نوار غزه است و اين مساله را خط قرمز مي‌داند كه نبايد از آن تجاوز كرد.

وي در اين سخنراني‌اش كه پيش از اعلام آتش‌بس يك جانبه از سوي رژيم صهيونيستي صورت گرفته بود، برقراري آتش‌ بس فوري و غير مشروع در نوار غزه را خواستار شده بود.

حسني مبارك با دفاع از عملكرد مصر جهت جلوگيري از حمله‌ي نظامي در نوار غزه و تلاش‌ها براي پايان دادن به اين جنگ اشاره كرد و گفت: مصر طرح خود را براي توقف عمليات نظامي مطرح كرد در حالي كه شوراي امنيت در صدور قطعنامه‌اي در زمينه‌ي وضعيت اسفناك نوار غزه تعلل مي‌كرد و حتي به رغم صدور قطعنامه‌ي 1860 حملات همچنان ادامه داشت.

حسني مبارك افزود: از زمان آغاز جنگ، مصر گذرگاه رفح را باز كرد و بيش از هزار تن كمك بشردوستانه از اين گذرگاه وارد نوار غزه شد و تعدادي از زخمي‌ها از اين گذرگاه براي مداوا به مصر و ديگر كشورها رفتند.

مبارك متعهد به باز گذاشتن گذرگاه رفح به منظور ورود كمك‌هاي بشردوستانه به ساكنان نوار غزه و نيز رفت و آمد زخمي‌ها براي مداوا شد.

وي گفت: من خواستار برگزاري كنفرانس كشورهاي بين‌المللي اهداء كننده به منظور بازسازي نوار غزه خواهم شد.

وي نسبت به پيامدهاي حمله به نوار غزه بر امنيت و ثبات خاورميانه هشدار داد.

رييس‌جمهور مصر تاكيد كرد كه مصر به تلاش‌هايش در تحقق آشتي ملي و پايان دادن به اختلافات كنوني در فلسطين ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد كه پيامدهاي آن در مساله‌ي فلسطين تاثير بگذارد.

حسني مبارك خاطرنشان كرد: اوضاع كنوني در نوار غزه به رغم خطرناك بودنش نبايد توجه ما را از حل ريشه‌يي مساله‌ي فلسطين غافل كند چرا كه راه حل اين مساله پايان دادن به اشغالگري و تشكيل كشور فلسطين است. همچنين ما نبايد از اختلافات ميان كرانه باختري و نوار غزه غافل شويم و بايد درجهت حفظ وحدت اين دو منطقه تلاش كنيم. مصر همچنان به تعهدات خود در قبال ملت فلسطين عمل خواهد كرد.

وي تصريح كرد: برقراري صلح عادلانه هدفي است كه ما همچنان براي آن تلاش خواهيم كرد به طوري كه بايد امنيت دو ملت فلسطين و اسراييل و بقيه‌ي ملت‌هاي منطقه تضمين شود و ثبات در خاورميانه و جهان برقرار شود. مصر به رغم شرايط كنوني عربي همچنان نظارت بر مسائل جهان عرب، دفاع از منافع آن و حفظ هويت عربي را دنبال خواهد كرد.

اين در حاليست كه موسي ابومرزوق معاون رييس دفتر سياسي جنبش حماس، در ارزيابي اظهارات مبارك گفت: اين سخنراني به نظر مي‌رسد كه پيش دستي براي موضع‌گيري كابينه‌ي دولت اسراييل و واكنش به توافقنامه‌ي آمريكا و اسراييل در خصوص منع قاچاق سلاح از مرزهاي مصر بوده است.

ابومرزوق به شبكه تلويزيوني الجزيره گفت: جنبش حماس انتظار نقش بيشتري را از مصر براي توقف حملات داشت، چرا كه مصر برگ برنده‌هاي زيادي در دست دارد و روابط مناسبي با اسراييل دارد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن