تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820929121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير دفتر تحقيقات و مطالعات زنان:فقدان پايگاه‌هاي هويت‌ساز ريشه اصلي مشكلات فرهنگي اجتماعي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مدير دفتر تحقيقات و مطالعات زنان:فقدان پايگاه‌هاي هويت‌ساز ريشه اصلي مشكلات فرهنگي اجتماعي كشور است
گروه اجتماعي: بسياري از مشكلات فرهنگي اجتماعي ما از جمله توفيق نيافتن در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، ريشه در بحران هويت موجود در ميان جوانان ايراني دارد كه آن هم از فقدان پايگاه‌هاي هويت‌ساز و يا عملكرد نامطلوب آنها ناشي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از ستاد خبري نخستين جشنواره بين‌المللي نور، «محمدتقي كرمي» مدير دفتر تحقيقات و مطالعات زنان با بيان اين مطلب گفت: آنچه امروز به عنوان پديده بي‌حجابي شناخته مي‌شود، بيش از آنكه مبين وجود يك جريان فكري و فرهنگي غلط در جامعه باشد، بيانگر بحران هويت نسل جوان در ايران امروز است، بدان معنا كه جوانان ما هنوز به يك الگوي واحد و صحيح نرسيده‌اند.

وي افزود: بحران هويت جوان ايراني در حالي شكل گرفته است كه ما داراي بهترين الگوها نظير ائمه اطهار(ع) و يارانشان و حتي شهداي انقلاب اسلامي در زماني نزديك به زمان حال هستيم، بنابراين بحران هويت موجود ربطي به كمبود الگوي مناسب براي جوانان ندارد، بلكه علت اصلي اين موضوع فقدان پايگاه‌هاي هويت‌ساز و عملكرد ضعيف نهادهاي فرهنگي در طرح جذاب الگوهاي اجتماعي است.

كرمي در ادامه با اشاره به اينكه مهم‌ترين بخش هويت فردي در سنين خردسالي و كودكي شكل مي‌گيرد، گفت: لازم است نهادهاي آموزشي و فرهنگي كشور براي حل معضل بدحجابي از سنين خردسالي و كودكي اقدام به آموزش مفاهيم مرتبط با حجاب كرده و با الگوسازي مناسب فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه رواج دهند.

وي در پايان برگزاري نخستين جشنواره توليدات رسانه‌اي عفاف و حجاب «نور» را اقدامي مناسب در راستاي توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در كشور ارزيابي و يادآوري كرد: برگزاري اين جشنواره در صورتي‌ كه ادامه‌دار باشد و علاوه بر اعلام فراخوان، نسبت به توليد و پخش آثار رسانه‌اي نفيس با هدف الگوسازي جذاب و مرتبط با عفاف و حجاب براي جوانان اقدام مناسب صورت گيرد، گامي نو در فرهنگ‌سازي عمومي خواهد بود.

همچنين نخستين جشنواره توليدات رسانه‌اي عفاف و حجاب «نور» از هفتم تا نهم آبان ماه به مدت سه روز در سالن همايش‌هاي بين‌المللي سازمان صدا و سيما به‌همت مركز امور زنان و خانواده اين سازمان برگزار خواهد شد.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن