تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821382675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايگاه پژوهش در دانشگاههاي استان مركزي نيازمند توجه بيشتري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جايگاه پژوهش در دانشگاههاي استان مركزي نيازمند توجه بيشتري است
علمي آموزشي. پژوهش. گزارش
جمعي از دانشجويان و مسوولان استان مركزي معتقدند: توجه به اصل پژوهش در دانشگاهها و مراكز توليد علم در سطح اين استان نه نتها باعث آگاهي بخشي جامعه ، بلكه شتاب عمران و آباداني كشور را بيشتر مي‌كند.

يك دانشجوي رشته پژوهشگري علوم اجتماعي دانشگاه آزاد اراك گفت: پژوهشگران جوان ايران اسلامي در طول سالهاي اخير ، به خصوص پس از انقلاب با تفكرات نوين و ابداعي خود توانسته‌اند بسياري از تكنولوژي‌هاي روز دنيا را كه منحصر به كشور خاصي بود ه است كسب كنند.

محمد فراهاني افزود: دانشگاههاي استان مركزي با پرورش نيروهاي خلاق و عمل گرا بايد در جهت شناخت نقاط ضعف و قوت طرحهاي كاربردي تلاش بيشتري را انجام دهند.

يك دانشجوي دانشگاه اراك نيز گفت: سهم اعتبارات پژوهشي استان مركزي در مقايسه تعداد انبوه طرحها و برنامه‌هاي پژوهشي موجود نيازمند بازنگري بيشتري است.

ليلا احمدي اضافه كرد: باروري برنامه‌هاي پژوهشي و افزايش بيشتر ارزش افزوده در استان با حمايت همه جانبه مسوولان از بخش پژوهش ميسر مي‌شود تا افق‌هاي جديد توليد علم نيز با رويكردي كاربردي تر تقويت شود.

ياستاندار استان مركزي نيز گفت: اعتبارات پژوهش كشور در سال جاري حدود سه هزار و ‪ ۷۰۰‬ميليارد تومان است كه با توجه به افزايش تعداد طرحها و تحقيق هاي پژوهشي رقم قابل ملاحظه‌اي است.

علي اكبر شعباني فرد اضافه كرد: ايجاد پاركهاي علمي، پژوهشي و استفاده از صاحبنظران اين عرصه در دانشگاهها بايد در دستور كار قرا گيرد تا به مدد از آن در جهت اعتلاي ايران اسلامي گام برداريم.

وي ادامه داد: نبود ارتباط منطقي و مطلوب صنعت با پژوهش دراستان مركزي نيز بايد از جهات مختلف مورد بررسي قرا گيرد تا قطب چهارم صنعت كشور پوياتر به فعاليت حرفه‌اي خود ادامه دهد.

وي تصريح كرد: دولت نهم با جديت تمام با اختصاص بودجه‌هاي تخصصي به امر پژوهش و نيز تحقيق و بررسي در كارگروههاي پژوهشي به دنبال حمايت بيشتر از محققان و دست اندركاران عرصه توليد علم است.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي اراك نيز گفت: رشد توليد علم در كشور با اتكا بر امر پژوهش سرعت بيشتري بر خود گرفته كه به حدود ‪ ۳۰‬درصد رسيده است.

دكتر عباس مللك حسيني افزود: دانشگاه آزاد اسلامي اراك نير با تاكيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري و در راستاي دستيابي به جامعه‌اي دانش محور ، حمايت از پژوهشگران و محققان علوم مختلف را دستور كار خود قرار داده است.

وي اضافه كرد: تا كنون ‪ ۱۸۴‬مقاله ‪ ISI‬پژوهشگران اين دانشگاه در مجلات بين المللي پذيرفته شده كه ‪ ۵۴‬طرح برون دانشگاهي با اعتباري بالغ بر ‪۵‬ ميليارد ريال نيز به آن اضافه مي‌شود.

او افزود: مخترعان و پژوهشگران جوان اين دانشگاه در طول سالهاي اخير دستاوردهاي درخشاني را براي استان و كشور خويش به دست آورده‌اند كه به كسب چندين مدال طلا و نقره مي‌توان اشاره كرد.

وي تصريح كرد: مركز تحقيقات و پژوهش علوم دامي و گياهان دارويي نيز در اين دانشگاه راه اندازي شده تا علاقمندان تحقيق در اين موضوع به فعاليت مشغول شوند.

ملك حسيني ادامه داد: افزايش بيشتر اعتبارات پژوهشي اصلي‌ترين مقوله توسعه پژوهش در استان است كه مسوولان مربوطه با پيگيري‌هاي خود مي‌توانند زمينه تحقق آن را فراهم سازند .ك /‪۳‬
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن