تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821077985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش نشست خبري سخنگوي وزارت امورخارجه// قشقاوي: هيچ درخواستي براي گشايش دفتر واشنگتن در تهران دريافت نكرده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: گزارش نشست خبري سخنگوي وزارت امورخارجه// قشقاوي: هيچ درخواستي براي گشايش دفتر واشنگتن در تهران دريافت نكرده ايم
خبرگزاري آريا- حسن قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز دوشنبه (29/7/1387) در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در خصوص خبر منتشر شده مبني بر درخواست رسمي شوراي ايراني آمريكايي براي گشايش دفتر در تهران تصريح كرد: تا كنون هيچ درخواستي در اين زمينه دريافت نكرده ايم.

به گزارش خبرگزاري آريا، خبرنگاري نيز به اظهارات لاريجاني در سوئيس كه به نامه نمايندگان كنگره آمريكا براي گفت وگو با ايران اشاره كرده، پرداخت و نظر قشقاوي را در اين زمينه جويا شد كه وي گفت: بيش از آنچه كه در رسانه ها مطرح شد اطلاعي در اين زمينه نداريم و اخبار مجلس را مجلسي ها بايد اعلام كنند.

يكي از خبرنگاران با اشاره به نامه جليلي دبير شورايعالي امنيت ملي به سولانا از سخنگوي وزارت خارجه سوال كرد كه آيا گفت وگو بين ايران و گروه 1+5 به بن بست رسيده كه وي پاسخ داد: بعد از جلسات و گفت وگوهاي سولانا و جليلي و نمايندگان آنها يك راه روشن و مذاكره سازنده، جدي و راهبردي در حال شكل گيري بود كه انتهاي آن رفع ابهام و پاسخ به سوالات جمهوري اسلامي بود و يك لحظه ما متوجه انحراف از روند رو به پيش شديم.

سخنگوي وزارت خارجه صدور قطعنامه چهارم عليه ايران را انحراف از روند مذاكرات رو به پيش برشمرد.

وي در باره سفر معاون وزير خارجه روسيه به تهران نيز اظهار داشت: ايشان معاون جديد الانتصاب خلع سلاح و كنترل تسليحات وزرات خارجه روسيه بود كه هدف ايشان از سفر به تهران در آغاز تصدي اين مسئوليت آشنايي بيشتر با مواضع ايران بود.

قشقاوي به ديدارهاي معاون وزير خارجه روسيه با جليلي دبير شورايعالي امنيت ملي، باقري معاون جليلي و حسيني معاون حقوقي و بين المللي وزارت خارجه اشاره كرد و افزود: عمدتا پيرامون روابط دو جانبه، مباحث منطقه اي و جهاني در اين سفر گفت وگو شد.

يكي از خبرنگاران با بيان اينكه عضويت ايران به عنوان عضو غير دايم شوراي امنيت با استقبال كشورها مواجه نشد از قشقاوي سوال كرد كه آيا در اين زمينه كار كارشناسي انجام شده بود كه وي اظهار داشت: بعد از 52 سال گذشت زمان ديپلماسي ايران مصمم بوده و هست كه پيگير عضويت غير دائم در شوراي امنيت باشد.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه در اين زمينه كار كارشناسي صورت گرفته اظهار داشت: عضويت غير دائم در اين شورا از تصميمات جدي ما است و در آينده نيز ادامه خواهد يافت.

وي گفت: خارج از نتيجه آراء اصلي ترين هدف ما ابلاغ اين پيام و بيان اين منطق بود كه ساختار فعلي سازمان ملل بويژه نحوه مشاركت اعضا، تقسيم بندي و نحوه عضويت ناعادلانه است.

سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: دليل آن نيز واضح است، از تاريخ تاسيس سازمان ملل تا كنون 74 كشور حتي يك بار نتوانسته اند عضو غيردائم اين شورا شوند و 42 كشور مثل ايران تنها يك بار توانسته اند به عضويت غير دائم در اين شورا در بيايند.

قشقاوي افزود: اين مشكلي جدي است كه نشانگر بي عدالتي و استقبال از تك صدايي در سازمان ملل و شوراي امنيت است.

در حالي كه اقتضاي ثبات، صلح، امنيت و پايداري ارزش هاي بين المللي، مشاركت جويي فعال همه اعضا و تقسيم عادلانه كرسي ها است.

قشقاوي اظهار داشت: اين صداي عدالت طلبانه اي است كه چند ماه قبل اثبات آن را در اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عدم تعهد در تهران شنيديم.

به گفته سخنگوي وزارت خارجه هيچ دليل منطقي وجود ندارد كه ژاپن 18 سال عضويت در شوراي امنيت را براي دهمين بار در انحصار خود قرار داد و هيچ دليل خاص منطقي براي مونوپولايز كردن صندلي شوراي امنيت وجود ندارد.

وي با بيان اينكه در سال 2005- 2006 نيز اين اتفاق رخ داد، اظهار داشت: در آن سال رقابت تنگاتنگي بين هند و ژاپن صورت گرفت كه عليرغم همه ظرفيت هند در آسيا اين كشور نتوانست بيشتر از 42 راي را بدست آورد و ژاپن باز اين كرسي را در انحصار خود قرار داد كه اين بي عدالتي آشكار است.

قشقاوي اظهار اميدواري كرد كه همه عدالت طلبان و اصحاب رسانه همگام بوده و تا تحقق عدالت به اين مسير ادامه دهند.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به برخي تحليل ها مبني بر اينكه قدرت هاي بزرگ اينگونه مي خواهند، خاطرنشان كرد: اگر بنا بود كه ما تابع قدرت هاي بزرگ باشيم انقلاب نمي كرديم.

قدرت هاي بزرگ خيلي چيزها مي خواهند ولي ما آن چيزهايي را مي خواهيم كه مربوط به منافع ما است.

ما بايد آنچه را كه مي خواهيم محقق كنيم نه آنچه كه آنها مي خواهند.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه در اين مسير همه ظرفيت ها به كار گرفته شود و قلم و زبان خداي ناخواسته در جهت توجيه بي عدالتي موجود نباشد.

وي اضافه كرد: اقتضاي عدالت اين است كه جامعه بين الملل و سازمان ملل چند صدايي شود و از انحصار قدرت هاي خاص بيرون بيايد و ما اميدواريم اين مسير را به درستي طي كرده و شاهد استقرار عدالت در عرصه جهاني باشيم و كسي از بي عدالتي موجود دفاع نكند.

خبرنگاري به اظهارات حزب مخالف دولت ليبي مبني بر وجود اطلاعات جديدي در خصوص پرونده امام موسي صدر و احتمال زنده بودن آن اشاره كرد كه قشقاوي در اين باره امام موسي صدر را از شخصيت هاي شناخته شده جهان اسلام برشمرد و افزود: جمهوري اسلامي از هر حركتي در جهت روشن شدن وضعيت ايشان استقبال مي كند،ما خبر جديدي در اين باره نشنيده ايم.

يكي از خبرنگاران به بازديد سه تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از جمله مصباحي مقدم، از كنگره آمريكا در حاشيه ديدار از صندوق جهاني پول در نيويورك و ديدار با چند تن از نمايندگان آمريكا اشاره كرد كه قشقاوي در اين باره اظهار داشت: وزارت خارجه هيچ اطلاعي از جريان اين مذاكرات ندارد.

قشقاوي در ادامه نشست هفتگي خود در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص اقدامات اين وزارتخانه براي جذب سرمايه هاي ايرانيان خارج از كشور اظهار داشت: شايسته است مسئولين ذيربط بويژه مسئولين اقتصادي آمار دقيق از جذب سرمايه ايرانيان مقيم خارج از كشور بيان كنند.

وي افزود: خوشبختانه بر عكس آنچه كه بعضا مطرح مي شود روند گرايش ايراني ها در كنار هويت طلبي براي حضور در كشور بسيار رو به پيش است.

قشقاوي گفت: جذب سرمايه فكري و معنوي و بازگشت ايرانيان مقيم خارج به مام ميهن، ارتباطات علمي با دانشگاه هاي ايران و ،،، منحني رو به پيشي دارد و ميزان حضور و استقبال مغزهاي ايراني براي ورود به كشور به مراتب بيشتر از خروج از كشور است.

وي با اشاره به آمار بالاي حجم مديريت مملوك ايراني ها و يا مالكيت مملوك ايراني ها ابراز اميدواري كرد كه هر چه بيشتر اين زمينه فراهم شود و ايرانيان خارج از كشور به سرزمين مادري يا پدري خود خدمت كرده و بازگردند و اين سرمايه در خدمت هموطنان آنها قرار گيرد.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه هميشه آغوش كشور به روي ايرانيان خارج از كشور باز است، آنها را سرمايه عظيم ملي در خارج از كشور برشمرد و گفت: همواره آغوش ميهن به سان مادري دلسوز به روي آنها باز است كه بازگردند و در خدمت تعالي كشور باشند.

وي با يادآوري اين نكته كه اگر چه حضور آنها در خارج از كشور براي ما غنيمت است، اظهار داشت: آنها سرمايه هاي عظيم فعلي و آتي ما در خارج از كشور هستند و ما از حضور، فعاليت و موفقيت ايرانيان در خارج از كشور خرسنديم.

يكي از خبرنگاران موضع ايران را در خصوص مذاكره احتمالي بين طالبان و آمريكا جويا شد كه قشقاوي در اين باره اظهار داشت: اگر يك منحني را از بهانه هايي كه در آغاز اشغال سرزمين هاي مجاور ما به بهانه مبارزه با افراط گرايي مطرح كرده اند تا اين روزها كه شايعات مذاكره با افراط گرايان مطرح مي شود ترسيم كنيد شكست منطق جنگ طلبانه و اشغالگرانه را نشان مي دهد.

وي افزود: تجربه ثابت كرده كه مماشات با افراط گرايان نمي تواند در خدمت افزايش صلح، ثبات و امنيت باشد و متاسفانه شاهديم دامنه تروريسم، مواد مخدر و بحران هاي ديگر به صورت وحشتناكي رو به گسترش است.

سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: آنها بايد پاسخ دهند كه شعارهاي آنها به ويژه بعد از 11 سپتامبر و به بهانه مبارزه با افراط گرايي و تروريسم و خبرهايي كه اين روزها منتشر مي شود چه تناسبي با يكديگر دارند.

قشقاوي گفت: آنها موظف به پاسخگويي به افكار عمومي در خصوص سياست هاي زيگزاگي و ضد و نقيض خود هستند.

خبرنگاري به اظهارات مقامات ترك مبني بر اينكه ايران و گروه 1+5 در موضوع هسته اي جمهوري اسلامي خواهان دخالت آنكارا هستند، اشاره كرد كه قشقاوي در اين باره گفت: كشورهايي كه دوست هستند مايلند در كنار مباحث دو جانبه، چند جانبه و منطقه اي بحث هاي هسته اي را نيز با ما داشته باشند.

همان خبرنگار به اظهارات خاوير سولانا مبني بر اينكه مذاكره با ايران با هدف تعليق و توقف غني سازي بايد ادامه يابد، اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه مسيري را كه غربي ها رفتند، مسير انحرافي و اشتباه خواند و گفت: مذاكره رو به پيش بود و ما خواستار رفع ابهام و سوالات بوديم و آنها نيز استقبال كرده بودند.

از جمله اينكه در گفت وگوي اخير سولانا و جليلي در ژنو يكي از نكاتي كه سولانا به آن اشاره كرد استقبال از مذاكرات باقري معاون جليلي و نماينده سولانا بود.

سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: غربي ها بايد به اين سوال پاسخ دهند كه چرا انحراف ايجاد كردند و در حاليكه روند رو به پيش بود و خوب نيز به پيش مي رفت چه دليلي براي صدور قطعنامه بود.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان ناكارآمدي سياست هايي همچون هويج و چماق، اظهار داشت: صدور قطعنامه روشن است و اين سياست ها هيچ تاثيري ندارد.

آزموده را آزمون مجدد خطاست و طرف غربي بايد پاسخ دهد كه چرا روند سازنده و جدي را با صدور قطعنامه به يك كار انحرافي تبديل كرد.

در ادامه اين نشست خبرنگاري موضع ايران را در خصوص پيش نويس توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق جويا شد كه سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به اينكه موضوع توافقنامه در داخل عراق بين مقامات، احزاب و شخصيت هاي تاثيرگذار اين كشور مطرح است، اظهار داشت: اين روزها شاهد تظاهرات، اعتراضات عظيم، صدور بيانيه ها و اظهار نظرات از سوي شخصيت هاي موثر عراقي هستيم.

وي موضع ايران در قبال عراق را احترام به حاكميت ملي، استقلال، هوش و روحيه آزادگي مردم اين كشور عنوان كرد و افزود: اقتضاي دموكراسي و احترام به آن، احترام به آراء، مقامات، مراجع، نهادها اعم از دولتي و نهادهاي مردم نهاد در عراق است.

قشقاوي يادآور شد: تا آنجا كه اطلاع داريم خيلي از بندهاي اساسي اين توافق نامه مورد اختلاف جدي آنها است.

خبرنگاري به تهديدات مطرح شده از سوي مقامات رژيم صهيونيستي عليه ايران اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه در اين باره گفت: عليرغم اين ادعا كه گاهي مطرح مي شود ايران تهديدگر طرف هاي ديگر نيست.

همين تهديدات نشان مي دهد اساس هويت رژيم صهيونيستي بر مبناي تهديد نسبت به ديگران بنا شده است و اين تهديد نيز جديد نيست و قبلا نيز مطرح شده است.

قشقاوي اين تهديدات را غير علمي و بي پايه خواند و با بيان اينكه قدرت ايران كاملا مشخص است، تصريح كرد: كسي چنين جراتي ندارد كه بخواهد نگاه چپ به كشور ما بياندازد.

سخنگوي وزارت خارجه با ذكر اين نكته كه آنها به خوبي از توانمندي هاي ما اطلاع دارند طرح اين موضوعات را رسانه اي خواند و افزود: اين گونه حرف ها ارزش موضع گيري جدي از سوي ما را ندارند.

وي با تاكيد بر اينكه اساس كشور بر مبناي آمادگي دفاعي در هر شرايطي است، خاطرنشان كرد: تهديد حداقلي از ناحيه هر كسي باشد پاسخ حداكثري را همواره از سوي ايران خواهد داشت.

وي به مشكلات جدي هويتي و داخلي كه در حال حاضر رژيم صهيونيستي با آن مواجه است اشاره كرد و افزود: همه در جريان اين موضوع هستند كه اين رژيم وضعيت بسيار متزلزل و مشكلات فراوان داخلي دارد كه بخواهد به كشوري مثل ايران ضربه بزند.

خبرنگاري هم در ادامه از قشقاوي سوال كرد كه آيا اظهارات شما مبني بر پاسخ حداكثري ايران به تهديدات حداقلي به معناي استفاده از موشك شهاب 3 است كه وي در اين باره گفت: هر گاه اگر از سوي هر كشور يا رژيمي و يا نقطه اي تهديدي صورت گيرد به عهده بنده نيست بلكه به عهده مسئولين دفاعي كشور است كه متناسب با آن برخورد لازم را داشته باشد.

وي به نشاط نيروهاي مسلح براي پاسخ هاي متناسب در صورت تهديد احتمالي اشاره كرد و گفت: آمادگي حداكثري در همه دكترين هاي نظامي جهان وجود دارد.

در ادامه نشست هفتگي حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه يكي از خبرنگاران با اشاره به قانون مصوب مجلس مبني بر اينكه وزارت خارجه موظف است ليستي از شركت هاي صهيونيستي فعال در ايران را به دستگاه هاي مربوطه ارائه دهد در خصوص اقدامات وزارت خارجه در اين زمينه سوال كرد كه قشقاوي اظهار داشت: قطعاً وزارت خارجه مصوبه مجلس را اجرا مي كند و ملزم به اجراست و اينكه الان در چه مرحله اي است و يا جزئيات بيشتر بايد سوال كنم.

قشقاوي در پاسخ به پرسش يكي ديگرازخبرنگاران در خصوص سفر ميشل سليمان رييس جمهور لبنان با بيان اينكه مقامات و شخصيت هاي لبناني اعم از رسمي، دولتي و غيردولتي در ادامه سفرهاي عمركرامي و ميشل عون در آينده به جمهوري اسلامي سفر خواهند كرد، يادآور شد: زمان و جزئيات اين سفرها پس از قطعي تر شدن اعلام مي شود.

وي گفت كه تهران در آينده ميزبان شخصيت هاي مختلف لبناني خواهد بود.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسش ديگر همان خبرنگاردر خصوص سفر جلال طالباني رييس جمهور عراق به تهران نيز گفت: اصل اين سفر انجام مي شود ولي زمان دقيق آن مشخص نيست.

همان خبرنگاراز حضور ايران در اجلاس آتي سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس سوال كرد كه قشقاوي در اين باره گفت: در حال حاضر برنامه ريزي دقيقي وجود ندارد كه خدمت شما عرض كنم و نحوه مشاركت يا عدم مشاركت ايران گمانه زني رسانه اي است.

يكي از خبرنگاران به توقيف يك شناور صيادي ايراني در شش ماه گذشته در آب هاي اقيانوس هند توسط گارد نيروهاي دريايي هند اشاره كرد كه در حال حاضر هيچ اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.

وي همچنين در اين باره گفت: مسئولين رسمي تاكنون هيچگونه اطلاعي به ما نداده اند و از هويت و مشخصات اين افراد چيزي در دست نداريم.

به گفته وي زماني چنين خبرهايي مطرح مي شود نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور پيگير هستند ولي تاكنون مستندي از مراجع رسمي به وزارت خارجه ارائه نشده است.

يكي از خبرنگاران نيز از قشقاوي در خصوص ديدار لاريجاني با برنارد كوشنر وزير خارجه فرانسه در حاشيه نشست اتحاديه بين المجالس در ژنو سوال كرد كه سخنگوي وزارت خارجه گفت: اطلاع رساني مجلس را خودشان بايد انجام دهند.

خبرنگاري به اظهارات مسئولين عراقي مبني بر مذاكره دولت عراق با همسايگان خود درباره توافقنامه امنيتي اشاره كرد و از قشقاوي سوال كرد كه آيا سفر ابراهيم جعفري به تهران در اين راستا بوده كه وي در پاسخ با بيان اينكه سفرهاي اين چنيني همواره بين مقامات عراقي و ايراني انجام شده و در آينده نيز انجام خواهد شد گفت كه به زودي در سطوح عالي شاهد انجام سفرهاي ديگري خواهيم بود.

وي اين سفرها را در چارچوب روابط دو جانبه، استفاده از ظرفيت هاي موجود براي گسترش روابط و همكاري هاي دو كشور به ويژه در بعد اقتصادي عنوان كرد و افزود: البته در كنار مجموعه اين بحث ها طيف گسترده اي از موضوعات قابل بحث در زمينه صلح و ثبات در عراق و كمك به امنيت و صلح و ثبات در اين كشور مي تواند يكي از موضوعات مورد بحث باشد.

خبرنگاري با اشاره به سفر برهان الدين رباني به تهران گفت: در طي اين سفر اين شايعه قوت گرفت كه شايد ايران مي خواهد در انتخابات آتي رياست جمهوري افغانستان جانب اتحاديه شمال را بگيرد و در ادامه پرسيد كه جمهوري اسلامي مي خواهد آمريكا در افغانستان چه كند كه وي پاسخ داد: ما در درجه اول مي خواهيم همه قدرت ها و نه فقط آمريكا در امور داخلي افغانستان مداخله نكنند و به حاكميت ملي اين كشور احترام گذاشته و رفع اشغال كنند.

قشقاوي ادامه داد: اگر ديروز احساس مي شد كه حرف ما منطقي ندارد ولي درستي منطق ما در حال حاضر روشن است.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به روند رو به رشد توليد مواد مخدر و بي ثباتي در افغانستان و مواضع اتخاذ شده از سوي ايران در پي بمباران افراد بي گناه اظهار داشت: آيا در خبر رسمي رسانه هاي غربي عنوان نشده كه اين تعداد زن و مرد و ،،، به خاك و خون كشيده شدند.

وي با بيان اينكه ايران منطق محكمي در اين خصوص دارد، گفت: خدا را شاكريم كه گذشت زمان حقانيت مواضع ما را نشان مي دهد و هر چه مي گذرد معلوم مي شود كه هر چه ما گفتيم حق بود و هر چه ديگران گفتند باطل بود.

به گفته وي انتخابات به معناي واقعي دموكراسي اين است كه بايد به نظر مردم افغانستان احترام گذاشته شود و اين سخن حقي است كه بايد اين مجال به مردم داده شود كه انتخاب آزادانه و آگاهانه داشته باشند.

وي با اشاره به سفر برهان الدين رباني و با بيان اينكه ارتباط ما با تمام طوايف و گروه ها و در راس آن دولت كرزي واضح و روشن است، يادآور شد: ارتباطات و تبادل نظر و رايزني ها و مناسبات ما با همه طوايف و گروه ها و همچنين در سطوح دولتي و غيردولتي عميق است و اين اقتضاي همسايگي است.

هميشه همسايه بايد حال همسايه را بپرسد همانگونه كه پيامبر اسلام گفت بايد حال 40 همسايه را بپرسيم.

سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: ما از هر گامي در جهت تقويت دولت مركزي، احترام به آراء مردم و تحكيم پايگاه هاي دموكراسي در كشورهاي همسايه استقبال مي كنيم و تاكنون نيز حضور فعالي در برگزاري و كمك به انتخابات در عراق و افغانستان داشته ايم و ما اين كمك را وظيفه معنوي خود مي دانيم و در آينده نيز به اين وظيفه عمل خواهيم كرد.

يكي از خبرنگاران به برخوردهاي نامناسب با زائران ايراني در عراق اشاره كرد كه قشقاوي با بيان اينكه اين برخوردها به صورت مستمر و سازمان يافته نيست و اراده اي در اين جهت وجود ندارد، گفت: ما همواره به برادران و مسئولين عراقي توصيه كرديم كه زوار شأن و جايگاه خاصي دارند و قابل احترام هستند و در اين زمينه وزارت خارجه با ارسال يادداشت، ملاقات ها و ،،،تلاش كرده است.

وي به سفر دو هفته پيش شهيدي معاون كنسولي وزير خارجه به بغداد اشاره كرد كه بخش مهمي از مذاكرات وي به مشكلات كنسولي، مرزي و تعامل مناسب با زوار اختصاص يافته بود.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين به زائرين ايراني توصيه كرد كه از سفرهاي غيرقانوني و بدون اخذ مجوز پرهيز كنند و در عين حال افزود: وزارت خارجه با حساسيت و فعال موضوع برخورد با اتباع خود را پيگيري مي كند.

وي در پايان در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد در حال حاضر چند سانتريفيوژ در حال كار است، گفت: هزاران سانتريفيوژ در حال كار هستند
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن