تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820865549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير فلسطين در تهران:درك مظلوميت فلسطين نيازمند مراجعه به انديشه‌هاي امام خميني(ره) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سفير فلسطين در تهران:درك مظلوميت فلسطين نيازمند مراجعه به انديشه‌هاي امام خميني(ره) است
گروه بين‌الملل: امام خميني(ره) به شيوه‌هاي مختلف همچون اختصاص خمس و زكات به فلسطين، از امت اسلام مي‌خواست كه به مسلمانان اين كشور كمك‌كنند، ايشان خطراتي كه تهديدكننده فلسطين بود به خوبي درك‌مي‌كرد و در حال حاضر درك مظلوميت فلسطين نيز نيازمند بازگشت به انديشه‌هاي والاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران است.
«صلاح زواوي» سفير فلسطين در تهران در گفت‌و‌گوي اختصاصي با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: امام خميني(ره) زاهد، عارف و مجاهدي بود كه همواره بر دفاع از ملت فلسطين تأكيد‌داشت و آن رهبر بزرگ با نام‌گذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان به نام روز جهاني قدس، فلسطين را با نور قلبش درك‌كرد نه با نور چشمانش.

وي افزود: قلب امام خميني(ره) همواره به ياد قدس و فلسطين مي‌تپيد، قبل از انقلاب اسلامي و در دوران حكومت پهلوي همواره روح مقاومت در امام خميني(ره) وجود داشت و عليه دست‌نشانده‌هاي اسراييل و آمريكا به مقاومت برخاست.

زواوي گفت: امام(ره) پرچم مبارزه با اسراييل را برافراشت و براي برانداختن رژيم نژادپرست شاه، ملت ايران را عليه اين حكومت رهبري كرد و سرانجام با ريخته‌شدن خون هزاران شهيد پيروزي انقلاب اسلامي ايران حاصل شد.

وي در ادامه تصريح‌كرد: امام(ره) با فرا‌خواندن جهان اسلام به گرامي‌داشت روز جهاني قدس در آخرين جمعه ماه رمضان مي‌دانست تعيين اين روز در ماه رمضان بسيار مهم و سرنوشت‌ساز است؛ چراكه نمادي از وحدت مسلمانان در دين، قرآن، سنت پيامبر(ص) و مناسك عبادي خواهد‌بود و اميد است كه مسلمانان با گرامي‌داشت اين روز و تلاش‌هاي عملي سرانجام بتوانند پرچم آزادي قدس شريف را با تمام وجود برافراشته و فرياد آزادي سردهند.

راهپيمايي روز قدس مظلوميت فلسطين را به جهانيان گوشزد‌مي‌كند

وي در ادامه تأكيد‌كرد: امام(ره) حتي پس از پيروزي انقلاب اسلامي شعار «امروز ايران، فردا فلسطين» مطرح‌كرد و ايشان اعلام‌داشتند استقلال ايران بدون آزادي فلسطين كامل نيست.

سفير فلسطين در تهران همچنين با تأكيد بر اين‌كه راهپيمايي روز قدس مظلوميت فلسطين را به جهانيان گوشزد‌مي‌كند، اظهار‌كرد: اعلام روز جهاني قدس از سوي امام(ره) تلاشي براي جمع‌كردن تمامي جهانيان بود و ما دوست داريم در اين روز تظاهرات و راهپيمايي‌هاي عظيمي در سراسر جهان براي آزادي قدس و فلسطين و دفاع از مسجدالاقصي انجام‌شود؛ چراكه اين روز بسيار مقدس و يادآور ريخته‌شدن خون هزاران شهيد فلسطيني در طول تاريخ است و تظاهرات در اين مناسبت مهم بار ديگر مظلوميت ملت فلسطين و ناديده‌گرفتن حقوق اين ملت را به جهانيان يادآورمي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان‌ اين‌كه امام خميني(ره) شاگردان زيادي تربيت‌كرد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(مد ظله‌العالي) را از رهروان راستين مكتب امام(ره) دانست و اظهار‌كرد: ايشان همواره در خط امام(ره) و انقلاب حركت‌كرده و به مسأله فلسطين اهتمام ويژه‌اي دارند و اميد است با جهاد و مقاومت پيروزي فلسطين در زمان اين رهبر بزرگ، اقامه نماز در مسجدالأقصي به‌عنوان آرزوي ديرينه امام خميني(ره) در اين مكان مقدس محقق‌شود.

سفير فلسطين در تهران با بيان اين‌كه در حال حاضر قدس شريف با شهرك‌‌سازي‌هاي متعدد احاطه شده‌است، اظهار‌كرد: ما شاهد احداث تونل‌‌ها و حفاري‌هاي متعدد زير مسجدالأقصي به‌عنوان قبله نخست مسلمانان و سومين حرم شريف هستيم؛ اين در حالي است كه هرگونه حفاري ساده موجوديت اين مكان مقدس را به خطر مي‌اندازد و تخريب اين مسجد و عملي‌شدن اهداف شوم سردمداران صهيونيسم در راستاي قرار‌دادن مجسمه موهوم يهود در قدس شريف را به دنبال خواهد‌داشت.

صلاح زواوي فلسطين و مسجدالأقصي را متعلق به امت اسلام دانست و گفت: دفاع از ملت فلسطين تنها وظيفه مسلمانان اين كشور نبوده و نيازمند تلاش يكايك مسلمانان و كشورها است و اگر كشوري نمي‌تواند با اعزام مجاهدان و رزمندگان به فلسطين با مسلمانان اين كشور همگام‌شود بايد راه ديگري انتخاب كرده و با كمك‌هاي مالي، آن را از آوارگي، رنج و عذاب چندين ساله خود نجات‌دهد.

زواوي همچنين با بيان اين‌كه بازگشت به فلسطين حق مسلمانان اين كشور است، تأكيد‌كرد: در حال حاضر حقوق 60 ميليون فلسطيني ناديده گرفته شده‌است كه بايد به آنان بازگردد؛ دولت فلسطين بايد در اين كشور تأسيس و قدس بايد به‌عنوان پايتخت فلسطين انتخاب و شهرك‌سازي‌ها در اين منطقه متوقف‌شود تا زماني كه متحد نشويم و مسئوليت اسلامي و انساني خود در اين‌باره را فراموش كنيم چنين اهدافي محقق نخواهد‌شد.

وحدت جهان اسلام؛ عاملي مهم در راستاي آزادي قدس

صلاح زواوي با اشاره به راه‌هاي عملي براي رهايي قدس شريف، وحدت جهان اسلام را عاملي مهم در اين‌باره دانست و يادآور‌شد: متأسفانه در حال حاضر خطر فراموشي، قدس شريف را تهديد‌مي‌كند و نجات و رهايي اين مكان مقدس نيازمند وحدت حقيقي مسلمانان است و به تعبير امام خميني(ره) چنانچه جهان اسلام متحدشده و هر يك از مسلمانان سطل آبي براي نابودي اسراييل بر روي اين رژيم سرازير كند در هم پاشيدن حكومت نژادپرستانه و ظالمانه صهيونيسم محقق خواهد‌شد و اين تعبير حكيمانه امام(ره) بيانگر اين است كه مسلمانان، وحدت را تنها عامل نجات قدس و نابودي اسراييل بدانند.

زواوي در ادامه قرآن كريم را از محورهاي مهم انسجام ميان مسلمانان در راستاي آزادي قدس شريف توصيف كرد و گفت: ما در حال حاضر بيش از هر زمان نيازمند وحدت هستيم كه اين مسأله بايد بين مذاهب اسلامي، گروه‌هاي قومي، جغرافيا و تاريخ محقق شود، تمسك به قرآن نيز در اين ميان بسيار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد‌بود؛ قرآني كه خداوند همواره حافظ و نگهبان آن بوده و در اين‌باره در آيه 9 سوره حجر مي‌فرمايد: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اهمال سازمان‌هاي بين‌المللي در دفاع از حقوق فلسطين گفت: در حال حاضر سازمان‌هاي بين‌المللي همچون سازمان ملل به ظاهر شعار آزادي از حقوق ملت فلسطين را سرمي‌دهند و صدها تصميم مختلف در اين‌باره اتخاذ‌مي‌شود؛ اين در حالي است كه اين تصميم‌ها تنها در قالب شعار باقي مي‌ماند و تلاش براي اجرا‌يي‌كردن آن ناديده گرفته‌مي‌شود.

سفير فلسطين در تهران با اشاره به نقشه خيالي «ايهود اولمرت» نخست‌وزير اسراييل براي تحقق اسراييل بزرگ گفت: اولمرت حتي خودش اعلام‌كرد طرح اسراييل بزرگ شكست خورده و پايان يافته است و اين امر، شكست نهايي سردمداران اسراييلي را نويدمي‌دهد.

سفير فلسطين در تهران در پايان سخنان خود ابراز اميدواري‌كرد كه سرانجام قدس و فلسطين به مردم اين كشور بازگردانده شود چراكه در غير اين‌صورت ظلم همچنان باقي خواهدماند و حقوق مسلمانان اين كشور پايمال خواهد‌شد.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن