تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821108647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني : حفظ استقلال از ويژگي هاي روحانيت شيعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لاريجاني : حفظ استقلال از ويژگي هاي روحانيت شيعه است
شيراز - " علي لاريجاني" رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد به اينكه"‌ روحانيت همواره بايد استقلال خود را حفظ كند"‌،‌ حفظ استقلال را از ويژگي هاي روحانيت شيعه دانست.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا اعزامي به شيراز، لاريجاني پنجشنبه شب در چهارمين همايش وحدت و بيداري كه با حضور ائمه جمعه و جماعات مساجد وادارات و اساتيد وطلاب حوزه هاي علميه و نمايندگان مجلس استان فارس در شيراز برگزار شد، افزود: يكي از ويژگي هاي روحانيت شيعه اين است كه استقلال خود را هميشه حفظ كرده است .
وي خاطرنشان كرد :‌ جمهوري اسلامي ايران دولتي است كه با تفكر روحانيت عجين شده اما روحانيت نيز استقلال خود را همواره حفظ كرده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد : روحانيت بايد نظام هاي پژوهشي خود را تدوين كند و اگر كمكي خواست، ارائه شود.
لاريجاني با بيان اينكه " نبايد براي روحانيت تعيين تكليف كنيم"‌، اظهار داشت‌: امروز شرايط كشور به گونه اي است كه كمك كننده به روحانيت است اما نبايد اين پايه را بگذاريم كه در آينده روحانيت وامدار جرياني باشد.
وي همچنين به روحانيون توصيه كرد كه به تهديدات زمانه توجه داشته باشند چرا كه شرايط امروز تغيير يافته و تهديدات جديدي براي دين اسلام وجود دارد.
رييس مجلس افزود: روحانيون سپهر انديشه خود را بگسترانند ونه در جغرافياي ايران بلكه گامها يشان براي جهان باشد،اين نياز زمانه است.
لاريجاني با بيان اينكه " مساجد نبايد شكل دولتي به خود بگيرند" ،‌تاكيد كرد: دولت و مجلس بايد به تامين نيازهاي مساجد كمك كنند اما مساجد نيز نبايد پايگاه اين و آن شوند.
وي تصريح كرد: روحانيت مسووليت هدايت فكري مردم را برعهده دارد اما مسووليت نان و آب مردم را ندارد،روحانيون مسووليت پاسخ به تورم و گراني را ندارند، مجلس و دولت مسوول هستند و بايد پاسخ دهند.
رييس مجلس همچنين برضرورت ارتباط بيشتر روحانيون و جوانان تاكيد كرد وگفت : به تجربه ثابت شده است روحانيوني كه در مساجد با جوانان ارتباط نزديك برقرار كرده ودردمندانه پاي حرف هاي آنان نشسته اند ،‌ اين مساجد پايگاه اصلي جوانان شده اند.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش به گرايش دين در قرن حاضر اشاره كرد و اظهار داشت : گرايش جدايي از دين در قرن بيست مطرح بود اما درزمان حاضر اين شرايط كاملا منقلب شده است.
رييس قوه مقننه افزود: امروز سياستمداران دنيا مي گويند ما اهل دين هستيم و مي بينيم رييس جمهوري آمريكا نيز در نامه اي به آيت الله سيستاني نوشت كه اهل دين است و نماز مي خواند.
وي خاطرنشان كرد: زبان سياستمداران امروز تغيير يافته، البته ممكن است برخي در غرب دلقك بازي در آورند.
لاريجاني همچنين بر ايجاد موج بيداري اسلامي در كشورهاي خاورميانه اشاره كرد وگفت : البته برخي سعي كرده اند اين موج بيداري را انكار كنند.
رييس مجلس يادآور شد: حضرت اما م خميني ( ره) يكي از نكات برجسته اي را كه در تفكر بيداري اسلامي ايجاد كردند نگاه وحدت بين همه مذاهب اسلامي بويژه بين شيعه وسني بود اين وحدت را به بيان هاي مختلف مطرح كردند.
شبك ** 1336 **1527 / 1324
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن