تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817645964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: پس از سفر نيويورك خبرهاي خوبي خواهيد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: احمدي‌نژاد: پس از سفر نيويورك خبرهاي خوبي خواهيد داشت
كردان، وزير كشور در كنار رييس‌جمهور پس از نشست دولت - عكس: خبرگزاري فارس - حسين فاطمي.


در حاشيه جلسه هيات دولت مطرح شد
روايت جهرمي و مظاهري از اختلاف تيم اقتصادي
زهرا واعظ-وزير كار اختلافات خود با رييس‌كل بانك مركزي را شخصي نخواند و گفت كه در جلسه چهارشنبه گذشته هيات‌دولت، وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي، مامور حل مشكل نقدينگي موردنياز بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي شدند.
به گزارش دنياي اقتصاد، وزير كار و امور اجتماعي كه ديروز در حاشيه جلسه هيات‌وزيران سخن مي‌گفت، با اعلام اين نكته كه اختلاف‌نظر من با مظاهري شخصي نبوده گفته كه پيش از اين هم نامه‌هايي به رييس‌جمهور پيرامون مشكلات و مسائل مختلف نوشته است. با اين حال اگرچه جهرمي از تصميم دولت در مورد ماموريت وزارت اقتصاد و بانك مركزي براي حل مشكل نقدينگي بنگاه‌ها خبر داد، اما مظاهري گفت كه بهتر بود بحث‌هاي داخل دولت در داخل دولت حل مي‌شد و آن نامه به جرايد كشيده نمي‌شد.
وزير كار و امور اجتماعي در پاسخ به سوال دنياي اقتصاد درباره نتيجه نامه‌نگاري وي به رييس‌جمهور تصريح كرد: موضوع نامه من به رييس‌جمهور درباره مشكلات توليدكنندگان و واحدهاي كشاورزي و صنعتي و نيز احتمال بيكاري كارگران در واحدهاي موجود بود. البته برخي از رسانه‌ها خيال مي‌كردند كه موضوع بنگاه‌هاي زودبازده است، بلكه بيشتر تكيه ما بر اين بود كه بتوانيم مشكلات توليدكنندگان را حل كنيم.
وي اضافه كرد: در جلسه چهارشنبه گذشته هم، هيات‌دولت اهتمام جدي براي برون‌رفت از اين مشكل داشت و جلسات خاصي را هم براي حل مشكل در نظر داشت و به وزارت اقتصاد و بانك مركزي هم تاكيد شد كه هرچه سريع‌تر مشكل توليدكنندگان به ويژه سرمايه در گردش واحدهاي موجود را حل كنند!
جهرمي اظهار اميدواري كرد با تصميم دولت در هفته گذشته اين مشكل حل شود.وي در پاسخ به اينكه قبلا هم عنوان كرده است با مظاهري مشكلات مبنايي دارد، گفت: هنوز هم همين هست و اميدوارم كه برطرف شود.اين اختلافات شخصي نيست و تكيه‌بر اين است كه مشكلات مردم حل شود.جهرمي اضافه كرد: قبلا هم نامه‌هاي زيادي را خدمت رييس‌جمهور نوشتم درباره واردات خاص، مشكلات صنعتگران يا افزايش قيمت‌هايي كه در برخي اقلام به وجود آمده بود و اينها نامه‌هاي معمولي است كه پيش از اين هم سابقه داشته است.
اختلاف ديدگاه به مفهوم اختلاف دو دستگاه نيست
روز گذشته طهماسب مظاهري رييس‌كل بانك مركزي هم در حاشيه نشست هيات‌دولت درباره اختلاف‌نظر وزارت كار و بانك مركزي درباره بنگاه‌هاي زودبارده و كنترل تورم عنوان كرد: در اين زمينه سكوت نكرده‌ام و جواب دادم، اما اين موارد مسائل داخل دولت است و بايد در داخل دولت مطرح شود و مساله سياست پولي نيز از مسائل داخلي است، بايد در دولت مطرح شود. قطعا اختلاف ديدگاه به مفهوم اختلاف دو دستگاه نيست.
وي افزود: شايد بحث‌هاي متفاوتي درباره سياست پولي مطرح شود، اما در نهايت بانك مركزي است كه سياست‌هاي پولي را در قالب برنامه‌هاي توسعه‌اي و سياست‌هاي اقتصادي به مورد اجرا مي‌گذارد، بنابراين كشاندن اين بحث‌ها به اين مرحله موضوعيت ندارد؛ چراكه معتقدم بحث فراتر و بزرگ‌تر و حتي جدي‌تر از آن است كه به عنوان اختلاف دو دستگاه عنوان شود.
رييس‌كل بانك مركزي تصريح كرد: اختلافي در اين زمينه وجود ندارد و بحث سياست‌هاي پولي در كنار سياست‌هاي مالي است. البته برخي اعضاي دولت نظراتي دارند، اما در نهايت با جمع‌بندي نظرات اين سياست‌ها تنظيم و اجرا مي‌شوند و اگر هم بحثي باشد در داخل دولت بايد مطرح شود. چرا كه كشاندن اين بحثها در جامعه مطلوب نيست و كار درست و منطقي اين است كه بحث‌ها در داخل دولت حل شود.
نياز اجراي طرح تحول اقتصادي به مصوبه مجلس
وزير اقتصاد نيز در حاشيه جلسه دولت در پاسخ به سوال دنياي‌اقتصاد، در مورد بودجه طرح تحول اقتصادي تصريح كرد كه قطعا بخش‌هايي از طرح تحول كه نيازمند بودجه است در بودجه سال 88 پيش‌بيني خواهد شد و بخش‌هاي ديگر كه به صورت برنامه است بايد منابع و مصارف آن پيش‌بيني شود.حسيني بخش مربوط به يارانه‌ها را برنامه‌اي دانست كه نيازمند تعيين منابع و مصارف مي‌باشد.حسيني درباره وضعيت پرداخت نقدي يارانه‌ها كه قرار بود از نيمه دوم سال آغاز شود، تصريح كرد: طي بحث‌ها و بررسي‌هاي صورت گرفته به اين جمع‌بندي رسيديم كه اين طرح نيازمند به لايحه است و پيش‌نويس آن در اين مرحله با نمايندگان مجلس خصوصا اعضاي كميسيون ويژه طرح تحول تعامل صورت مي‌گيرد و براساس مصوبه‌اي كه از مجلس خواهيم گرفت، طرح اجرا خواهد شد.
وزير امور اقتصادي و دارايي در پاسخ به سوالي در مورد حذف سه صفر از پول ملي كشور نيز گفت: در حال بررسي ابعاد آن هستيم و مطالعات تكميلي انجام مي‌شود.حسيني اظهار كرد: اصل ايده اصلاح صفرهاي پول در كارگروه تحول اقتصادي مورد تصويب قرار گرفته و واقعيت امر اين است كه بعد از چند دهه تحمل نرخ‌هاي مختلف در اقتصاد نيازمند اين هستيم كه تجديدنظري در مورد صفرهاي پول ملي انجام دهيم.
انتشار اسكناس درشت تا پايان سال‌جاري
وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين انتشار اسكناس درشت پس از تكميل طرح اصلاح نظام بانكي تا پايان سال‌جاري خبر داد.
سيدشمس‌الدين حسيني پس از پايان جلسه امروز هيات دولت در مورد اينكه آيا براي انتشار اسكناس درشت زمان دقيقي مشخص شده است، گفت: در جلسات طرح تحول اقتصادي اين موضوع مورد بررسي قرار گرفته است؛ ضمن اينكه قرار است پروژه‌هاي مربوط به پول ملي در كنار هم مورد بررسي قرار بگيرد و اصلاح واحد پولي در زمان مناسبي انجام شود.
آغاز بررسي‌ها براي تعيين دقيق كسري بودجه دولت
برقعي معاون امور برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهوري هم همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره ميزان كسري بودجه امسال تصريح كرد: اين موضوع در حال بررسي است و يكي دو بار هم در اين باره بحث‌هايي صورت گرفته است، در مواردي راجع به خشكسالي وجود داشت كه متمم آن را به مجلس ارائه كرديم و اكنون نيز در حال بررسي احكامي كه در قانون بودجه سال جاري وجود دارد، هستيم.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نمي‌توانم روي اعداد و ارقام و اين كه كسري بودجه از چه محلي تامين خواهد شد، اظهارنظر كنم.
قرارداد كرسنت به ضرر ايران است
ديروز خبرنگاران در حاشيه جلسه هيات دولت همچنين سوال مشترك خود درباره موضوع قرارداد كرسنت و فروش گاز ايران به بهاي اندك و داستان مدرك تحصيلي را از كردان پرسيدند و وزير كشور قرارداد كرسنت با وضعيت كنوني را به ضرر ايران دانست و اين در حالي بود كه وزير نفت اعلام كرد كه وضعيت اين قرارداد هنوز نهايي نشده و مذاكرات پيرامون آن منتفي نيست. هر چند وزير اطلاعات هم از بررسي تخلفات احتمالي در موضوع قرارداد كرسنت خبر داد.
كردان درباره حضور خود در قرارداد كرسنت گفت: قرارداد كرسنت اصلا ربطي به مشتري ندارد. زماني كه من رييس هيات مديره شركت صادرات گاز ايران بودم به طور طبيعي كليه قراردادها چه از قبل و چه قراردادهايي كه بايد در طول مسير بسته مي‌شد، اين‌گونه بود. بحث كرسنت تقريبا يك سابقه دوازده ساله در وزارت نفت دارد. اواخر دولت گذشته اين قرارداد منعقد شد، ولي حقوق جمهوري‌اسلامي ايران در آن رعايت نشد. اين قرارداد در شركت ملي صادرات گاز ايران پيگيري مي‌شد و مذاكرات قبل از اين‌كه من رييس هيات مديره شوم ادامه داشت.
كردان ادامه داد: وقتي من به وزارت كشور رفتم، نوذري به من گفتند چون شما در اين پرونده تسلط داريد آن را ادامه دهيد. يك جلسه در دفتر من با حضور مديرعامل شركت ملي نفت ايران و مدير عامل شركت صادرات گاز ايران تشكيل شد. جلسه دوم قرار بود در دفتر نوذري تشكيل شود كه چون مي‌خواست برود اوپك، از من خواهش كرد در دفتر خودم برگزار كنم. من صرفا چون ايشان گفت، اين كار را انجام دادم، الان هم هر طور وزير نفت بخواهد اين پرونده جلو مي‌رود. وي ادامه داد: اما در بخش آشكار؛ روشن است كه اين قرارداد مطلقا به نفع ايران نيست. مذاكرات هم براي اين است تا جايي كه بشود در چارچوب منافع ملي اين را جلو ببريم.
كردان عضو هيات علمي دانشگاه نيست
وي در بخش ديگري در مورد اين كه آيا شما عضو هيات علمي دانشگاه بوده‌ايد؟ گفت: بله
اما در همين حال ديروز محمدمهدي زاهدي وزير علوم در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به اين سوال كه آيا كردان عضو هيات علمي دانشگاه هست يا نه، افزود: آقاي كردان عضو هيات علمي دانشگاه نبوده و دانشگاه آزاد هم اين موضوع را اعلام كرده است. وي در پاسخ به سوال ديگري تصريح كرد: تا آنجا كه بنده اطلاع دارم داشتن سواد خواندن و نوشتن براي وزارت كافي است.
خبرهاي خوب احمدي‌نژاد بعد از سفر به نيويورك
دنياي اقتصاد: احمدي‌نژاد ديروز در حاشيه هيات‌دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد، اما باز هم به سوالات آنان پاسخ نگفت. رييس دولت نهم ديروز پس از پايان جلسه هيات‌وزيران تنها از برگزاري يك افطاري صميمي‌‌‌ با خبرنگاران طي روزهاي آينده پيش از سفر به نيويورك خبر داد. رييس‌جمهور با بيان اين‌كه به زودي با خبرنگاران گفت‌و‌گو مي‌كند، افزود: تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرم كه اين گفت‌وگو قبل از سفر به نيويورك باشد.
وي افزود: پس از سفر به نيويورك خبرهاي خوبي براي شما داريم.
محمود احمدي‌نژاد، در ابتدا و پس از قرارگرفتن در حلقه خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاري كه از وي پرسيد «‌نظرتان درباره طرح سوال از شما در مجلس شوراي اسلامي ‌‌‌چيست؟» گفت: امروز سوال جواب نمي‌دهم . رييس‌جمهور همچنين در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود
«در جريان سفر به نيويورك ممكن است با اوباما، نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا گفت‌وگويي انجام دهيد» گفت: برنامه‌هاي سفر به نيويورك در حال نهايي شدن است و ان‌شاا... آنها را بيان خواهيم كرد. احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه به وي گفت «‌هديه‌ِ خبرنگاران چه شد» گفت:‌ اين كار انجام مي‌شود؛ در حال آمارگرفتن هستند.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن