تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجبار نصب کیسه هوا در انتظار قانون جدید


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اکونیوز:ابتدای برنامه پنجم توسعه برای خودروسازان، آغاز اجباری نصب دو کیسه ایمنی هوا (ایربگ) روی همه خودروهای سواری تولید داخل است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،در سال گذشته (1388) شورای عالی استاندارد به عنوان یکی از مراجع قانون‎گذار در حوزه استاندارد، اعلام کرد که نصب کیسه ایمنی هوای راننده برای تمامی خودروهای سواری از ابتدای برنامه پنجم توسعه یعنی از اول فروردین سال 1390 اجباری خواهد بود.
این درحالی است که چندی بعد شورای سیاست‎گذاری خودرو که متشکل از انجمن‎های خودروسازان و قطعه سازان، مدیران شرکت‎های بزرگ خودروسازی، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی و وزارت صنایع است، اعلام کرد که خودروسازان موظف هستند از ابتدای برنامه پنجم توسعه تمام خودروهای خود را مجهز به دو کیسه ایمنی هوا تولید کنند.
با وجود تاکید مصوبه شورای عالی استاندارد بر لزوم نصب تنها یک کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده در حال حاضر، با توجه به مصوبه شورای سیاست گذاری خودرو در وزارت صنایع ومعادن، خودروسازان باید سواری‎های با دو کیسه ایمنی هوا روانه بازار کنند.
محمد رضا نورافکن- رییس بخش مکانیک و خودرو موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در این مورد می‎گوید: "با وجود این که ما در شورای سیاست گذاری خودرو حاضر بودیم و اعلام کردیم که به نظر ما امکان نصب دو کیسه هوا روی همه محصولات سواری داخلی در مدت محدود وجود ندارد، مصوبه شورا نصب دو کیسه ایمنی هوا را اجباری کرده است، بنا براین تا امروز (سه شنبه 3 اسفند 1389) که هنوز قانون جدیدی در این زمینه وجود ندارد، می‎توان گفت که موسسه استاندارد در ابتدای برنامه پنجم توسعه یعنی از اول فروردین سال آینده (1390) اجازه شماره‎ گذاری خودروهای بدون دو کیسه ایمنی هوا را نخواهد داد."
با این وجود برخی از کارشناسان، نصب تنها یک کیسه ایمنی هوا از ابتدای سال آینده را هم غیر ممکن می‎دانند، چه برسد به اجرای مصوبه شورای سیاست گذاری خودرو!
در این باره یک کارشناس که خواست نامش فاش نشود، می‎گوید: "با وجود تولید کیسه ایمنی هوا در داخل، تولید آن هنوز با تیراژ تولید خودروهای سواری همخوانی ندارد؛ ضمن این که تنها دو دستگاه آزمایش داخلی برای تست آن وجود دارد که در این زمینه هم با محدودیت‎های فراوانی رو به رو هستیم."
این کارشناس در ادامه با اشاره به این که محدودیت‎های وارداتی هم در حال حاضر وجود دارد که باعث می‎شود تهیه کیسه ایمنی هوا به تعداد لازم امکان پذیر نباشد، گفت: "با این اوصاف تصور من این است که دستگاه‎های اجرایی مجبور خواهند شد فرصت خودروسازان برای تجهیز خودروهای سواری به کیسه ایمنی هوا را تمدید کنند."
با این وجود، مرتضی شفیعی - معاون مهندسی و کیفیت سایپا، هر نوع اظهار نظر در مورد امکان خودروسازان برای اجرای این قانون را به بعد از جلسه شورای سیاست گذاری خودرو در بعد از ظهر فردا (چهارشنبه 4 اسفند 1389) موکول کرده است.
موسسه استاندارد هم در این مورد می‎گوید که اگر فردا مصوبه جدیدی در این خصوص منتشر شود، اجرای آن را در دستور کار قرار خواهد داد؛ بنابراین به نظر می‎رسد تکلیف اجبار خودروسازان برای نصب کیسه ایمنی هوا فردا مشخص خواهد شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن