تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821041693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اخبار كوتاه اقتصادي
بانك قرض الحسنه مهر ايران به شبكه شتاب مي پيوندد
بانك قرض الحسنه مهر ايران بزودي به عضويت شبكه شتاب درمي آيد. مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد : درخواست پيوستن بانك قرض الحسنه به طرح شتاب مراحل پاياني خود را در بانك مركزي طي مي كند و بزودي شاهد اتصال اين بانك به شبكه شتاب خواهيم بود. غلامرضا مصطفي پور ادامه داد : مانده منابع بانك قرض الحسنه مهر ايران در پايان تيرماه سال جاري نسبت به پايان سال گذشته 104 درصد و نسبت به پايان خردادماه سال جاري 7 16 درصد رشد داشته است . به گفته وي مانده تسهيلات اعطايي از محل منابع مردمي نسبت به پايان خردادماه سال جاري از نظر تعداد به 4 2 برابر و از نظر مبلغ به 5 2 برابر افزايش يافته است .
افزايش مشكوك تعرفه واردات رنگ نساجي
دبير انجمن صنايع نساجي با انتقاد از افزايش تعرفه واردات رنگ نساجي گفت : اين تعرفه بنا به پيشنهاد يك شركت داخلي توليدكننده رنگ كه تنها پنج درصد نياز داخلي را تامين مي كند افزايش يافته و ضربه هايي را به صنعت نساجي و واحدهاي چاپ و رنگرزي كشور وارد كرده است . به گزارش خبرگزاري فارس جمشيد بصيري با بيان اينكه تعرفه واردات رنگ نساجي دو ماه پيش بين 100 تا 300 درصد افزاش يافت تصريح كرد : اين رشد تعرفه در زمان مديركل سابق صنايع نساجي وزارت صنايع صورت گرفته است . وي با اشاره به درخواست وزارت صنايع از كميسيون ماده يك براي بررسي تعرفه واردات رنگ هاي نساجي و بازگشت تعرفه ها به رقم هاي قبلي گفت : در حال حاضر بررسي بر روي تعرفه واردات رنگ در كميسيون ماده يك مطرح نيست و اين موضوع متوقف است .
اجراي آزمايشي طرح طبقه بندي كارت هاي بازرگاني
اجراي آزمايشي طرح طبقه بندي كارت هاي بازرگاني شروع شد. رئيس اتاق بازرگاني ايران در گفت وگو با ايسنا در واكنش به طرح پيشنهاد حذف صدور كارت هاي بازرگاني براي افراد حقيقي عنوان كرد : معتقديم بايد بين فعال اقتصادي كه سابقه طولاني و كارنامه روشني داشته است در بح صدور كارت با افرادي كه تجربه اي در اقتصاد و تجارت ندارند تفاوت باشد چرا كه يك نوع برخورد با اين دو گروه عادلانه نيست . به گفته محمد نهاونديان اگر افراد و كارت هاي بازرگاني براساس سابقه كاري و عملكرد ارزيابي شوند بسياري از دغدغه هايي كه درباره استفاده نامناسب از كارت هاي بازرگاني مطرح مي شود برطرف خواهد شد.
تجهيز 650 كيلومتر از آزادراههاي كشور به سيستم هوشمند
مديركل دفتر فناوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور از تجهيز 650 كيلومتر از آزادراههاي كشور به سيستم هوشمند از ابتداي برنامه چهارم تاكنون خبر داد . فرامرز مداح گفت : از مجموع هزار و 606 كيلومتر آزادراه موجود در كشور حدود 650 ITS مجهز شده اند . مديركل دفتر فناوري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور افزود : در ITS كيلومتر از آزادراهها به سيستم هوشمند هدف قرار گرفته اما به دليل برخي از محدوديتها ITS برنامه چهارم توسعه كشور تجهيز كليه آزادراههاي كشور به سيستم هوشمند تاكنون 40 درصد از اين برنامه محقق شده است . وي ادامه داد : عدم تامين بودجه مناسب كم سابقه بودن پيمانكاران داخلي در خريد نصب و راه اندازي اين سيستمها و مشكلات اجرايي عمده ترين دلايل عدم تحقق اين برنامه بوده است .
كدگذاري روي مصنوعات طلا و جواهر تا پايان امسال
كدگذاري روي مصنوعات طلا و جوهر تا پايان امسال در سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران انجام مي شود. به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در نشست نمايندگان اعضاي انجمن توليدكنندگان طلا و جواهر با سرپرست سازمان استاندارد با هدف ساماندهي آزمايشگاهي طلا و جواهر نظام الدين برزگري سرپرست اين سازمان پس از استماع نظر و پيشنهادهاي اين انجمن طلا را پشتوانه اقتصادي خانواده ها در كشور دانست . وي گفت : سازمان استاندارد با كدگذاري روي مصنوعات طلا بعد از كنترل در مراحل توليد و نمونه برداري از مراكز عرضه مصنوعات طلا و جواهر غيراستاندارد را شناسايي مي كند. برزگري با تاكيد بر توليد استاندارد گفت : اگر توليدات با توجه به ضوابط استاندارد صورت گيرد توزيع و عرضه آنها در مراكز فروش بلامانع خواهد بود.
شركتهاي سيماني سرمايه گذاري صنعت و معدن واگذار مي شود
مديرعامل شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن گفت : اين شركت سهام شركتهاي سيماني وابسته را به منظور فعاليت بيشتر در بازار اوليه از طريق مشاركت در طرحها و پروژه ها واگذار مي كند. به گزارش مهر سيدكاظم حيان در خصوص ناتواني مديريت دولتي در بنگاه داري اقتصادي گفت : سابقه نشان مي دهد كه مناسبات مقررات و روابط حاكم در دولت مانع از موفقيت مديريت دولتي بر شركتها و بنگاه هاي اقتصادي شده است . وي در ادامه تصريح كرد : تا پايان سال مالي 88 (كه از مهرماه امسال آغاز مي شود) سهام مديريتي موجود در شركتهاي زيرمجموعه به غير از طرحهاي در دست اجرا واگذار خواهد شد و براي تحقق اين امر شركتهاي سودده در جهت تامين منابع مالي و براي اجراي طرحهاي جديد و شركتهاي زيانده پس از اصلاح ساختار به فروش رسانده مي شود. وي با بيان برنامه اين شركت به منظور حداقل رساندن مالكيت در شركتهاي تابعه (حداقل تا 20 درصد سرمايه ) از حمايت بانك صنعت و معدن براي اجراي طرحهاي آينده اين شركت سرمايه گذاري خبر داد.
16 مهرماه ششمين همايش روز ملي بتن
رئيس انجمن بتن ايران از برگزاري ششمين همايش روز ملي بتن با محوريت « نوآوري و شكوفايي در صنعت بتن » در تاريخ 16 مهرماه سالجاري خبر داد. محسن تدين افزود : اين همايش به همت انجمن بتن ايران و با همكاري مركز تحقيقات ساختمان و مسكن و سازمان بنادر دريانوردي برگزار مي شود. وي همچنين از برگزاري نخستين مسابقه نوآوري هاي علمي و صنعتي مرتبط با حوزه بتن در كشور خبر داد و گفت : اين مسابقه به صورت عمومي و در كنار مسابقات دانشجويي بتن مهرماه امسال برگزار و به برگزيدگان اين مسابقه جوايز و لوح تقدير اهدا مي شود.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن