تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817761386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاحيه طرح خدمات در محل مشتري سايپا عنوان كرد:با صنعت خودرو شوخي نكنيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاحيه طرح خدمات در محل مشتري سايپا عنوان كرد:با صنعت خودرو شوخي نكنيد
عكس:حميد جاني‌پورمژگان ميرزايياظهارات سردار محمد رويانيان، رييس پليس كشور و رييس ستاد مديريت حمل‌ونقل مصرف سوخت مبني بر ايمن نبودن خودروهاي داخلي تاكنون با واكنش بسياري از سوي مسوولان صنعتي كشور همراه بوده است، به طوري كه...


وزير صنايع و معادن طي برنامه‌اي خبري در واكنش به گفته‌هاي سردار رويانيان پليس را فاقد مسووليت تدوين استاندارد خودرو خوانده و تاكيد داشت كه مسوول تدوين استاندارد ايمني خودرو در هيچ جاي دنيا پليس نيست.
تنها دو روز پس از گفته‌هاي محرابيان، سردار رويانيان بار ديگر پليس را اصلي‌ترين مرجع ايمني خودرو در دنيا دانست و اظهار داشت كه در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا هياتي متشكل از كارشناسان پليس، راه، صنايع و وزارت كشور كه در اروپا نماينده شهرداري هستند تمام استاندارد‌هاي خودرو را در ابعاد مختلف مورد بررسي قرار مي‌دهند كه به لحاظ اهميت نظريه پليس در اين هيات از دو نماينده پليس استفاده مي‌شود.
اما اين موضوع با اظهار نظر طرفين خاتمه نيافت چرا كه محرابيان، وزير صنايع و معادن در مصاحبه‌‌اي تلويزيوني با تغيير مواضع خود اظهار داشت كه پليس به دليل آنكه با حوادث رانندگي بيشتر در ارتباط است مي‌تواند مرجع مناسبي براي تدوين استاندارد خودرو باشد و بهتر است كه از پليس در تدوين استاندارد ايمني خودرو استفاده شود.
انتقاد سردار رويانيان مبني بر ايمن نبودن خودروهاي داخلي و تهديد به معرفي اين خودروها از سال آينده به اصلي‌ترين حاشيه مراسم افتتاحيه «طرح خدمات در محل مشتري امداد خودرو سايپا» تبديل شد، به طوري كه مهرداد بذرپاش، مديرعامل گروه صنعتي سايپا نيز در اين مراسم اظهار داشت: اينكه گفته مي‌شود اكثر خودروهاي داخلي ناايمن هستند درست نيست.
وي در حاشيه اين مراسم و در جمع خبرنگاران در واكنش به گفته‌هاي سردار رويانيان رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور عنوان كرد: بنده در جايي قرار گرفته‌ام كه بايد از صنعت خودرو دفاع كنم و اين بدان معني، نيست كه ما هيچ ايرادي در فرآيند توليد و يا كيفيت خودروها نداريم، اما در خصوص اينكه گفته مي‌شود كه بسياري از سوانح رانندگي به دليل پايين بودن كيفيت خودروهاي داخلي است را قويا تكذيب و اعلام مي‌كنم كه هيچ آمار دقيقي در اين خصوص اعلام نشده است.
بذرپاش در ادامه اظهار داشت: پليس بايد در ايمني خودروها نظارت داشته باشد. از سوي ديگر بازخوردهاي پليس در حوزه‌هاي فني و كيفي مي‌تواند كمك موثري براي صنعت خودروسازي باشد اما ما از دوستان تقاضا داريم كه اين بازخوردها را به صورت مهندسي و دقيق كه قابل استناد باشند به ما ارائه كنند كه ما بتوانيم در بهبود و كيفيت محصولاتمان از آنها استفاده كنيم، اما اينكه در مصاحبه به اين موضوع اشاره شود آن هم به صورت عمومي و در رسانه‌ها اين امر تنها موجب نگراني مردم و تضعيف صنعت خودرو خواهد شد و هيچ منفعت ديگري براي ما نخواهد داشت.
تست جاده‌اي داريم
موضوع تست جاده‌اي و تست تصادف از مباحث مهم صنعت خودروسازي است. به طوري كه به گفته بسياري از كارشناسان نبود اين دو مركز تست در كشور موجب افت كيفي خودروهاي داخل شده و امكان تست مداوم خودرو و براي برطرف كردن عيوب را از خودروسازان سلب كرده است.
بذرپاش در اين خصوص اظهار داشت: در كشور تست جاده‌اي داريم اما تست تصادف نياز به تجهيزات خاص دارد كه راه‌اندازي آن هزينه بسياري را براي خودروسازان در بر خواهد داشت، به همين دليل تاكنون هيچ سرمايه‌گذاري در اين خصوص در كشور صورت نگرفته است.
بذرپاش در پاسخ به اين پرسش كه با وجود نبود تست تصادف، خودروسازان محصولات خود را به چه طريقي تست مي‌كنند، مي‌گويد: در حال حاضر شركت‌هاي خودروساز از تجهيزات ساير شركت‌ها كه با آنها قرارداد بسته شده استفاده مي‌كنند و سايپا و ايران‌خودرو نيز محصولات خود را در اين مراكز ارزيا بي مي‌كنند.
به گفته بذرپاش تست تصادف (كرش تست) يكي از تست‌هاي 52 گانه است كه خودروسازان بايد پيش از شروع توليد آن را طي كرده و مجوز مذكور را پاس كنند كه اين تست تنها به هنگام توليد يك محصول جديد و در فاز طراحي انجام مي‌شود.
درخصوص پرتون صحبت نمي‌كنم
اعتراض و انتقاد شركت زاگرس خودرو نماينده شركت پرتون در ايران هنوز به پايان نرسيده كه اين بار ايران‌خودرو نيز به آن ملحق شد شركت ايران‌خودرو مدعي شده است كه با عقد قرارداد همكاري ميان اين دو شركت، قرارداد توليد خودروي اسلامي كه از حدود دو سال پيش طرح توليد آن از سوي شركت ايران‌خودرو مطرح شده بود، منتفي شد و در اين ميان شركت ايران‌خودرو متضرر شده است. اعتراض دو شركت زاگرس خودرو و ايران‌خودرو به نمايندگان مجلس نيز رسيده به طوري كه سيدحسين هاشمي، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص مي‌گويد: كميسيون حتما وارد اين قرارداد خواهد شد و به صورت جدي روي آن بحث خواهد كرد، چراكه بر پايه نقش نظارتي كه براي مجلس تعريف شده. نمايندگان بايد حساسيت‌هاي لازم را روي چنين قراردادهايي داشته باشند.
به گفته هاشمي خبرها و شايعات به وجود آمده به دليل انتشار نيافتن مفاد قرارداد همكاري سايپا و پروتون و جزئيات همكاري منعقد شده بين دو شركت بوده و مسوولين بايد نسبت به انتشار متن اين قرارداد اقدام كنند.
اما بذرپاش در اين خصوص به خبرنگاران گفت كه تاكنون از ما نخواسته‌اند كه گزارشي در اين زمينه ارائه دهيم، از سوي ديگر من درخصوص قرارداد پرتون صحبت نمي‌كنم.
توليد 45درصد محصولات به صورت پايه گازسوز
بر اساس گفته بذرپاش طي دو هفته آينده موتور پايه گازسوز شركت سايپا رونمايي خواهد شد كه با اين اقدام سايپا، پس از ايران‌خودرو توليد موتور پايه گاز‌سوز را در برنامه كار خود قرار خواهد داد.
بذرپاش در حاشيه اين مراسم در پاسخ به اين پرسش كه چند دستگاه از خودروهاي شركت سايپا با اين موتور به توليد خواهد رسيد عنوان كرد سعي ما بر اين است كه پس از رونمايي موتور پايه گازسوز 40 تا 45درصد از محصولات‌مان را با اين موتور به توليد برسانيم.
رشد 30درصدي خدمات‌رساني
ماركولايي مديرعامل امدادخودروي سايپا روز گذشته و در مراسم افتتاحيه طرح خدمات در محل مشتري شركت امدادخودروسايپا كه با حضور «دانشجو» استاندار تهران، اكبري رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس، مهرداد بذرپاش مديرعامل گروه خودروسازي سايپا و تفرشي مديرعامل شركت پارس‌خودرو برگزار شداظهار داشت: يكي از محورهاي شركت امدادخودرو سايپا طرح معماري سازمان بود كه با توجه به مطالعاتي كه در سه ماه گذشته و در حوزه خدمات و امداد صورت گرفت به روشي در ارائه خدمات در محل مشتري رسيديم كه اين طرح امروز افتتاح خواهد شد.
وي در ادامه مي‌گويد: در حال حاضر بيش از 3ميليون خودرو در كشور تردد دارند كه سهم شركت امدادخودروي سايپا براي امدادرساني به اين حجم، تنها 780هزار مشتري كه در اطلاعات شركت ثبت‌نام كرده‌اند و مابقي از ساير مراكز نياز خود را برطرف مي‌كنند.
به گفته ماركولايي در حال حاضر در شبكه خدمات پس از فروش سايپا دو نقطه تلافي ميان مشتري و خدمات دهنده وجود دارد كه شبكه خدمات‌دهي يكي از اين نقاط است كه به همين منظور نزديك به 850 مركز ارائه خدمات گارانتي و وارانتي در نظر گرفته شده، از سويي ديگر ارائه خدمات در محل نقطه بعدي تلاقي است كه با وجود اين دو مركز باز هم نمي‌توانيم تمام نياز مشتريان را پاسخ بدهيم به همين دليل بخش عظيمي از مشتريان نياز خود را از خارج از شبكه تامين مي‌كنند.وي معتقد است با راه‌اندازي طرح جديد، ميزان مراكز خدمات‌رساني سايپا تا 30درصد افزايش خواهد يافت.
به گفته ماركولايي تا كنون ارائه خدمات در محل فقط براي خودروي زانتيا و در سه شهر كشور انجام مي‌شد اما با اجراي اين طرح كليه خدمات فني آپشن كردن خودرو، خدمات تيونينگ و تقويت سيستم‌هاي خودروي نيز در محل انجام مي‌شود و نيازي به گرفتن اشتراك و يا كارت عضويت وجود ندارد بلكه هر خودروي از هر گروهي و يا هر سني مي‌تواند از اين خدمات استفاده كند.
ماركولايي در ادامه مي‌گويد: اين طرح در سه فاز صورت مي‌گيرد در فاز اول در تهران و با 22 دستگاه خودروي ال 90 و زانتيا خدمات ارائه مي‌كنند، در فاز دوم و با برطرف كردن مشكلات ارائه خدمات در تمام كلان شهرها در دستور كار قرار مي‌گيرد و در فاز سوم اين پروژه نيز در تمام شهر، اجرا مي‌شود.
به صنعت خودرو ضربه نزنيم
حواشي به وجود آمده طي روزهاي گذشته موجب شد كه مهرداد بذرپاش مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در اين مراسم به پاسخگويي درخصوص مباحث مطرح شده در خصوص ايمن نبودن خودروهاي داخلي بپردازد. وي در اين زمينه گفت: طي هفته گذشته مساله‌اي مطرح شد مبني بر اينكه خودروهاي داخلي فاقد ايمني هستند كه بايد به آن پاسخ روشن داد طي نه ماه سال 86 در مجموع 17هزارو 472 مورد تصادف در معابر شهري و برون‌شهري ثبت شده كه طبق گزارش پليس از اين تعداد 220 مورد مربوط به نقص فني خودرو بود. اما در گزارش ارائه شده از سوي پليس اعلام نشده كه چه ميزان از اين تصادفات مربوط به فرسوده‌ بودن و يا عيوب خودروها بوده است.وي در ادامه مي‌گويد: نبايد با اين حرف‌ها با صنعت خودرو شوخي كرد، زيرا در‌حال‌حاضر 6/3درصد توليد ناخالص داخلي به اين صنعت اختصاص دارد و اين گفته‌ها تنها به اين صنعت ضربه مي‌زند.
بذرپاش در ادامه درخصوص استفاده شهرداري از اتوبوس‌‌هاي خارجي به جاي توليدات داخلي نيز اظهار داشت: شركت‌هاي خودروساز در‌حال‌حاضر به توانايي خوبي براي توليد خودروهاي تجاري رسيده‌اند و ما از مسوولان مي‌خواهيم كه به جاي استفاده از اتوبوس‌هاي خارجي محصولات داخلي را وارد ناوگان اتوبوسراني كشور كنند.
بذرپاش در ادامه گفت: اينكه گفته مي‌شود با شركت‌هاي خودروساز داخلي قرارداد توليد منعقد شده اما شركت‌هاي خودروساز نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل كنند، درست نيست، زيرا خودروسازان داخلي به تكنولوژي توليد اتوبوسي در كشور دست يافته‌اند و براي توليد اتوبوسي در كشور مشكلي ندارند.
به گفته بذرپاش در‌حال‌حاضر توليد اتوبوس در كشور رشد 5/11درصدي را تجربه كرده و با وجود توليد در كشور مشتري براي آن وجود ندارد از سوي ديگر وارد كردن اتوبوس كار آساني است به خصوص براي ما كه خودروساز هستيم و مي‌توانيم خدمات هم ارائه بدهيم اما در دو شركت سايپا و ايران‌خودرو امكان توليد وجود دارد و براي همين نبايد توليد را فداي واردات كرد.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن