تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816993011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد پنج گانه ايران به شوراي امنيت سازمان ملل لاريجاني؛ به حل مسائل غزه نزديك مي شويم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيشنهاد پنج گانه ايران به شوراي امنيت سازمان ملل لاريجاني؛ به حل مسائل غزه نزديك مي شويم
گروه سياسي؛ سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل طي نامه يي به رئيس مجمع عمومي پيشنهاد پنج گانه يي را براي توقف فوري كشتار و محاصره و محاكمه عاملان جنايات و فجايع غيرانساني در غزه ارائه كرد. به گزارش مهر، محمد خزاعي در اين نامه همچنين نظرات جمهوري اسلامي ايران را در اين باره به وي ابلاغ كرد. سپس خزاعي در ديدار با «ميگل دسكوتو بروكمن» رئيس مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره فجايع غزه و لزوم واكنش و اقدام جدي تر و فوري سازمان ملل براي خاتمه بخشيدن به اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي در اين منطقه به بحث و رايزني پرداخت. به گزارش ايسنا توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي و پايان بخشيدن به تجاوزات آن عليه مردم بي گناه فلسطيني در غزه، عقب نشيني فوري آن رژيم از غزه، رفع محاصره غزه، بازگشايي معابر و اتخاذ تمهيدات فوري براي كمك هاي انساني به مردم در منطقه از جمله پيشنهادهاي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل بود. خزاعي همچنين با اشاره به توقف و بازگردانده شدن كشتي حامل دو هزار تن كمك هاي اوليه دارويي و غذايي كشورمان توسط نيروهاي رژيم صهيونيستي، اين اقدام غيرانساني را محكوم و ابراز اميدواري كرد شوراي امنيت آن رژيم را تحت فشار قرار دهد تا شرايط لازم را براي رسيدن كمك هاي اوليه و اضطراري به مردمي كه شديداً به آنها نيازمند هستند، تسهيل كند. سفير و نماينده دائم ايران با محكوميت قاطعانه تمام موارد نقض حقوق بين الملل توسط رژيم صهيونيستي تاكيد كرد؛ ما از شوراي امنيت سازمان ملل مي خواهيم رژيم مذكور را مجبور كند تا به اقدامات وحشيانه و تجاوزات آشكار خود فوراً خاتمه دهد. اما اين تمامي اقدامات ايران در اين راستا طي دو روز گذشته نبود، چرا كه پيام هاي ايران به كشورهاي اسلامي براي حل بحران غزه همچنان ادامه دارد. در اين راستا محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در پيامي به پادشاه عربستان اظهار داشت؛ «انتظار از جنابعالي كه پادشاهي كشور عربستان سعودي و مديريت و خادمي حرمين شريفين، قبله گاه مسلمين و حرم نبوي را برعهده داريد، اين است كه در برابر اين حوادث سهمگين و آدم كشي آشكار و قتل عام فرزندان خودتان و پاره هاي تن امت اسلامي در غزه، قفل سكوت را بشكنيد و صريحاً اعلام موضع كنيد.» همچنين به گزارش ايسنا احمدي نژاد رئيس جمهور و عبدالله واد رئيس جمهور سنگال و رئيس دوره يي سازمان كنفرانس اسلامي شامگاه پنجشنبه در ملاقات دوجانبه با يكديگر آخرين تحولات منطقه يي و بين المللي به ويژه مسائل غزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. در تحولاتي ديگر در اين خصوص فرستادگان رئيس جمهوري همچنان به رايزني هاي خود طي دو روز گذشته براي حل بحران غزه ادامه داده اند.

يكي از اين فرستادگان ويژه محمدرضا رحيمي معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري بود كه روز پنجشنبه با «عبدالوهاب عبدالله» وزير خارجه تونس ملاقات كرد و پيرامون رابطه دوجانبه، مسائل منطقه يي و بين المللي به ويژه بحران ناشي از حملات رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه به تبادل نظر پرداختند. از سوي ديگر به دنبال درخواست اتاق ايران از اتاق بازرگاني اسلامي درخصوص مساله بحران فلسطين، صالح كامل رئيس اتاق بازرگاني اسلامي با ارسال نامه يي از ابتكار عمل اتاق ايران قدرداني و بر ضرورت كمك به غزه تاكيد كرد. همچنين در پي تماس هاي اتاق ايران با اتاق هاي كشورهاي اسلامي، در جلسه هيات نمايندگان اتاق ايران، محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران پيشنهاد كرد كليه كالاهاي توليد رژيم صهيونيستي از سوي اتاق هاي كشورهاي اسلامي تحريم شوند و اين اتاق ها در اقدامي مشترك كمك رساني به مردم غزه را ساماندهي كنند.

توقف كشتي ايران براي دو ماه

در همين حال رئيس جمعيت هلال احمر ايران خبر داد؛ كشتي هلال احمر ايران كه حامل دو هزار تن دارو و مواد غذايي است در 40 مايلي غزه در آب هاي بين المللي متوقف شده اما براي دو ماه سوخت دارد و تا زمان تعيين تكليف نهايي در اين منطقه مي ماند.

به گزارش فارس مسعود خاتمي در پاسخ به اين پرسش كه آ يا اين درست است كه اجازه توزيع داروهاي ايراني داده نشده است، گفت؛ اين مساله ربطي به دارو ندارد و به كل مساله محاصره غزه و جنگ مربوط است زيرا به جز ايران كشتي هاي كمكي ديگري هم هستند كه اجازه ورود آنها داده نشده است. در همين ارتباط حسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت؛ انتظار سكوت و ممانعت مصر از ارسال كمك به مردم غزه را نداشتيم.

به گزارش ايسنا وي كه هفته گذشته به عنوان فرستاده ويژه رئيس جمهور به بحرين سفر كرده و پيام احمدي نژاد را به پادشاه اين كشور تسليم كرد در گفت وگو با روزنامه الوسط چاپ بحرين، با اشاره به سفرش به بحرين گفت؛ با توجه به شرايط جاري و اوضاع فاجعه آميزي كه در فلسطين و نوار غزه شاهد آن هستيم، دكتر احمدي نژاد، در پيام هايي جداگانه از سران كشورهاي مختلف و به ويژه اسلامي خواستند آنها تا جايي كه مي توانند براي تغيير اوضاع مردم فلسطين كه با حملات نيروهاي رژيم اشغالگر صهيونيستي مواجه هستند، ايفاي نقش و نيز براي چگونگي رويارويي با اين بحران در حال و آينده تلاش كنند. در تحولي ديگر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، پس از بازگشت از اجلاس فوق العاده كميته اجرايي بين المجالس كشورهاي اسلامي در جمع خبرنگاران تصريح كرد؛ با توجه به مجموعه تحركاتي كه در صحنه منطقه صورت مي گيرد، ارزيابي اين است اگر برخي از كشورها خيلي فتنه نكنند، ما به زمان حل مساله غزه نزديك مي شويم. به گزارش ايسنا او كه براي شركت در اجلاس فوق العاده كميته اجرايي بين المجالس كشورهاي اسلامي به استانبول تركيه سفر كرده بود، با ارزيابي از اهداف اين سفر سه روزه در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت؛ بين المجالس اسلامي يك كميته اجرايي دارد كه متشكل از 11 كشور است كه پيشنهاد تاسيس آن را ايران داد و در شرايطي خاص تشكيل مي شود.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن