تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821153668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جذب 1.5 ميليارد دلار سرمايه گذاري در قشم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جذب 1.5 ميليارد دلار سرمايه گذاري در قشم
مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم از جذب 1.5 ميليارد دلار سرمايه گذاري داخلي و خارجي در اين منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمد اصغري در جمع خبرنگاران گفت: اين ميزان سرمايه گذاري طي سالهاي 85 تاكنون در بخشهاي صنعتي، تجاري و خدماتي و گردشگري در منطقه آزاد قشم جذب و به كار گرفته شده است.

وي افزود: علاوه بر اين در اجراي چندين پروژه بزرگ حوزه نفت، گاز و انرژي بيش از 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري جذب شده است.

وي با اشاره به توسعه زيرساختها با هدف جذب سرمايه گذاريهاي داخلي و خارجي در قشم اظهار داشت: طرحهاي متعدد واحدهاي صنعتي، احداث نيروگاه گازي 500 مگاواتي، احداث 6 مجتمع تجاري و اداري و تفريحي و توسعه بنادر و اسكله هاي تجاري و مسافري از جمله پروژه هاي در حال اجراست.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در حوزه نفت، گاز و انرژي طرح جامع تبديل قشم به عنوان قطب نفت و گاز و انرژي تصويب و وزارت نفت و سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصي چندين پروژه بزرگ در دست اجراست.

وي تصريح كرد: احداث پالايشگاه ميعانات گازي، احداث طرح خط لوله انتقال خوراك پالايشگاه بندر عباس از جزيره قشم، طرح خط لوله انتقال گاز از دوستكوبه گورزين ، توسعه ميدان نفتي هنگام و طرح ذخيره سازي و همچنين طرح بزرگ سوخت رساني، سرمايه گذاري چندين ميليارد دلاري در قشم در حال اجراست.

اصغري تاكيد كرد: با اجراي اين طرحها در منطقه آزاد قشم، شاهد رشد و توسعه سريع و همه جانبه اين منطقه و رقابت جدي با مناطق آزاد در كشورهاي حاشيه خليج فارس خواهيم بود.

پل خليج فارس با سرمايه گذاري 650 ميليون يورو اجرا مي شود

طرح احداث پل خليج فارس پس از تصويب در جلسه هيئت دولت با سرمايه گذاري 650 ميليون يورويي به زودي در قشم اجرا مي شود.

محمد اصغري گفت: طرح احداث پل خليج فارس در كميسيون امور زير بنايي و محيط زيست دولت به تصويب رسيده و به زودي در جلسه هيئت دولت مطرح و تصويب خواهد شد.

وي افزود: اين طرح از نظر توجيهات فني و اقتصادي مورد تاييد دولت و وزارت راه و ترابري قرار گرفته و سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجري اين طرح تعيين شده است.

مدير عامل منطقه آزاد قشم ضمن اشاره به مذاكره با سرمايه گذاران اتريشي، ژاپني و چيني در زمينه احداث پل خليج فارس ادامه داد: پس از بررسيهاي فراوان نهايتا مذاكرات گسترده اي با سرمايه گذاران اتريشي انجام داديم و در صورت تصويب هيئت دولت مراحل انعقاد قرارداد اجراي پل خليج فارس به سرعت آغاز مي شود.

اصغري ياد آور شد: طرح پل خليج فارس در قالب طرح جامع شبكه ارتباطي خليج فارس شامل احداث پل 2200 متري خليج فارس، احداث خط ريلي مابين اسكله شهيد رجايي بندر عباس و اسكله كاوه در قشم و گذر آن از روي پل، احداث اتوبان خليج فارس ما بين اسكله كاوه تا اسكله لافت ( محل احداث پل خليج فارس) و توسعه و تجهيز اسكله بزرگ كاوه مي باشد.

وي در خصوص زمان اجراي اين طرح گفت: اجراي طرح پل خليج فارس 4 سال به طول مي انجامد و ارتفاع پل از سطح دريا 14 متر است كه اميدواريم ظرف يك ماه آينده در جلسه هيئت دولت مطرح و تصويب شود.

مدير عامل منطقه آزاد قشم افزود: طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، تجاري و فرهنگي ايران در حوزه خليج فارس در منطقه آزاد قشم با مشاركت وزارت بازرگاني و بيش از 5 وزارتخانه و نهادهاي دولتي در حال اجراست كه طرح احداث پل خليج فارس و تبديل شدن كل جزيره قشم به عنوان منطقه آزاد از الزامات اجراي موفق اين طرح تصويب شده است.

اصغري با اشاره به جذب سرمايه گذاريهاي داخلي و خارجي در منطقه آزاد قشم تصريح كرد: طي سالهاي 85 تاكنون بيش از 1.5 ميليارد دلار سرمايه گذاري داخلي و خارجي در بخشهاي صنعتي، تجاري و گردشگري جذب شده است.

وي ادامه داد: علاوه بر اين ، پروژه هاي عظيم نفت، گاز و انرژي با سرمايه گذاري چندين ميليارد دلاري توسط وزارت نفت، شركت ملي نفت، سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصي در حال اجراست كه قشم را تبديل به قطب نفت، گاز و انرژي در كشور مي كند.
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن