تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821167729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش بيني كاهش 50درصدي برداشت زعفران در قاينات


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: پيش بيني كاهش 50درصدي برداشت زعفران در قاينات
حقاني- سال زراعي جاري برداشت زعفران در قاينات به دليل سرما، يخ بندان سال گذشته و خشكسالي متوالي با كاهش 80 درصدي مواجه خواهد بود.

مدير جهاد كشاورزي قاينات با بيان اين مطلب گفت: متوسط عملكرد زعفران در هر هكتار از 6 كيلوگرم در سال هاي گذشته به دليل خشكسالي به 4 كيلوگرم و امسال به دليل سرما، يخ بندان، تداوم بيشتر خشكسالي و بي آبي به يك و نيم كيلوگرم مي رسد.

قاسمي افزود: در سال زراعي جاري سطح زير كشت زعفران در اين شهرستان 250 هكتار افزايش يافت.به گفته وي در حال حاضر به دليل افت شديد سفره هاي زيرزميني و خشك شدن آب رودخانه ها، قنات ها و چشمه ها بيشتر مزارع زعفران به وسيله تانكر آبرساني مي شود.

وي تصريح كرد: هم اكنون با توجه به فرصت باقيمانده زمان برداشت 9 دستگاه تانكر كفايت آب رساني را نمي كند و براي تقريبا يك نوبت آب رساني به مزارع زعفران نياز به 20 دستگاه تانكر آب رساني است كه در اين خصوص بسيج همگاني استان و مسئولان استاني ضروري است.

وي افزود: براي تامين هزينه هاي آبرساني تاكنون اعتبار قابل توجهي اختصاص نيافته است.

وي از توزيع حدود يك هزار و 400 تن انواع كود شيميايي بين كشاورزان زعفران كار خبر داد و افزود: از سوي واحد زراعت جهاد كشاورزي به طور رايگان الك و هيتر مورد نياز براي خشك و پاك كردن زعفران در اختيار كشاورزان قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: شهرستان قاينات به عنوان قطب زعفران جهان و پايتخت زعفران ايران مطرح بوده و بيش از 12 هزار خانوار از اين طريق امرار معاش مي كنند و سالانه 40 تن زعفران خشك در اين شهرستان برداشت مي شود كه به دليل آب و هواي مناسب شهرستان مرغوب ترين زعفران جهان است.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن