تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821151713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد نمايندگان مجلس در جلسه امروز نحوه پذيرش دانشجو در كنكور سالجاري تبعيض آشكار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تاكيد نمايندگان مجلس در جلسه امروز نحوه پذيرش دانشجو در كنكور سالجاري تبعيض آشكار است
خبرگزاري فارس: نمايندگان مجلس نحوه پذيرش دانشجو در كنكور سراسري سالجاري را تبعيض آشكار دانسته و از عدم اطلاع‌رساني درست و كافي سازمان سنجش به داوطلبان در مورد نحوه انتخاب رشته و محدود كردن گزينش داوطلبين به استانها انتقاد كردند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، نمايندگان ملت امروز در جلسه‌اي غيرعلني موضوع اعتراض كنكوريها به نحوه گزينش دانشجو در دانشگاه‌ها در كنكور سالجاري را بررسي كردند.
در اين جلسه كه بيش از يكساعت به طول انجاميد ابتدا عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات گزارشي در اين زمينه به نمايندگان ارائه كرد و سپس 8 نفر از نمايندگان دغدغه‌ها و نگراني‌هاي خود در اين خصوص را بيان كردند و در نهايت وزير علوم و رئيس سازمان سنجش و رئيس مجلس توضيحاتي را ارائه دادند.
سيد عماد حسيني نماينده قروه در مجلس اولين نماينده‌اي بود كه در اين خصوص به ارائه ديدگاه خود پرداخت و اظهار داشت: اعتراض داوطلبين كنكور نسبت به انتخاب رشته و نتايج آزمون كنكور سالجاري به مسئله روز تبديل شده كه بايد به دقت بررسي شود.
وي گفت: سوال اصلي ما اين است كه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد نحوه پذيرش دانشجو بر چه اساسي بود كه بيش از نيمي از داوطلبين شهرستاني را از تحصيل در دانشگاه‌هاي معتبر محروم مي‌كند.
حسيني اظهار داشت: آيا شما دانشگاه صنعتي شريف را با يك دانشگاه تازه تاسيس در يك شهرستان يكي مي‌دانيد؟ اين يك تبعيض آشكار بين داوطلبين كلان شهرها و داوطلبين بومي است و پاسخ اين تبعيض را چه كسي خواهد داد.
وي با انتقاد از عدم اطلاع‌رساني درست در اين خصوص گفت: امسال روال پذيرش دانشجو به يك بار عوض مي‌شود درحالي كه موضوع به اين مهمي، اطلاع رساني نمي‌شود. آيا شايسته نبود كه اين مهم اطلاع رساني مي‌شد تا اين مشكل براي ما بوجود نيايد؟
وي افزود: ما از كميسيون آموزش و تحقيقات انتظار داشتيم اين موضوع را با ظرافت بيشتري بررسي كند.
در ادامه حميدرضا فولادگر نماينده اصفهان گفت: تصميمات به اين مهمي كه آثار و عواقب اجتماعي وسيعي دارد بايد اطلاع رساني دقيق شود و صرف اينكه در دفترچه نوشته شود كافي نيست.
وي با بيان اينكه مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي بايد با دورنگري بيشتري بررسي و تصويب شود، اظهار داشت: دانشگاه صنعتي شريف يك دانشگاه ملي است و نبايد به سهميه‌بندي بومي و استاني و منطقه‌اي محدود شود به گونه‌اي كه رتبه 22 و رتبه‌هاي اينچنيني نتوانند در اين دانشگاه قبول شوند.
ضمن اينكه در رتبه‌هاي زير 2 هزار، شهرستاني‌ها و هزار به پائين تهراني ها ضرر كردند.
اسدالله عباسپور نماينده رودسر نيز اظهار داشت: سال 69 شوراي انقلاب فرهنگي دستورالعملي را به وزارت علوم مي‌دهد و سال 87 دانشجويان متوجه مي‌شوند كه چه كلاه گشادي به سرشان رفته است.
وي افزود: شما چه حقي داريد كه دانشجويان شهرستاني با استعداد را از تحصيل در دانشگاه‌هاي معتبر محروم كنيد.
عباسپور تصريح كرد: در اينكه سازمان سنجش طبق ضوابط عمل كرده است شكي نيست، ولي خيلي‌ها از اين ضوابط آگاه نبودند.
وي گفت: آيا شما توزيع عادلانه اساتيد داشته‌ايد؟ آيا عدالت آموزشي داريد؟ آيا دانشگاه سيستان و بلوچستان را با دانشگاه شريف يكي مي‌دانيد.
نماينده رودسر در پايان پيشنهاد كرد تا نمايندگان طرحي را تهيه كنند كه اين تبعض آموزشي از بين برود.
حميدرضا حاجي بابايي نماينده همدان نيز طي سخناني گفت: صرفنظر از همه ظواهر و حواشي بايد به اين مسئله توجه كرد كه دانشجويي كه رتبه خوبي دارد،‌ دوست دارد در دانشگاهي كه دلش مي‌خواهد درس بخواند.
وي افزود: چرا يك دانشجويي با رتبه 40 نتواند به دانشگاه شريف راه بايد ولي يك نفر با رتبه 70 وارد اين دانشگاه بشود پس جايگاه علم كجا مي‌رود؟
نماينده همدان تصريح كرد:‌ آنچه كه مهم است اين است كه اين كار قطعا عادلانه نيست.
در ادامه بهروز جعفري نماينده سميرم اظهار داشت: در كنكور امسال خلاف قانون اساسي عمل شده زيرا كسي را نمي‌توان از آموزش محروم كرد.
وي گفت: ما نسبت به نحوه گزينش داوطلبين كنكور به حد اعتراض داريم و توضيحات پورعباس را در اين خصوص قانع‌كننده نمي دانيم.
جعفري تصريح كرد: با اين كار اعتماد مردم به سازمان سنجش دچار خدشه شده است.
فاطمه رهبر نماينده تهران خطاب به پورعباس اظهار داشت: شما مي‌گوئيد كه اين قانون 19 سال است كه اجراء مي‌شود، پس چگونه است كه امسال مشكل ايجاد كرده و مسئله‌ساز شده است.
نماينده تهران همچنين به اطلاع‌رساني نادرست و ناكافي در اين خصوص تاكيد كرد.
وي گفت: الان كار تمام شده و حقوق مردم ضايع و شيوه زندگي مردم تغيير پيدا كرده است لذا پيشنهاد مي كنم كه بصورت تصادفي، ليست 10 هزار نفر يكي از رشته‌ها را كه بيشترين اعتراض را دارد به ما بدهيد تا بررسي كنيم كه افراد متناسب با رشته‌هاي خود در كجا قبول شده‌‌اند و چرا يك نفر با رتبه 86 قبول نشده است.
وي خطاب به پورعباس اظهار داشت: مديريت قوي در اين برهه از زمان ايجاب نمي‌كرد كه شما سفر عمره تشريف ببرند.
مصطفي كواكبيان نماينده سمنان نيز گفت: ‌مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ايراد داشته كه خود اين نشان مي‌دهد كار موازي با مركز تقنيني كشور صورت مي‌گيرد.
وي تاكيد كرد كه ما بايد به فكر چاره‌انديشي باشيم و وزير علوم هم در جلسه ديروز كميسيون قول دادند كه كارنامه دوم را تا روز جمعه براي داوطلبان ارسال كنند. اميدواريم تدارك لازم بعد از كارنامه دوم بگونه‌اي بعمل آيد كه مشكلات و اعتراضات كم شود.
محمدرضا خباز نماينده كاشمر نيز گفت: شما كه مي‌گوئيد قانون را درست اجرا كرديم بگوئيد كه اگر قانون درست اجراء شده پس چرا اينهمه اعتراض وجود دارد و دليل اين همه آشفتگي چيست؟
وي اظهار داشت: من معقتدم كه يك تبعيض آشكار صورت گرفته است بطوريكه ما رتبه‌هاي زير 10 و 100 داريم كه در رشته خود قبول نشده‌اند. پس معلوم مي‌شود يك جاي كار عيب داشته و آن اينكه اطلاع‌رساني نشده است.
خباز تصريح كرد: با اين كار تعدادي از نخبگان از دست مي‌روند و مجلس نمي‌تواند شاهد اين نخبه كشي باشد مجلس و وزارت علوم بايد فكري كنند.
وي گفت: ما بايد رتبه‌هاي پائين را روي سر قرار دهيم نه اينكه با تدبيرهاي مشكل دار ‌براي آنها گرفتاري ايجاد كنيم.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن