تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821122405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«براد پيت»؛ محبوب و پرحاشيه+گزارش تصويري


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: «براد پيت»؛ محبوب و پرحاشيه+گزارش تصويري

ويليام برادلي -براد- پيت متولد 18 دسامبر 1963 بازيگر آمريكايي كه بعنوان ستاره در چندين فيلم موفق در اواسط دهه نود ظاهر شده است. از او بعنوان يكي از جذابترين مردان جهان نام برده ميشود و زندگي خصوصياش بطور وسيعي گزارش شده و تا بحال موفق به دريافت جايزه گلدنگلاب و نامزد جايزه آكادمي هم بوده است.

پيت دوران حرفهاياش را با مصاحبههاي تلويزيوني آغاز نمود و نقش دايمي او در شوهاي تلويزيوني دالاس در كانال CBSدرسال 1987 بود. او بعنوان بازيگر اصلي در فيلمهايي در ژانرهاي مربوط به نوجوانان و همچنين جنايي و كمدي و درامهاي خانوادگي ايفاي نقش كرده است. او اولين بار در فيلم «تلما و لوئيز» (ريدلي اسكات-1991) بعنوان يك گاوباز آس و پاس ظاهر شد كه توانست از شخصيت جينا ديويس در آن فيلم دلربايي كند و بسيار هم مورد توجه قرار گرفت. اولين نقش عمدهاش در يك فيلم برجسته و مهم با عنوان «مصاحبه با خونآشام» در سال 1994 بود. بازي خيرهكننده او در 2 فيلم جنايي و علمي تخيلي «هفت» و «12 ميمون» بسيار مورد استقبال قرار گرفت و منجر به دريافت جايزه بهترين بازيگري شد. سال 1999 پيت در فيلم «باشگاه مشتزني» با به تصوير كشاندن نقش تايلور دردن خشن ولي داراي موهبتها و قابليتهاي بسيار بالاي ذهني توانست شهرتي دو چندان پيدا كند. از آن به بعد جايگاه خويش را بعنوان يك بازيگر برجسته بارزتر كرد، و بعد هم موفقيتهاي بزرگ تجاري در فيلمهايي همچون «11 يار اوشن»، «جاسوسبازي»، «تِروي» و يك فيلم جاسوسي كمدي رمانتيك در فيلم «آقا و خانم اسميت» و «بعد از خواندن بسوزان» كسب نمود.
رابطه بسيار مقطعي او با بازيگر زن گوئينت پالترو و ازدواجش با جنيفر آنيستون (2005-2000) برايش بسيار حاشيهساز بود و هم اكنون هم با آنجليا جولي زندگي ميكند. پيت و جولي داراي 3 فرزندخوانده به نامهاي مادوكس، پكس و زهرا و 3 فرزند اصلي شيلو، ناكس و ويويني ميباشند. او بدليل زندگي پر سر و صدايش با جولي دايماً درگير حواشي در سطح داخلي و بينالملل بوده است.

اوايل زندگي
پيت در شامني اكلاهاما متولد شد. مادرش جين ريتا مشاور دبيرستان و پدرش ويليام آلوين پيت مالك كمپاني ماشينهاي واگن است. پيت همراه خواهر و برادرش (راگ و جولي نيل) در اسپرينگفيلد در ايالت ميسوري بزرگ شد جايي كه بعد از تولد پيت خانوادهاش به آنجا رفتند. همچنان كه او بزرگتر ميشد به عنوان يك تعميددهنده جنوبي محافظهكار مشغول به كار شد و سرودههاي كليسا را ميخواند.
از سال 1978 تا 82 او به دبيرستان kickapoo رفت. او به بازيهاي تنيس و بسكتبال علاقه زيادي داشت و در همه مسابقات جايزه اول را ميگرفت. براد پيت يك شاگرد نمونه در دبيرستان بود و در همه درسهايش چه خواندني و چه ورزش نمرات بالا ميگرفت.

بعد از اتمام دوره دبيرستان در سال 1982 وارد دانشگاه ميسوري شد و در رشته روزنامهنگاري تحصيل كرد. در سال 1985، دو هفته قبل از دريافت مدرك، دانشگاه را رها كرد و براي گذراندن كلاسهاي بازيگري به كاليفرنيا و لوسآنجلس رفت. در آنجا يك سري شغلهاي متعدد عجيب اختيار كرد. از شوفري فروش سيگار و كمك كردن به يك مولف نمايشهاي تلويزيوني تا پوشيدن لباس جوجه ال پولولوكو تا بتواند هزينه كلاسهاي بازيگري را بپردازد. وقتي كه از او درباره تاثير محوري تصميمش كه ميسوري را به قصد لوسآنجلس ترك كرد پرسيدند گفت: "من قصد نداشتم از شر چيزي خلاص شوم تا بتوانم به دنياي خودم برسم. قصد هم نداشتم چيزي را پشت سرم رها كنم تا به سوي چيزي ديگري حركت كنم. نميدانستم وقتي به لوسآنجلس برسم چه خواهد شد حتي از هيجانانگيزترين چيزها در مورد سفر كردن بياطلاع بودم.

دوران بازيگري
شروع بازيگري
وقتي كه در لوسآنجلس سخت در سعي و تكاپو بود، شروع به مطالعه و بررسي حرفه بازيگري زير نظر مربي مشهوري به نام روي لاندن كرد. در دسامبر 1987 كارش را با مصاحبههاي تلوزيوني آغاز كرد. حضورش در شوهاي تلوزيوني دالاس در نقش رَندي، دوست شالاني مككان هم تاثيرگذار بود. در طي مصاحبهاي با نشريه پيپل در مورد بازي با مككان گفت: "لحظات بسيار شيرين و به نوعي يك اشتياق بود بخاطر اينكه تا قبل از آن مككان را ملاقات نكرده بودم." شخصيت او در اين نمايش حدود 5 هفته به طول انجاميد. همچنين در سال 1990 در يك درام تلوزيوني كوتاه مدت بنام «روزهاي افتخار» حضور پيدا كرد.

1988 اولين نقش سينمايياش را در فيلم «نيمه تاريك خورشيد» بر عهده گرفت. در اين فيلم او نقش يك پسر جوان آمريكايي را داشت كه به همراه خانوادهاش به درياي آدرياتيك در شرق ايتاليا رفته تا بلكه درماني براي بعضي از مشكلات پوستياش پيدا كنند. فيلم در تابستان 1988 در كشور يوگسلاوي جلوي دوربين رفت. بدليل جنگ و ديگر مسايل ديگر مجوز فيلم بعد از 9 سال همراه با بازنويسي تقريباً كلي آن صادر شد. سپس بازيگر فيلم «Too Young to Die» شد. فيلم در مورد نوجواني ست كه متهم به آدمكشي شده و محكوم به مرگ ميشود. پيت (بيلي كانتون) در نقش يك معتاد به مواد مخدر ظاهر شد كه جولييت لوييس كه زني فراري ست را اغفال ميكند. در يك برنامه مرور هفتگي فيلمهاي تلويزيوني، منتقدي بنام كن تاكر درباره او و نقشش نوشت: "پيت بيشتر مانند جان كاگر ملن كمپ بد طينت بنظر ميآيد. او بسيار ترسناك است."






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن