تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهه بهداشت و نكوداشت مساجد - 2عملكرد ضعيف رسانه‌ها در نهادينه كردن فرهنگ پاكيزگي مساجد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دهه بهداشت و نكوداشت مساجد - 2عملكرد ضعيف رسانه‌ها در نهادينه كردن فرهنگ پاكيزگي مساجد
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: رسانه‌ها به ويژه رسانه فراگير صداوسيما كه اقشار مختلف را تحت پوشش دارد مي توانند با تكرار پيامهايي در زمينه ضرورت حفظ پاكيزگي مساجد و همچنين تهيه و پخش برنامه‌هايي با هماهنگي و همكاري دستگاهاي مربوط، در راستاي اشاعه فرهنگ پاكيزگي مؤثر عمل كنند كه اين امر تاكنون مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.

يكي از رسالتهاي مهم رسانه ها اطلاع رساني ديني است و البته پرداختن به بحث فرهنگسازي در اين زمينه ضرورت و ارزشي انكارناپذير است .

رسانه هاي مي توانند با پرداختهاي صحيح و تكرار موضوعات و مباحث مرتبط با اين موضوع، توجه افكار عمومي را جلب و آنها را با ضرورتهاي امر آشنا، راهكارهاي لازم را ارائه دهند . تجربه موفق رسانه ها براي ارتقاي فرهنگ عمومي جهت صرفه جويي در مصرف آب و برق مؤيد اين حقيقت است كه در زمينه هاي ديگر نيز رسانه ها چنانكه عملكرد مناسبي داشته باشند، قابليت تأثيرگذاري بسياري خواهند داشت .

بي ترديد بهداشت و نكوداشت مساجد به يك دهه خاص محدود نمي شود،بهداشت مساجد به عنوان يك فرهنگ، بايد در طولاني مدت مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود .

احكام اسلام بر شادابي و سلامت جامعه تأكيد دارند، ازآنجا كه بهداشت و پاكيزگي از توصيه هاي دين اسلام است و حركت نمادين مراسم بهداشت و نكوداشت مساجد در استقبال از ماه مبارك رمضان تأثيرات معنوي و مثبت بسياري در پي دارد .

متأسفانه آنچه امروز در بسياري از مساجد كشور شاهد هستيم، بي توجه به امر بهداشت روزانه اين اماكن معنوي و انسان ساز است كه همين امر نيز عاملي براي دلزدگي و حضور كمرنگ اقشار مختلف در اين پايگاهها است .

فرهنگ پاكيزگي نقش مؤثري در بهداشت مساجد دارد اما بايد اين فرهنگ را در افراد جامعه دروني كرد كه همواره و در تمام سال، متوليان مساجد و همچنين نمازگزاران در مساجد مسائل بهداشتي را رعايت كنند .

مسائل بهداشتي در مساجد كشور رعايت نمي شود در اين راستا لازم است كه متوليان به انجام فعاليتهاي فرهنگي عميق تري بيردازند و در اين زمينه از كمك خيرين هم استفاده كنند .

مسجد خانه خدا و محل اتصال بنده به خالق هستي است، بنابراين شك نيست كه اين مكان مي بايست مظهر پاكيزگي و سرشار از زيبايي و آرامش باشد .

اسلام ديني است كه به نظافت اهميت بسياري مي دهد و در روايات نيز داريم كه خداوند متعال زيباست و زيباييها را نيز دوست دارد و همينطور داريم نظافت نشانه ايمان است، بنابراين با در نظر گرفتن موارد فوق به خوبي در مي يابيم كه توجه مسلمانان به امر نظافت ، به ويژه در اماكني چون مسجد، بسيار ضروري است .

پاكيزگي دائمي و هميشگي اين اماكن، علاوه بر اينكه شأن فضا و مكان مسجد را در پي دارد، در جلب و جذب هر چه بيشتر مخاطب و نمازگزار نيز مؤثر خواهد بود.

نظافت خانه خدا تنها به ايام خاصي چون زمان استقبال از ماه مبارك رمضان و دهه بهداشت ونكوداشت مساجد اختصاص ندارد، بلكه مي بايست در طول سال و بطور مرتب به اين امر توجه شود تا مساجد از فضايي شايسته برخوردار باشند .
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن