تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه‌ترين شماره ماهنامه «محدث» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تازه‌ترين شماره ماهنامه «محدث» منتشر شد
گروه ادب: بيستمين شماره نشريه خبري، اطلاع‌رساني و فرهنگي آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع)و موسسه علمي‌ ـ فرهنگي دارالحديث با عنوان «محدث» منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، «ترويج تشيع در اروپا»، «متن ديني را چگونه ترجمه كنيم»، «دين ارائه‌كننده يك سبك زندگي است»، «اخبار جهاني حديث» و «پايان‌نامه‌هاي روايي» بخشي از مطالب به كار رفته دراين شماره ماهنامه «محدث» است.

در بخشي از مقاله «متون ديني را چگونه ترجمه كنيم» چنين آمده است: «آنچه مترجمان متون ديني را در نوك پيكان انتقاد قرار مي‌دهد، تقدس افراطي يا تقواي ترجمه است كه دست آن‌ها را در ايجاد ترجمه‌اي شيوا و روان مي‌بندد، بايد دانست كه رعايت امانت در ترجمه، هرچند پسنديده و لازم است، نبايد از زيبايي و رواني ترجمه بكاهد و آن را تحت‌الشعاع قرار دهد، ترجمه، مخاطب مي‌خواهد و مخاطب نيز از چنين ترجمه‌هايي زده مي‌شود».

«ضرورت انتشار معارف دروني حديث در جهان»، «احياي علوم اهل بيت(ع)»، «گزارشي از نخستين همايش «اسلام و آسيب‌هاي اجتماعي»، «سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حميد حسيني»، مدير دانشكده مجازي علوم حديث» و معرفي كتاب بخش‌هاي ديگري از مطالب به كاررفته در اين شماره محدث است.

در بخش ديگري از اين نشريه تحت عنوان «دين، ارائه‌كننده يك سبك زندگي است» در گفت‌و‌گويي با حجة‌الاسلام والمسلمين «عباس پسنديده»، مدير واحد روان‌شناسي و حديث در پژوهشكده علوم و معارف آمده است: «دين، ارائه‌كننده سبكي از زندگي است كه حداقل اين سه ويژگي را دارد، ارتقا و تعالي زندگي بشر، پيشگيري و درمان، پس تمام محتواي دين پيشگيري نيست.»

اين ماهنامه به همت مؤسسه علمي ـ فرهنگي دارالحديث و مدير‌مسئولي «هادي رباني» در 44 صفحه منتشر شده است.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن