تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820942859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس آموزش و پژوهش سازمان تبليغات اسلامي سمنان در گفت و گو با ايسكانيوز : دولت، دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي را زير چتر حمايتي خود قرار دهد/مسوولان، دانشگاه آزاد اسلامي را تافته اي جدابافته از كشور ندانند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: كارشناس آموزش و پژوهش سازمان تبليغات اسلامي سمنان در گفت و گو با ايسكانيوز : دولت، دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي را زير چتر حمايتي خود قرار دهد/مسوولان، دانشگاه آزاد اسلامي را تافته اي جدابافته از كشور ندانند


شاهرود – خبرگزاري ايسكانيوز: دولت بايد همان امكاناتي كه يك دانشجوي دولتي از درآمدهاي نفت، دريافت وام، كمك هزينه تحصيلي و ... برخوردار است به دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كه فرزندان آموزش عالي كشور محسوب مي شوند، اختصاص و آنها را زير چتر حمايت خودش قرار دهد .

كارشناس آموزش و پژوهش اداره كل سازمان تبليغات اسلامي استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " با بيان اين مطلب در مورد نقش دانشگاه آزاد اسلامي در توسعه آموزش عالي كشور و ربع قرن دستاوردهاي اين دانشگاه گفت : با توجه به اينكه كشور ما كشوري است كه ميانگين نسبي جمعيتي آن را جوانان تشكيل مي دهد و نيروي جوان و نيروي انساني يكي از مهمترين ابزار توسعه محسوب مي شود اگراين نيروي جوان تحت آموزشهاي دقيق علمي قرار گيرد، مي تواند باعث نوآوري و شكوفايي و ارتقاء جايگاه علمي كشور در سطح جهان شود .

**دانشگاه آزاد اسلامي در زمينه آموزش نيروهاي جوان سهم بسزائي داشته است

حجت الاسلام والمسلمين حميد عبداللهيان گفت: وجود موسسات آموزش عالي يك ضرورت اجتناب ناپذير است و از آنجا كه دولت به تنهايي نمي تواند مسووليت سنگين آموزش عالي را به عهده بگيرد و بايد هرچه كوچكتر و محدودتر شود بنابراين سياست تشكيل دانشگاه آزاد برداشتن اين بار سنگين از روي دوش دولت و واگذاري آن به بخش خصوصي بوده و ما امروزه شاهديم كه دانشگاه آزاد اسلامي با توجه به اينكه هيچ گونه هزينه اي را بر دولت تحميل نمي كند اما معادل آن يا بيش از آن در زمينه آموزش نيروهاي جوان در رشته هاي مختلف علمي سهم بسزائي داشته است.
عبداللهيان افزود : نكته ديگر كه بايد مورد توجه قرار بگيرد اين است كه اگر آموزش عالي به بخش خصوصي سپرده شود مي تواند موجب ارتقاء كمي و كيفي آن شود و ما امروز شاهديم كه دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در مقاطع ارشد و دكتري توانسته اند مهمترين كرسي هاي تحصيلي را در سطح آموزش عالي دولتي به خود اختصاص دهند.

**دانشگاه آزاد اسلامي پيشتاز اجراي اصل 44 قانون اساسي است

عبداللهيان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجراي فرمان مقام معظم رهبري مبني بر اجراي اصل 44 قانون اساسي اظهار داشت : يكي از عوامل توسعه در هر كشوري، واگذاري بخشهاي خدماتي به بخش خصوصي است چه در زمينه مسائل آموزشي ، چه در زمينه مسائل اقتصادي و تجاري . چراكه اگر اصل 44 تحقق پيدا كند، صرفه جويي فوق العاده اي در سرمايه عمومي و ملي كشور به وجود مي آيد، بهره وري و افزايش كيفي خدمات حاصل مي شود و نهايتاً مردم كه بزرگترين متوليان جامعه هستند از بركات آن برخوردار خواهند شد و امروز ما بايد از اين حيث دانشگاه آزاد را يك دانشگاه پيشتاز در اين زمينه قلمداد كنيم چرا كه روي پاي خود ايستاده است .
عضو شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شاهرود در ادامه يه ايسكانيوز گفت : از نظر توسعه كمي دانشگاه آزاد اسلامي نيز معادل همين مقداري كه دانشگاه دولتي پذيرش مي كند اگر بيشتر از آن نباشد، كمتر از آن نيست ، بنابراين يك حجم گسترده اي از دانشجويان جذب اين دانشگاه شده اند و در بخش كيفي هم دانش آموختگان دانشگاه آزاد توانسته اند در المپيادها حائز مقام هاي ارزنده اي شوند ، در مسابقات رباتيك در سطح بين المللي حائز رتبه شوند و هم در زمينه ورزشي، سكوهاي قهرمان را به خود اختصاص دادند و هم در زمينه هاي علمي توانسته اند در دانشگاه هاي معتبر چه در سطح دنيا چه در سطح داخل مشغول تحصيل شوند.
عبداللهيان با اشاره به زمينه هاي پيشرفت دانشگاه آزاد خاطر نشان كرد : براي پيشرفت هر موسسه آموزشي تعيين هيئت علمي و گزينش اساتيد نخبه و برتر، يكي از عوامل تعيين كننده است. نكته دوم كه به نظر مي رسد بايد دانشگاه آزاد در اين زمينه فعاليت چشمگيري در جهت آن نشان دهد، ارتباط بين صنعت و دانشگاه است يعني اگر اين ارتباط بين صنعت و دانشگاه برقرار نشود، هم تحصيلات علمي دانشجويان ما ناكام تلقي مي شود و هم صنعت ما نمي تواند به آن جايگاهي كه در سطح جهان انتظار مي رود به آن برسد.

مسوولان، دانشگاه آزاد اسلامي را تافته اي جدابافته از كشور ندانند

كارشناس اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان اضافه كرد : مسوولان بايد دانشگاه آزاد اسلامي را يك دانشگاهي بومي، وابسته به اين كشور و با امكانات اين كشور قلمداد كنند و در واقع آن را تافته اي جدابافته ندانند. خيلي از برخوردها و تنشهايي كه احياناً در اين روزها مشاهده مي كنيم كه با دانشگاه آزاد اسلامي صورت مي گيرد، به خاطر اين است كه اهميت نقش دانشگاه آزاد را در زمان كنوني خوب دريافت نكردند .
وي ادامه داد: دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي دانشجوي اين كشور محسوب مي شوند و دولت بايد همان امكاناتي كه يك دانشجوي دولتي از درآمدهاي نفت و ازقبيل دريافت وام، كمك هزينه تحصيلي برخوردار است به دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كه فرزندان آموزش عالي كشور محسوب مي شوند اختصاص دهد و آنها را زير چتر حمايت خودش قرار دهد و مديريت عالي دانشگاه هم با مغتنم شمردن حمايتهاي رهبر معظم انقلاب و قبل از آن امام راحل هرچه بيشتر در پيشبرد اهداف عاليه نظام كه به فرموده رهبري، نوآوري و شكوفايي است ، در عرصه هاي علمي به گونه اي كه محصول آن براي مردم ملموس و قابل استفاده باشد به كار بگيرد.
عبداللهيان از خدمات انجام شده در طول چهار سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود تقدير كرد و به خبرنگار ايسكانيوز گفت : نكته قابل توجه اين است كه همواره مديريتها در هر مجموعه اي عبارت است از حلقه هاي به هم پيوسته يعني هر مديري در واقع در وقت و زمان خودش خدمتي را انجام مي دهد كه خدمات مديران آينده بر پايه زحمات مديران گذشته است اما آنچه در مديريت دكتر بديعي رئيس واحد شاهرود به طور چشمگيري قابل تقدير و تشكر است.
وي ادامه داد: سرمايه گذاري عظيم دكتر بديعي در زمينه تكميل زيرساختهاي دانشگاه است. ما قبلاً شاهد بوديم دانشگاه آزاد اسلامي با كمبود فضاي آموزشي مواجه بود اما با سازندگي پرشتاب دانشگاه در دوره هاي جديد مشكل فضاي آموزشي مرتفع شده، آزمايشگاه هاي دانشگاه به جاي اينكه در سطح شهر و يا مكانهاي اجاره اي وجود داشته باشد به شكل متمركز و در داخل دانشگاه ساخته شده، محيط دانشگاه احتياج به يك فضاي سبز آموزشي دارد كه اين مهم هم با تلاشهاي مديريت جديد جامه عمل پوشيده و مي رود فضاي سبز دانشگاه به حد استانداردهاي متعارف خودش دست پيدا كند، تامين نيازهاي خدماتي دانشجويان از قبيل رستوران، بوفه، تاكسي تلفني و سرويسهاي اياب و ذهاب نيز از جمله مواردي است كه مي توان به عنوان نقطه قوت مديريت ايشان به حساب آورد./120
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن