تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817761992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرسايپا: توليدمشترك با خودروسازان خارجي بايد بانگاه برد برد انجام شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرسايپا: توليدمشترك با خودروسازان خارجي بايد بانگاه برد برد انجام شود
خبرگزاري فارس: مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: نگاهي كه دربرخي مواقع درقراردادهاي توليد مشترك خودرو با شركت‌هاي خارجي وجود داشته نگاهي از موضع پايين به بالا بوده درحاليكه اين نگاه بايدتغيير كند و توليدكنندگان داخلي باشرايط شريك خارجي خود همسطح باشند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس مهرداد بذرپاش در حاشيه مراسم افتتاح طرح خدمات درمحل سايپا اظهارداشت:شركت‌هاي خودروسازدنيا ازنظر تحقيق و توسعه در وضعيت مناسبي قرار دارند و ما از نظر توليد در شرايط خوبي هستيم.
وي ادامه داد: سعي مي كنيم در همكاري مشترك با خودروسازان خارجي ضعف هاي يكديگر را پوشش دهيم و به توليد محصولات كيفي و به روز دست يابيم.
بذرپاش همچنين در واكنش به بحث هاي مطرح شده مبني بر كيفيت پايين خودروهاي توليد داخل از سوي رييس پليس راهنمايي و رانندگي گفت:ما به عنوان توليدكننده بايد از محصولات خود دفاع كنيم،البته اين به معني آن نيست كه هيچ اشكالي درفرآيند توليد يا كيفيت خودروهاي توليد داخل وجود ندارد.
وي افزود: بحث‌هاي مطرح شده مبني بر اينكه اتفاقات و سوانح رانندگي در خيابانها و جاده‌ها ناشي از نبود ايمني و كيفيت پايين خودروهاي توليد داخل است را قويا تكذيب مي‌كنيم و هيچ آمار قطعي در اين مورد منتشر نشده‌است.
وي با بيان اينكه از 17هزار و 424 تصادف ثبت شده در 9 ماهه اول سال گذشته 220 مورد از نظر نقص فني خودروها ثبت شده گفت: اين رقم 2/1 درصد كل تصادفها را شامل مي‌شود كه البته اين 220 مورد نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد و مطمئنا 60 مورد آن به دليل فرسودگي خودرو يا به دليل تركيدگي لاستيك بوده‌است.
بذرپاش ادامه داد: تاكنون همين رقم هم به طور رسمي به ما اعلام نشده و در گروه خودروسازي سايپا حتي يك گزارش هم مبني بر نبود سيستم ترمز ABS به عنوان دليل حادثه تصادف اعلام نشده‌است.
به گفته وي ارائه آمار و اطلاعات فاقد آمار رسمي و تحليلي به جز اينكه به صنعت خودروي كشور لطمه بزند نتيجه ديگري ندارد و كار مديران خودروساز كشور را زير سوال مي‌‌برد.
وي با بيان اينكه بحث‌هاي مطرح شده مبني بر كيفيت پايين خودروهاي توليد داخل با آمار كيفي و مهندسي و فضاي عمومي كشور همخواني ندارد اظهار داشت: پليس بايد بر كيفيت خودروها نظارت داشته باشد و ما نيز به پليس به عنوان يك چشم ايمن و مطمئن و امين براي خودروسازان نگاه مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه گزارش‌هاي پليس در حوزه‌هاي فني و كيفي در بهبود فرآيندهاي توليد خودروسازان مؤثر خواهد بود گفت: اين بازخورها بايد به صورت مهندسي دقيق و آمار قطعي و قابل استناد به ما ارائه شود ولي اينكه در رسانه‌ها مطرح شود فقط نگراني مردم را به همراه خواهد داشت و به صنعت كشور نيز ضربه خواهد زد.
بذرپاش ادامه داد: بايد مشخص شود چند درصدتصادفات به نقض فني، چه ميزان به جاده‌ها و معابر نامناسب و چند درصد به فرسوده بودن ناوگان سنگين و تجاري مربوط مي شود.
وي با بيان اينكه 30 تا 35 درصد تصادفات به دليل فرسوده بودن خودروهاي سنگين و تجاري اتفاق مي‌افتد گفت: اين ميزان به كيفيت خودروهاي توليد داخل ارتباطي ندارد.

*نصب موتور پايه گازسوز بر روي 40 تا 45درصد توليدات سايپا طي امسال

وي در مورد توليد خودروهاي پايه گاز سوز توسط شركت سايپا طي سال جاري نيز گفت: با بهره‌برداري از طرح توليد موتور پايه گازسوز سايپا در هفته آينده 40 تا 45 درصد محصولات سايپا طي امسال با اين موتور توليد خواهد شد.
مديرعامل سايپا همچنين با بيان اينكه تاكنون در زمينه خودروهاي عمومي رشد مناسبي نسبت به خودروهاي سنگين مانند كاميون داشته‌ايم گفت: تكنولوژي توليد اتوبوس خيلي پيچيده نيست و ساده تر از توليد خودرو سواري است و هم اكنون آمادگي توليد اتوبوس در تعداد انبوه را داريم.
وي ادامه داد: ما از سازمانها و نهادهايي كه بيشترين استفاده اتوبوس را دارند مي خواهيم كه به خودروسازان داخلي مراجعه كنند و در صورتي كه امكان تأمين نيازشان در داخل وجود نداشت به واردات اقدام كنند.
وي در مورد تست تصادف خودروهاي توليد داخل نيز گفت: اين تست نياز به امكانات خاص و هزينه بالايي دارد و ما از امكانات مراكز ساير شركت‌هاي خارجي استفاده مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه در آينده جهت ايجاد مراكز تست خودرو سرمايه گذاري خواهيم كرد تصريح كرد: يكي از تست‌هاي 52 گانه‌اي كه يك خودرو هنگام توليد بايد پاس كند تست تصادف است كه هم اكنون امكان انجام اين تست در ايران وجود ندارد.
بذرپاش در پاسخ به اين سوال كه آيا نبود مركز تست تصادف تأثيري بركيفيت خودروهاي توليد داخل داشته است يا خير گفت: خودروهايي كه تاكنون در كشور توليد شده تست تصادف را پاس كرده اند و خودرويي كه اين تست را پاس نكرده باشد اجازه توليد ندارد.
وي همچنين طي سخناني در جمع كاركنان پارس خودرو با اشاره به سهم 6/3 درصدي صنعت خودرو در توليد ناخالص ملي كشور گفت: در توليد خودروهاي تجاري 5/11 درصد رشد داشته ايم و امكان توليد اتوبوس در كشور به راحتي وجود دارد ولي مشتريان لازم خود را نداريم.
وي در پايان از توليد موتور ملي در گروه سايپا تا دو ماه آينده خبر داد.
بر اساس اين گزارش بذرپاش در پاسخ به سولات خبرنگاران در مورد ابهامات مطرح در تفاهم نامه مشترك سايپا و پروتون هيچ پاسخي ارائه نداد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن