واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: بازي رايانهاي «عصر پهلوانان» رونمايي شد خبرگزاري فارس: بازي رايانهاي «عصر پهلوانان» امروز در مؤسسه آسمان فرهنگستان هنر رونمايي شد و از اواخر ديماه وارد بازار ميشود. به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، نشست خبري رونمايي از بازي رايانهاي «عصر پهلوانان» صبح امروز با حضور عبدالحسين لاله مدير گروه تخصصي چند رسانهاي فرهنگستان هنر و سيدبهرام برقعي مدير پروژه اين بازي در مؤسسه فرهنگي و هنري آسمان برگزار شد. لاله در ابتدا با اشاره به اهميت پرداختن به هنرهاي ميانرشتهاي و هنرهاي ديجيتالي گفت: هنر كشور ما همچنان سنتي است و در زمينه هنرهاي ديجيتالي بسيار فقيريم كه يكي از دلايل عقبماندگي هنر ما نيز همين عدم پرداختن به جذابيتهاي بصري است. وي راهاندازي گروه چند رسانهاي فرهنگستان هنر را در همين راستا عنوان كرد وگفت: اين گروه بيشتر از دوسال از راهاندازي آن نميگذرد و بنابراين ما نه تنها در عرصه توليد هنرهاي ديجيتالي و چندرسانهاي بلكه در عرصه مباحث نظري آن هم فقير هستيم و منابع كافي در اين زمينه در اختيار نداريم. وي در ادامه گفت: استفاده از ديجيتال در هنرهاي سنتي كشور منجر به پديد آمدن هنرهاي ميانرشتهاي همچون ديجيتال آرت،ديجيتالفيلم و... ميشود و گروه تخصصي چندرسانهاي فرهنگستان هنر نيز به وضعيت توليد و پژوهش در اين عرصه توجه دارد. لاله در ادامه با اشاره به اهميت پرداختن به بازيهاي رايانهاي دركشور گفت: ساخت بازيهاي رايانهاي دركشور ما بسيار ضعيف است و تكنولوژي ساخت آنها را كه بتواند با استانداردهاي جهاني رقابت كند نداريم. وي به اهميت و نقش بازيهاي رايانهاي در عرصه اجتماعي و سياسي هم اشاره داشت و افزود: قبل از ورود سربازان آمريكايي به عراق، نوعي بازي با همين موضوع يعني حمله سربازان آمريكايي به عراق طراحي شده بود كه قطعاً در ذهنيت سربازان امريكايي در عراق بسيار تأثيرگذار بوده است. لاله تأكيد كرد: گروه چندرسانهاي فرهنگستان هنر به دليل فرهنگساز بودن بازيهاي رايانهاي و نقش بازدارنده آن در تهاجم فرهنگي، تصميم به بررسي و حمايت از اين بازي رايانهاي گرفت و در مسير توليد آن نيز پيشنهادهايي براي بهتر شدن كار ارايه داديم كه تداوم تاريخي اين بازي، يكي از اين پيشنهادها بود. مدير گروه چندرسانهاي فرهنگستان هنر در ادامه به شباهت شخصيت اصلي اين بازي به «رمبو» اشاره داشت وگفت: اگر اين شباهت وجود دارد به اين دليل است كه نتوانستهايم برنامهاي توليد كنيم كه اين شباهت را به سمت نشانههاي ايراني ببريم. در ادامه اين نشست بهرام برقعي مدير پروژه بازي رايانهاي «عصر پهلوانان» گفت: ايده اصلي اين كار را از سال 1381 ارايه كرديم و در سال 86 كار را با حمايت صنايع نوين به صورت آزمايشي تحويل داديم و آبانماه سال گذشته نيز نسخه توليدي اين بازي را شروع كرديم. وي درباره ايده اصلي داستان گفت: در آغاز به اين نتيجه رسيديم كه داستانهاي شاهنامه قابليت بسياري براي تبديل شدن به بازي رايانهاي را دارند، اما چون حدس ميزديم در اولين تجربه ما، كار خوبي از آب در نيايد، بنابراين بسيار با احتياط عمل كرديم و تنها از داستانها و شخصيتهاي شاهنامه الهام گرفتيم و با برداشتي آزاد، داستان اين بازي را نوشتيم. برقعي تأكيد كرد: هدف ما تنها ساختن يك بازي نبود، بلكه خواستيم كاري انجام دهيم كه بتوانيم درعرصه جهاني به آن افتخار كنيم. وي هزينههاي ساخت اين بازي را حدود 200 ميليون تومان عنوان كرد و افزود: شايد ما نتوانيم رقابت چشمگيري با ديگر كشورهاي دنيا در اين عرصه داشته باشيم، اما ميتوانيم با متفاوت بودن جاي خود را در عرصه بينالمللي داشته باشيم. برقعي همچنين گفت: اين بازي از 9 سرزمين تشكيل شده و محوريت آن در شهر زابل است و 110 شخصيت مختلف در آن حضور دارند كه 94 شخصيت آن اورجينال هستند و 23 شخصيت، راه برنده اصلي بازي هستند. وي افزود: شخصيت اصلي اين بازي «آتارا» نام دارد كه برگرفته از يك شخصيت اسطورهاي است و از يك تيم حرفهاي براي گويندگي استفاده كرديم و حدود 110 صداي مختلف در آن صحبت كردهاند. مدير اين پروژه زمان ورود به بازار اين بازي را حدود اواخر ديماه اعلام كرد و گفت: تبليغات تلويزيوني اين بازي نيز بعد از دهه محرم آغاز خواهد شد. برقعي همچنين از فرهنگستان هنر، مؤسسه صنايع نوين، بنياد ملي بازيهاي رايانهاي، بنياد فردوسي و حوزه هنري استان تهران به عنوان حاميان اصلي اين پروژه نام برد. بازي رايانهاي «عصر پهلوانان» به قيمت 5 هزار تومان از اواخر ديماه سال جاري وارد بازار خواهد شد. انتهاي پيام/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 644]