تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821167284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقامه نماز عيد فطر به‌امامت‌رهبر انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اقامه نماز عيد فطر به‌امامت‌رهبر انقلاب
امروز مصلي تهران شاهد شماري از بهترين و مومن ترين بندگان خدا بود كه پس از يك ماه راز و نياز و بندگي در پيشگاه خداي مهربان و گرفتن اجر و پاداش به نماز ايستادند .


الله اكبر و لله الحمد الحمدلله علي ما هدينا و له الشكر علي ما اولينا نماز پرفيض عيد سعيد فطر امروز - چهارشنبه - به امامت حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد.
ستاد برگزاري نماز جمعه تهران با آرزوي قبولي طاعات و عبادات و تبريك عيد سعيد فطر به امت مسلمان و روزه دار خاطرنشان كرد: اين مراسم روز عيد سعيد فطر در مصلاي امام خميني (ره) برگزار شد.
امروز مصلي تهران شاهد شماري از بهترين و مومن ترين بندگان خدا بود كه پس از يك ماه راز و نياز و بندگي در پيشگاه خداي مهربان و گرفتن اجر و پاداش به نماز ايستادند .
درحالي كه براي تردد بهتر وسايط نقليه ، راهنمايي و رانندگي مقررات ويژه اي را در نظر گرفته بود، مردان و زنان مومن همراه كودكان و خانواده خود در نهايت شادي با در دست داشتن سجاده هاي نماز و با پاي پياده از خيابانها و بزرگراه هاي مجاور مصلي امام خميني راهي اين مكان شدند .
نماز جماعت عيد سعيد فطر در حالي آغاز شد كه بسياري از شهروندان هنوز در مسيرهاي مختلف راهي مصلي بودند و همين امر موجب شد كه بسياري از افراد با پهن كردن سجاده هاي خود در بلوارهاي اطراف به نماز بايستند .
از نكات قابل توجه نماز عيد فطر امسال نظم حاكم در خدمات دهي اتوبوسراني و مترو بود كه مردم در مصاحبه با ما از آن ياد كردند .

حضور پرشور روزه اولي ها در نماز عيد سعيد فطر
دختران و پسران نوجوان تهراني امروز به شكرانه نخستين سال روزه داريشان با شور و اشتياق خاصي به مصلاي تهران امده اند .
روزه اولي ها همراه خانواده هاي خود همگام با ديگر قشرهاي جامعه توفيق يك ماه روزه داري را در مصلاي تهران جشن مي گيرند.
براساس اين گزارش ، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در غرفه هايي كه در درهاي ورودي مصلاي تهران برپا كرده است 30هزار بسته فرهنگي را تدارك ديده است كه به محض ورود اين افراد به مصلا به هركدام از روزه اولي ها بسته هاي فرهنگي ازجمله وسايل مورد نياز براي نماز عيد سعيد فطر اهدامي كند.
همچنين 200نفر از اعضاي خانه شهرياران جوان در داخل مصلا با حضور در صفوف نماز به ديگر روزه اولي ها از اين بسته ها اهدا مي كنند.
حضور شمار زيادي از جوانان تهراني هم در نمازعيد سعيد فطر درمصلاي امام خميني فضاي پرشوري را بوجود آورده است.
همچنين حضور خبرنگاران و عكاسان ، برپايي ايستگاههاي صلواتي در اطراف مصلاي امام خميني به منظور توزيع مواد غذايي ميان نمازگزاران و ايستگاه هاي دريافت فطريه ، كفاره و صدقات مردم از جمله حاشيه اي اين همايش عظيم است.
در ديگر شهرهاي ايران اسلامي نيز زنان و مردان و پيران و جوانان از همه قشرها و اقوام گوناگون پس از يكماه عبادت و بندگي خداوند متعال و غلبه بر خواهشهاي نفساني صبح امروز در مصلاها و مساجد حضور يافتند و ضمن سر دادن دعاهاي ويژه اين روز ، نماز عيد سعيد فطر و اعمال اين روز مبارك را با شكوه و معنويت فراوان اقامه كردند .
امامان جمعه پس از اقامه نماز عيد فطر ، در خطبه هاي نماز ضرورت توجه جهان اسلام به وحدت در برابر دشمنان را يادآور شدند و پيروزيهاي بدست آمده در زمينه هاي گوناگون را به سبب وحدت دانستند .
آنان از عيد فطر به عنوان روز همبستگي و همگرايي مسلمانان جهان ياد كردند .لزوم اهتمام به نماز ، حفظ بركات معنوي ماه مبارك رمضان در رفتار و كردار ، تلاش براي ارتقاء علم و دانش در جامعه و رسيدن به سعادت و رستگاري با عمل كردن به آن ، نقد منصفانه و دلسوزانه دولت ، تامين امنيت لازم براي سرمايه گذاري در حمايت از توليد ، پشتيباني از مردم مظلوم فلسطين و قدس شريف ، اهميت مشاركت در بازسازي عتبات عاليات از جمله ضريح مطهر حضرت علي بن ابيطالب ( ع ) و حضرت ابوالفضل ( ع ) و اينكه خدمت به مردم بزرگترين عبادت هاست ، از ديگر توصيه ها و محورهاي سخنان خطيبان نماز عيد فطر در مراكز استانهاي كشور بود .
امامان جمعه در خطبه هاي نماز عيد فطر بر لزوم هوشياري در مقابل تهاجم فرهنگ منحط غرب ، نيكي به همسر و خانواده و هدايت جامعه و نظام اسلامي بسوي سعادت و پيشرفت با اتحاد و يكدلي بين مردم و اطاعت از فرامين ولي امر مسلمين تاكيد كردند.
 چهارشنبه 10 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن