تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817645866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمحمدي:حرف سازمان بازرسي حرف آخر استاجراي وظايف در سازمان بازرسي، موجب نارضايتي برخي افراد مي‌‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: پورمحمدي:حرف سازمان بازرسي حرف آخر استاجراي وظايف در سازمان بازرسي، موجب نارضايتي برخي افراد مي‌‏شود


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: با بازرسي مي‌‏خواهيم مديران به پرتگاه پرت نشوند و دستگاه‌‏هاي اجرايي به سقوط و انحراف دچار نشوند. هدف بازرسي اين است كه با ارايه راهكار و مشاوره به مديران، آن‌‏ها را در جهت تسهيل در تصميم‌‏گيري كمك كند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، مصطفي پورمحمدي در سمينار سراسري مديران سازمان بازرسي كل كشور گفت: حوزه‌‏هاي مديريتي به خصوص سطوح عالي مديريتي از مباحثي است كه به مطالعه و مباحثه، رايزني ، مشورت ، نقد و ارزيابي پيوسته نياز دارد.
وي تصريح كرد: زماني كه مباحث در سطح خرد مطرح مي‌‏شود، عوامل تاثيرگذار بر آن محدود و قابل پيشگيري است و همچنين برنامه‌‏ريزي بهتر و مديريت راحت‌‏تر خواهد بود اما زماني كه مباحث در سطح كلان مورد توجه قرار گيرد و مديران در سطح كلان مديريت كنند، طبيعي است كه عوامل غيرمنتظره و غيرقابل پيش‌‏بيني در صحنه بروز كرده و تاثير‌‏گذار خواهند بود؛ به همين دليل مديران ارشد ناچار هستند بحث ارزيابي و نقادي در حوزه‌‏هاي مديريت كلان را به عنوان يك امر مستمر و جاري مورد توجه قرار دهند و غفلت از آنان مشكلات بسياري را به وجود مي‌‏آورد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: دستگاه‌‏هاي نظارتي به دليل فراغت از استرس‌‏هاي مديريتي و احساسات حاكم در فضاي اجرا، راحت‌‏تر مي‌‏توانند به اتفاقات بنگرند.
وي با اشاره به قانون جديد سازمان بازرسي كه نظارت را حين و قبل از كليه فعاليت‌‏ها شامل شده است، اظهار داشت: با استناد به تشخيص مصرح قانون اساسي، سازمان بازرسي بايد در حوزه مكمل مديريت نقش سازنده خود را ايفا كند.
پورمحمدي با بيان اينكه سازمان متبوعش بايد در فضاي كارشناسي اجرا ، كارشناسي تقنين و قانون‌‏گذاري قرار گيرد، تصريح كرد: درست است كه از فضاي‌‏هاي اجرايي و قانون‌‏گذاري جدا هستيم اما به دليل فراغت باز، مي‌‏توانيم راحت‌‏تر تصميم بگيريم. بايد خود را در بطن تحولات اجرايي قرار دهيم و خارج از فضا نبايد اظهارنظر كرده و نسخه بپيچيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: وقتي با مساله‌‏اي برخورد مي‌‏كنيم و متوجه مي‌‏شويم كه تخلف قانوني رخ داده است، وظيفه ما اين است كه موضوع را پيگيري و هشدار دهيم .
وي اظهار داشت: در نظام اداري ما هر كس كار نكند، از مصونيت بيشتري برخوردار خواهد بود؛ بعضاً در بررسي‌‏ها متوجه مي‌‏شويم كه مديري از باب انجام وظيفه مرتكب تخلف قانوني شده است كه با آن برخورد مي‌‏كنيم.
پورمحمدي با تاكيد بر اينكه اگر بازرسي منجر به توقف امور شود، بزرگترين مصيبت نظارت خواهد بود، افزود: بايد فرهنگ بازرسي را از بنا تغيير داد و به گونه‌‏اي فرهنگ‌‏سازي شود كه به نظارت به عنوان يك نگاه و يك راه نگريسته شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در بخشي از سخنان خود به دو شغله بودن برخي از مسوولان اشاره كرد و گفت: در هيات‌‏هاي ورزشي و كميته ملي المپيك بسياري از مقامات دولتي ، نمايندگان مجلس و افرادي از قواي مختلف حضور دارند كه اين امر خلاف قانون است.
وي با تاكيد بر اينكه بي‌‏انضباطي در دستگاه‌‏ها نهادينه و تبديل به فرهنگ عمومي شده است، ادامه داد: مصلحت كشور است در موضوعاتي كه تخلف از قانون صورت گرفته، كوتاه نياييم. شايد بگويند اين تخلف 10يا 15 سال است اتفاق مي‌‏افتد، حالا چون شما آمديد و در اين مقام جا گرفتيد، مي‌‏خواهيد جلوي آن را بگيريد. در اين جا بايد گفت كه اگر تا ديروز خطا مي‌‏كرديم، امروز نبايد خطاي خود را ادامه دهيم.
وي با بيان اينكه در باب اجراي قانون قرار نيست، كوتاه بيايم تصريح كرد: سازمان بازرسي نبايد در اين موضوع كوتاه بيايد و هركس مي‌‏خواهد از آن هر برداشتي دوست دارد، بكند .
وزير سابق كشور گفت: زماني كه در وزارت كشور تصميماتي خلاف قانون گرفته مي‌‏شد، سريعاً تصميم را تغيير مي‌‏دادم. در حال حاضر ميز كه در سازمان بازرسي هستم، متوجه شدم تصميماتي كه در وزارت كشور گرفتم، به دليل عدم تذكر مشاوران حقوقي،خلاف قانون بوده است و در حال حاضر ناچار هستيم به آن اعتراض كنيم. ابتدا از خود نيز شروع كردم؛ اگر به نقد از خود نپردازيم، قادر به نقد و اصلاح ديگران نخواهيم بود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه از مجلس و دولت خواسته‌‏ايم كه قانون را اصلاح كند و افراد مرتكب تخلفات قانون نشوند، افزود: اگر اين قانون اصلاح نشود، در آينده نزديك از كساني كه در ورزش منصب دارند، خواهش خواهيم كرد كه منصبشان را ترك كنند.
وي با تاكيد بر اينكه اجراي صحيح وظايف در سازمان بازرسي، موجب نارضايتي افراد خواهد شد، تصريح كرد: هركس كه در منصب اجرا ، تقنين و قضا باشد، اگر كار خود را جدي بگيرند، اوضاع سامان خواهد گرفت.
وي افزود: بازرسي بايد زنجيره پيوسته تخلفات را پاره كند و مديران از اين موضوع ناراحت خواهند شد اما براي اصلاح اوضاع كشور چاره‌‏اي جز اين نيست.
پورمحمدي در بخشي از سخنان خود به نامه امام علي(ع) به مالك اشتر اشاره كرد و اظهار داشت: حق، عدل و رضايت مردم از توصيه‌‏هاي امام علي(ع) به مالك‌‏اشتر است و ايشان به مالك فرمودند ناراحتي افراد خاص را رضايت امور در مردم پوشش مي‌‏دهد.
وي گفت: وظيفه سازمان بازرسي ايجاد تحولي در نظام‌‏بندي جامعه، تحقق حق و رضايت‌‏مندي جامعه است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور به تصويب قانون جديدي در سازمان بازرسي كل كشور اشاره كرد وگفت: قانون جديد براي ما محيط‌‏هاي تازه‌‏اي را باز كرد؛ البته اين به بدان معنا نيست كه لوازم اجرا و ضمانت‌‏هاي اجرايي آن محقق شده است. اما بايد از مثبت‌‏هاي اين قانون نهايت استفاده را انجام دهيم.
پورمحمدي افزود: اين قانون هم‌‏گرايي با بازرسي دركشور را تقويت كرده است. نبايد اجازه دهيم نظارت و بازرسي درون دستگاه‌‏ها ضعيف شود زيرا هر جا نظارت دستگاهي تقويت شود، به نفع مديران آن دستگاه خواهد بود.
وي به تشكيل شوراي دستگاه نظارتي كشور اشاره كرد و گفت: اخيراً شوراي دستگاه‌‏هاي نظارت كشور از پنج دستگاه نظارتي مادر تشكيل شده است كه اولين جلسه آن برگزار و كار خود را از اول آبان ماه آغاز كرده است.
وي بحث تقويت حضور در مراكزي كه بيشترين فعاليت‌‏هاي اقتصادي در آنجاها شكل مي‌‏گيرد و نيز استفاده از ظرفيت‌‏هاي عمومي و مردمي تاكيد كرد.
پورمحمدي اظهار داشت: بايد تلاش كنيم كه تلاش‌‏ها، اثر‌‏بخش باشد. اگر ما هزار موضوع بازرسي داريم آن را به 800 موضوع كاهش دهيم تا شاهد اثربخشي آن‌‏ها باشيم.سازمان بازرسي يا نبايد چيزي بگويد يا اگر گفت، صحيح بگويد و ديگر كسي چيزي نگويد. حرف سازمان بازرسي حرف آخر است و نبايد بر روي زمين بماند.
وي ادامه داد: بايد اين را از ذهن افراد خارج كنيم كه تصميمات سازمان بازرسي بر روي زمين بماند.
پورمحمدي در پايان گفت: براي موفقيت مديران در اعمال مديريت‌‏شان، نيازمند ايجاد زيرساخت‌‏ها و سيستم‌‏هاي مديريتي متكي به ابزارهاي جديد هستيم و اين را جز اهداف اول خود قرار خواهيم داد.
پايان پيام

كد خبر: 454550
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن