تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820937738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابراز اميدواري رئيس اسرائيل براي مذاكره با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ابراز اميدواري رئيس اسرائيل براي مذاكره با ايران
شيمون پرز، رئيس‌جمهور اسرائيل كه براي سفري وارد واشنگتن شده است، اعلام كرد كه بسته به جو سياسي جديد جهان و عوامل اقتصادي به وي‍ژه سقوط قيمت نفت، ممكن است با دشمن ديرينه و رقيب سنتي خود بر سر ميز مذاكره بنشيند.
سرويس بين‌الملل «تابناك» ـ اسرائيل بر اين باور است كه اگر باراك اوباما در متحد كردن جامعه بين‌المللي بر سر يك خط مشي سياسي واحد موفق شود، شانس گفت‌وگو با ايران وجود خواهد داشت.

شيمون پرز، رئيس‌جمهور اسرائيل كه براي سفري وارد واشنگتن شده است، اعلام كرد كه بسته به جو سياسي جديد جهان و عوامل اقتصادي به وي‍ژه سقوط قيمت نفت، ممكن است با دشمن ديرينه و رقيب سنتي خود بر سر ميز مذاكره بنشيند.

اين سياتمدار كه تابستان امسال وارد هشتاد و پنجمين سال زندگي خود شد، به روزنامه «تايمز» گفت كه اميدوار است اسرائيل در دوران حيات وي با همسايگان عرب خود به صلح دست يابد و حتي پيش‌بيني كرد كه ممكن است روزي به دمشق و رياض سفر كند.

«تايمز» ادامه داد: بدون شك، اين پيام پرز مورد حمله بسياري از بازيگران عرصه سياست در خاورميانه قرار خواهد گرفت. هيچ رهبر اسرائيلي تاكنون ديد مثبتي نسبت به ايران نداشته است، چراكه برنامه اتمي‌اش و حمايت آن از گروه‌هاي نظامي، به عنوان يكي از تهديدهاي يك كشور يهودي به شمار مي‌رود.

اما پرز تأكيد كرد كه موقعيت‌هاي جديدي در منطقه ايجاد شده است و دعوت خود به كنفرانس اديان در نيويورك در هفته گذشته را كه توسط ملك عبدالله انجام شده بود، نمونه‌اي از اين موقعيت‌ها دانست.

نخست‌وزير سابق اسرائيل گفت: اگر سياست واحدي در مورد ايران اجرا شود و قيمت نفت باز هم كاهش يابد، آنگاه بايد با در نظر گفتن واقعيت‌هاي كنوني، ايران نيز در محاسبات دخيل شود.

وي افزود: تا زماني كه ايران سه شرط را رعايت نكند، پيشرفتي حاصل نخواهد شد: توقف برنامه اتمي جنجالي و برنامه موشك‌هاي دوربرد اين كشور، قطع حمايت از گروه‌هاي نظامي مانند حماس و حزب‌الله و توقف استفاده از تروريسم.

اين گزارش مي‌افزايد: اظهارنظرهاي وي همزمان با تجديدنظر گسترده در سياست‌هاي آمريكا درباره روابط با ايران است.

«باراك اوباما»، رئيس‌جمهور آينده آمريكا نيز اعلام كرده كه آماده گفت‌وگوي مستقيم با تهران است و حتي صحبت‌هايي از بازگشايي دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران در ميان است.

پرز همچنين ابراز اميدواري كرد كه اسرائيل بتواند درباره بلندي‌هاي جولان با سوريه كه در جريان جنگ شش روزه در سال 1967 به اشغال اسرائيل درآمد، به صلح برسد.
پرز با تأييد ادامه گفت‌وگوها با دمشق گفت: «من بر اين باورم كه اسرائيل آماده صلح با سوريه و پرداخت هزينه‌هاي آن است»، اما هشدار داد كه دولت بشار اسد بايد در برابر اين كار، حمايت خود را از گروه‌هاي حماس و حزب‌الله قطع كند.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن