تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821042105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خط توليد زانتيا متوقف مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: خط توليد زانتيا متوقف مي‌شود
خط توليد زانتيا در ايران تا 2 سال ديگر متوقف خواهد شد
به گزارش ايسنا نايب رييس هيات مديره سايپا با اعلام اين خبر از جايگزيني زانتيا با محصولي جديد از سيتروئن فرانسه خبر داد و گفت: «طبق قراردادي كه با شركت سيتروئن داريم اين شركت تا حدود 1.5سال آينده بيشتر نمي‌تواند قطعات اين خودرو را براي ما تهيه كند. بنابراين توليد آن تا اواسط سال 89 بيشتر ادامه نخواهد داشت».

محمدرضا روشني‌، خاطرنشان كرد: «در اين ميان در حال مذاكره با شركت ياد شده براي ورود يك محصول جديد و جايگزيني آن با زانتيا هستيم تا قبل از توقف توليد زانتيا بتوانيم توليد محصول جديد را آغاز كنيم».

نايب رييس هيات مديره سايپا درباره اينكه چه خودرويي جايگزين اين محصول سايپا خواهد شد؟ اظهارداشت: «اين خودرو داراي مشخصات و قابليت‌هايي بالاتر از زانتياي فعلي خواهد بود. اين خودرو روي پلت فرم C4 طراحي شده و خودرويي صندوق‌دار با ابعادي بزرگ‌تر از زانتيا است.

به گفته او خودرو جايگزين زانتيا در كشورهاي چين و آرژانتين نيز توليد مي‌شود.

روشني‌مقدم درباره قيمت اين خودرو نيز اعلام كرد: «قيمت اين خودرو بالاتر از زانتيا خواهد بود و با ساخت داخل حدود 40 درصد به بازار عرضه خواهد شد».

وي درباره احتمال به خطر افتادن بازار خودروهاي سايپا در جريان توقف توليد زانتيا گفت: «اختلاف قيمت اين دو خودرو خيلي زياد نيست. ضمن اين‌كه خودرو جايگزين مشخصات و قابليت‌هاي بيشتري نسبت به زانتياي فعلي دارد بنابراين بازار اين خودرو با تهديدي مواجه نخواهد شد».

نايب رييس هيات مديره سايپا درباره آخرين وضعيت مراحل مذاكره و عقد قرارداد نيز اظهار داشت: «كارهاي مربوط به عقد قرارداد مراحل نهايي خود را پشت سر مي‌گذارد و اين خودرو 40 درصد ساخت داخل به بازار عرضه خواهد شد».

وي همچنين از توقف خط توليد زانتياي فيس ليفت خبر داد و افزود: «همزمان با توقف توليد زانتيا در اواسط سال 89 ، توليد اين خودرو نيز باتوجه به وابستگي حدود 50 درصد از قطعات آن به خارج نيز قطع خواهد شد».

روشني‌مقدم در پاسخ به اينكه آيا توسعه همكاري‌هاي سايپا با شركت سيتروئن با توجه به سياست‌هاي خارجي كشور درباره روابط با فرانسه كار درستي است؟ گفت: «همكار‌هاي ما با شركت‌هاي فرانسوي نسبت به سال‌هاي قبل توسعه نيافته و همكاري ما تنها در راستاي جايگزيني محصول جديد به‌جاي محصول فعلي است، بنابراين كاري برخلاف سياست‌هاي خارجي كشور انجام نداده‌ايم».
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن