تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821108844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همگام با المپيك ۲۰۰۸پكن


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: همگام با المپيك ۲۰۰۸پكن
تشكر از مربى دروغگو !
لوئينگ چى وزنه بردار تايوانى صاحب مدال برنز مسابقه هاى وزنه بردارى دسته ۶۳كيلوگرم زنان در بازى هاى المپيك پكن ، از سرمربى چينى خود به خاطر دروغى كه گفته بود ، تشكر كرد ! لو اظهار داشت دروغ سرمربى اش ، او را به سوى كسب مدال در بازى هاى المپيك پكن سوق داده است. وى كه رتبه هشتم در دسته ۶۳ كيلوگرم زنان جهان را دارا بود ، موفق شد با مهار ۲۳۱كيلوگرم وزنه ، خود را در كمال شگفتى به مدال برنز بازى هاى المپيك برساند. لو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : اصلاً نمى دانستم كه بيرون چه خبر است ، فقط سعى كردم تمركز كنم ،غافل از اينكه سرمربى هم به من دروغ مى گويد.وى ادامه داد : مربى به من گفت كه الان در مكان هشتم هستم و اگر وزنه بردار كره شمالى در آخرين دور نتواند وزنه اش را بالاى سر ببرد به رتبه هفتم صعود خواهم كرد. بنابراين وقتى كه او در حال زدن وزنه بود ، من هيچ استرسى نداشتم چون مربى ام گفته بود كه هفتم هستم. ژانگ جيامن ، سرمربى لو در بازى هاى المپيك ۲۰۰۸ پكن است.
«فلپس» در اوج افتخار
«مايكل فلپس» در چهارمين روز پياپى چهارمين مدال طلاى المپيك پكن را كسب كرد تا با ۶ مدالى كه در آتن به دست آورده بود به پرافتخارترين ورزشكار تاريخ ورزش تبديل شود. شناگر ۲۳ ساله آمريكايى كه در المپيك آتن ۶ مدال طلا كسب كرده بود، صبح روز چهارشنبه (امروز) در چهارمين روز پياپى، چهارمين مدال طلايى اش را در المپيك پكن به دست آورد تا با ۱۰ مدال طلا به عنوان پر افتخارترين ورزشكار تاريخ ورزش تبديل شود. او امروز در ماده ۲۰۰ متر پروانه رقابت هاى شناى بازى هاى المپيك اين مسافت را در زمان يك دقيقه و ۵۲ ثانيه و ۳ صدم ثانيه طى كرد و ركورد قبلى اين ماده كه در اختيارش بود را شكست. او در مسابقات جهانى سال گذشته ۲۰۰ متر را در زمان يك دقيقه و ۵۲ ثانيه ۹ صدم ثانيه شنا كرده بود. او در شرايطى به دهمين مدال طلاى خود رسيد كه مصدوم هم بود. كاروان آمريكا در المپيك پكن تا صبح روز پنجم بازى ها، هشت مدال طلا به دست آورده كه نيمى از اين مدال ها توسط «فلپس» كسب شده است.
برايان طرفدار بارسا است
قهرمان بزرگ بسكتبال آمريكا بارسلونا را براى حركت تبليغى خود انتخاب كرد. كوب برايان، بسكتباليست محبوب هوستون راكتز كه در المپيك پكن بسر مى برد، از ميان رئال مادريد و بارسلونا، براى تبليغات گزينه دوم را انتخاب كرد. وى با پيراهن بارسا در پكن عكس گرفت و به خاطر اين كار مبلغ ۸۰۰۰۰ يورو دريافت كرد كه آن را به يونيسف بخشيد. كالدرون، مديرعامل رئال و همراهانش در پكن، در چند روز گذشته خيلى تلاش كردند تا او مادريد را براى اين كار انتخاب كند.
دستگيرى يك گروه معترض تبتى
يك گروه معترض تبتى در نزديكى يكى از ورزشگاه هاى المپيك پكن دستگير شدند. ۸ نفر از اعضاى يگ گروه معترض اهل تبت روز چهارشنبه در حالى كه شعار «تبت آزاد» را سر مى دادند در نزديكى استاديوم ملى پكن توسط پليس دستگير شدند. هم چنين گفته مى شود ۵يا ۶ نفر ديگر از اعضاى اين گروه معترض در حالى كه به دست هاى خود دستبند زده و دست هاى خود را به دوچرخه هايى بسته بودند، در جلوى اين استاديوم به نشانه اعتراض تجمع كرده بودند. به هر حال پليس تمامى اين افراد را با كمك مأموران امنيتى دستگير كرده و در كنار آن يك خبرنگار انگليسى نيز دستگير شده است. پليس پكن هنوز در اين باره صحبتى به ميان نياورده است.
دومين دوپينگى المپيك از تايوان
با وجود هشدارهاى سران كميته بين المللى المپيك براى برخورد با ورزشكاران دوپينگى، دومين دوپينگى المپيك پكن هم مشخص شد. كميته بين المللى المپيك برنامه هاى قوى براى كنترل دوپينگ در بازى هاى المپيك پكن آماده كرده اند. آنها قصد دارند تا پايان بازى ها ۴۵۰۰ نمونه از ورزشكاران بگيرند. IOC امروز اعلام كرد كه نتيجه آزمايش دوپينگ بازيكن تيم بيس بال تايوان هم مثبت بوده و او بايد دهكده مسابقات را ترك كند. سخنگوى كميته بين المللى المپيك گفت: «فدراسيون بيس بال تايوان هم اين مسأله را تأييد كرده است. اين دوپينگ قبل از شروع مسابقات انجام شده است.» اگر دومين نتيجه آزمايش چانگ تاى شان مثبت باشد او نمى تواند در ديدار اول تايوان مقابل هلند شركت كند. فدراسيون بيس بال تايوان اعلام كرده كه حكم آژانس جهانى ضد دوپينگ را مى پذيرد. يكى از مسئولان كاروان تايوان به رويترز گفت كه ممكن است اين ورزشكار به دليل بيمارى اش از دارويى استفاده كرده باشد كه در ساخت اين دارو از مواد ممنوعه استفاده شده باشد.
بانوان فوتبال برزيل و اميد به قهرمانى
رقابت هاى فوتبال المپيك ۲۰۰۸ پكن با پيروزى تيم هاى زنان برزيل و آلمان ادامه يافت. در حساس ترين بازى برگزار شده دو تيم آلمان و كره شمالى در ورزشگاه «تيانجين المپيك اسپورت سنتر» به مصاف هم رفتند كه در پايان،تيم زنان آلمان با يك گل مقابل حريف آسيايى خود به برترى دست يافت.اين بازى در حالى برگزار شد كه كره شمالى ۳ امتياز و آلمان نيز ۲ امتياز داشتند. تنها گل اين ديدار را «آنجا ميتينگ» در دقيقه ۸۶ به ثمر رساند.در ديگر ديدار برزيل در ورزشگاه كارگران پكن با نتيجه ۳ بر يك نيجريه را مغلوب كرد. ستاره اين بازى «كريستيان» بود كه هر ۳ گل زردپوشان را در دقايق ۳۵ ۳۳، و ۴۵ به ثمر رساند. ضمن اينكه تنها گل نيجريه را «پرپتوآ انكوچا» وارد دروازه برزيل كرد.
نتايج كامل:
آلمان يك كره شمالى صفر
برزيل ۳ نيجريه يك
آمريكا ۴ نيوزلند صفر
نروژ يك ژاپن ۵
چين ۲ آرژانتين صفر
سوئد ۲ كانادا يك
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن