تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايازي در‌گفتگو با مهر:تدبر در ترجمه قرآن عامل ارتقاي معنويت فردي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايازي در‌گفتگو با مهر:تدبر در ترجمه قرآن عامل ارتقاي معنويت فردي است
حجت‌الاسلام ايازي با تأكيد بر نقش قرائت قرآن و ترجمه آن در ارتقاي معنويت در ماه مبارك رمضان گفت: اين ماه مبارك زمينه و شرايط لازم براي بهره‌گيري و تأمل بيشتر انسان فراهم كرده كه با هوشياري مي‌بايست آن را غنيمت شمرده، بهره‌مند شد .

حجت الاسلام محمد علي ايازي قرآن پژوه و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ماه رمضان شرايط و موقعيت خاص زماني را براي انسان ايجاد مي كند و خود بستري براي بهره گيري معنوي و ارزشمند از فرصت ايجاد شده است .

وي درباره شكل بهره گيري از قرآن براي ارتقاي معنويت عمومي در ماه مبارك رمضان يادآور شد: آنچه در تعاليم اسلامي به ما رسيده حاكي از اين است كه درباره قرآن، مسئله حائز اهميت توجه و تأمل به قرآن است.

حجت الاسلام ايازي اين توجه و تأمل را در چارچوب حضور ذهن، رعايت آداب قرائت قرآن، حضور قلب، رو به قبله بودن، با وضو بودن و تأمل و انديشيدن امكان پذير دانست.

اين قرآن پژوه و محقق اظهار داشت: راه تأمل و انديشيدن براي افرادي كه با متن قرآن آشنا نيستند قرائت آيات قرآن همراه با ترجمه است، بايد قرآن را خوانده و ترجمه آن را با تأمل مرور كرد .

وي گفت: براي افرادي كه با متن قرآن آشنايي دارند ديگر نيازي به مطالعه ترجمه نيست و گام به گام با حفظ شرايط لازم پيش بروند.

وي تأكيد كرد: قرائت قرآن به ميزان قابل ملاحظه اي مي تواند در ارتقاي معنويت افراد تأثيرگذار است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن