تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده صندوق كودكان سازمان ملل متحد: سوء تغذيه كودكان در ايران به پنج درصد تنزل يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نماينده صندوق كودكان سازمان ملل متحد: سوء تغذيه كودكان در ايران به پنج درصد تنزل يافته است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نماينده صندوق كودكان سازمان ملل متحد با اعلام اين كه ميانگين آمار اخير سوء تغذيه كودكان در ايران پنج درصد است گفت: اين رقم در مقايسه با ساير كشورها رقم بسيار خوبي است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، كريستين سالازار در كنفرانس خبري كه به مناسبت شصتمين سالگرد تصويب اعلاميه جهاني حقوق بشر در محل ساختمان سازمان ملل برگزار شد، با اعلام اين خبر گفت: درحال حاضر وضعيت در ايران بسيار عوض شده است.
وي د رادامه با اشاره به اينكه در برخي از شهرهاي ايران اين درصد رقم بيشتري را نشان مي دهد گفت: آمار پنج درصدي به عنوان ميانگين در نظر گرفته شده و تلاش بسياري نيز صورت گرفته تا سوء تغذيه از بين برود.
سالازار همچنين در پاسخ به سوالي درباره حقوق دختراني كه در سن غير قانوني وادار به ازدواج مي شوند خاطرنشان كرد: در حال حاضر آمار دقيقي در اين خصوص نداريم اما در كنار خدمات بهداشتي سعي بر كار شدن بر روي اين موضوع شده است.
وي با بيان اينكه بارداري دختران در سنين پايين باعث به خطر افتادن سلامتي آنها مي شود گفت: اين اقدام غير انساني است و ما آن را محكوم مي كنيم و سعي شده از طريق قوانين مقامات كشورها را نيز متقاعد سازيم.
رييس گروه موضوع اچ. آي. وي سازمان ملل بيانيه جهاني حقوق بشر را سند مادري براي همه عنوان كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز اين سند را به امضا رسانده و در سال 1991 و همچنين در سال گذشته پروتكل داوطلبانه كنوانسيون مبارزه با قاچاق كودك و تهيه فيلم هاي پوروتوگرافي از كودكان را نيز امضا كرده است.
سالازار همچنين خاطرنشان كرد: از هر هزار نوزاد 34 نوزاد در هنگام زايمان از بين مي رود ولي اين وضعيت درحال حاضر در ايران بسيار بهتر شده و من افتخار مي كنم كه در اين زمينه با اين كشور در حال همكاري هستم.
در ادامه اين جلسه نماينده سازمان تربيتي علمي و فرهنگي ملل متحد، چونلي هان، درباره حقوق بشر از ديدگاه يونسكو گفت: يونسكو يك نهاد تخصصي سازمان ملل است كه بر روي تحصيل، آموزش، فرهنگ و ارتباطات كار مي كند و بر حق برخورداري همه از تحصيل نيز تاكيد دارد.
وي با تاكيد بر حق آزادي بيان و انديشه تصريح كرد: اين دو مقوله دست در دست و تنگاتنگ با توسعه فرهنگي پيش مي رود و به همين دليل حمايت از تنوع فرهنگي و احترام گذاشتن به حقوق اقليتي و يا نژادي از مباحث بسيار مهم است.
نماينده يونسكو در سازمان ملل متحد به برگزاري اجلاس كشورهاي جنبش عدم تعهد در تهران اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران ميزبان خوبي در اين اجلاس بود و بايد تلاش شود كه بيانيه حقوق بشر براي حمايت از دموكراسي و توسعه پايدار از كشورها دعوت شود و از اين طريق شاهد ارتقا و بهبود وضعيت باشيم .
در اين كنفرانس خبري كارلوس زاگاگيفني نماينده كميسارياي عالي پناهندگان حقوق بشر، به حق برخورداري از تحصيلات عاليه پناهندگان اشاره كرد و يادآور شد: عدم برخورداري دانش آموزان پناهندگان از تحصيل و آموزش عالي جاي تاسف دارد.
وي در ادامه گفت: متاسفانه در ايران نيز پناهندگان نمي توانند از حق تحصيل در دانشگاه هاي دولتي برخوردار شوند و مانع تحصيل دانشجويان مستعد مي شوند و پناهندگان تنها مي توانند در دانشگاه هاي آزاد ايران تحصيل كنند.
كنوت اوسبتي ، هماهنگ كننده مقيم سازمان ملل متحد درباره مسايل مربوط به موضوعات زيست محيطي گفت: ظرفيت سازي از طريق منابع و همكاري هاي دولت براي جلوگيري از فرسايش خاك بسيار موثر است.
وي به ارتباط اين سازمان با شوراهاي روستايي و شهري اشاره كرد و گفت: توسعه انساني محور اصلي ماست و سعي ما بر بيابان زدايي و مبارزه با تغييرات آب و هوايي است.
چونلي هان نماينده سازمان تربيتي، علمي ملل متحد در اين كنفرانس بر استفاده از آب به عنوان ضروريات تاكيد كرد و افزود: استفاده از آب آشاميدني حق طبيعي هر انساني است و در حال حاضر نيز موضوع آب يكي از مسايل چالش برانگيز به شمار مي رود.
وي همچنين حفظ تنوع زيستي را يكي از اساس شكوفايي نهادهاي انساني برشمرد./02
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن