تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام فهرست نهايي/اسب دوپا و برف به جشنواره تورنتو مي‌روند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اعلام فهرست نهايي/"اسب دوپا" و "برف" به جشنواره تورنتو مي‌روند
فيلم‌هاي جديد پل شريدر، نيل برگر، راد لوري و آن فونتين اولين بار در دنيا در سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم تورنتو به نمايش درمي‌آيد و "اسب دوپا" سميرا مخملباف و "برف" آيدا بگيچ نيز در جشنواره پخش مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسكرين ديلي اعلام كرد فيلم "آدم احياء‌شده" شريدر با بازي جف گلدبلام و ويلم دافو كه داستاني درباره نجات يك بازيگر واريته از يك اردوگاه كار اجباري است در بخش جنبي "استادان" پخش مي‌شود.

اسب دوپا

از 11 فيلم اضافه شده به بخش "گالا"، هفت فيلم نخستين نمايش جهاني خود را تجربه مي‌كنند. "دشمن مردم شماره يك" ساخته ژان فرانسوا ريشه توليد مشترك فرانسه و كانادا يكي از فيلم‌هاي اين بخش است. ونسان كاسل در اين فيلم به نقش ژاك مرن گانگستر افسانه‌اي فرانسه ظاهر مي‌شود و ژرار دوپارديو و روي دوپيوس ديگر بازيگران فيلم هستند.

از ديگر فيلم‌هاي بخش گالا مي‌توان به تريلر سياسي "هيچ چيز جز حقيقت" راد لوري با بازي كيت بكينسل و مت ديلون و "خوش‌شانس‌ها" ساخته نيل برگر، كارگردان فيلم "شعبده‌باز" اشاره كرد. "خوش‌شانس‌ها" فيلمي كمدي با بازي ريچل مك‌آدامز، تيم رابينز و مايكل پنا درباره چند سرباز جنگ عراق است كه راهي سفري جاده‌اي مي‌شوند.

"يكسال قبل در زمستان" ساخته كارولين لينك، فيلمساز آلماني برنده اسكار با بازي كورينا هارفوش و جوزف بيربيشلر درباره هنرمندي كه تصوير پسر از دست رفته يك زن را نقاشي مي‌كند و فيلم زندگي‌نامه‌اي "چه كسي را دوست داري" درباره لئونارد چِس تهيه‌كننده موسيقي نيز در بخش گالا به نمايش درمي‌آيد.

"نيويورك دوستت دارم" شامل 12 فيلم كوتاه كه داستان آن در مناطق مختلف نيويورك روي مي‌دهد يكي از فيلم‌هاي بخش "نمايش‌هاي ويژه" است. از جمله سازندگان اين فيلم مي‌توان به شكار كاپور، جاشوا مارستن، ميرا نائير، برت رتنر، فاتح آكين، اسكارلت جوهانسن و ناتالي پورتمن اشاره كرد.

"سه عاقله‌مرد" آكي كوريسماكي فنلاندي يكي از هشت فيلم اضافه شده به بخش "سينماي معاصر جهان" است كه اولين بار در دنيا در جشنواره تورنتو پخش مي‌شود. سميرا مخملباف فيلمساز ايراني نيز با چهارمين فيلم خود "اسب دوپا" در اين بخش حضور دارد. فيلم او درباره پسركي فقير است كه نوجواني ثروتمند استخدامش مي‌كند تا مانند اسب او را بر پشت خود سوار و جابجا كند.

"روزي پنج دلار" نايجل كول، فيلمساز آمريكايي با بازي كريستوفر واكن و الساندرو نيوولا و "پوست" آنتوني فابين توليد مشترك بريتانيا و آفريقاي جنوبي با بازي سوفي اوكوندو ديگر فيلم‌هاي اين بخش هستند. "پس از خواندن بسوزان" برادران كوئن و "دختري از موناكو" آن فونتين از جمله فيلم‌هايي هستند كه اولين بار در آمريكاي شمالي در جشنواره تورنتو پخش مي‌شوند.

فيلم "برف" در بخش ديسكاوري جشنواره تورنتو پخش مي‌شود

"برف"، نخستين ساخته آيدا بگيچ فيلمساز مسلمان بوسنيايي ديگر نماينده ايران در جشنواره تورنتو 33 است كه در بخش "ديسكاوري / اكتشاف" پخش مي‌شود. اين فيلم 100 دقيقه‌اي محصول مشترك كشورهاي بوسني و هرزگوين، فرانسه، آلمان و ايران ـ مركز گسترش سينماي مستند و تجربي معاونت سينمايي وزارت ارشاد و درباره زندگي پس از جنگ بالكان در روستايي كوچك در بوسني است.

بگيچ ماه مه گذشته توانست با "برف" جايزه بزرگ بخش هفته منتقدان را از شصت و يكمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم كن از آن خود كند. سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم تورنتو از چهارم سپتامبر (14 شهريور) با نخستين نمايش جهاني درام "پشنديل" به كارگرداني پل گراس آغاز مي‌شود و 13 سپتامبر (23 شهريور) با نمايش فيلم "سنگ سرنوشت" ساخته چارلز مارتين اسميت به پايان مي‌رسد.

در اين دوره جشنواره تورنتو در مجموع 312 فيلم از 64 كشور به نمايش درمي‌آيد كه شامل 249 فيلم بلند است. 76 درصد فيلم‌ها اولين بار در دنيا يا در سطح بين‌المللي يا در آمريكاي شمالي پخش مي‌شود و 61 فيلم نيز اولين ساخته سينمايي سازندگان آن است.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن