تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821093848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انقلاب اسلامي موتور محرك خيزش‌هاي مصر و تونس است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: پرويز سروري، نماينده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس«توانا»، فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرد و اظهارداشت: امروز بايد وقوع انقلاب اسلامي را به عنوان نقطه آغازي بر حركت‌هاي طوفاني مسلمانان در انسجام، اتحاد مسلمانان و فروپاشي تفكرات غير انساني و غيرالهي در دنيا باشيم.

وي تصريح‌كرد: انقلاب اسلامي با وقوع خود حركت سازمان‌دهي و منظمي را در جهت احقاق حقوق و خداباوري مسلمانان ايجاد كرد و مسلمانان را از اوج ذلت و حقارتي كه توسط استكبار به آن دچار شده بودند، خارج كرد.

قائم‌مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي را دستاوردهاي 32 ساله انقلاب ديد كه توسط ملت و دولت‌هاي ايران اسلامي به وجود آمده است، افزود: نبايد اجازه داد كه دستاوردهاي انقلاب به يك گروه، حزب يا يك جريان خاص مختص شود.

وي ادامه داد: اين انقلاب و همه دستاوردهاي آن متعلق به مردم است و به همين دليل همه مردم با تمام ظرفيت خود از انقلاب حمايت مي كنند چرا كه آن را متعلق به خود مي‌دانند.

سروري بر همين اساس ماندگاري انقلاب را تاكيد بر شعارهاي انقلاب دانست و يادآورشد: شعارهاي انقلاب بايد مثل روزهاي اول پاس داشته و بر آنها تاكيد شود؛ شعارهايي كه بر اساس نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي و نفي قدرت‌هاي سلطه صورت گرفت و بر پايه مودت و صميميت با مسلمانان جهان پايه‌گذاري و مردم سالاري ديني را به عنوان مدل موفق و ابتكاري جمهوري اسلامي در دنيا مطرح كرد.

وي با بيان اينكه بايد اين شعارها را حفظ كرده و اجازه استحاله آنها توسط گروه‌ها، جريانات و برخي افرادي نداد، افزود: اين مهمترين وظيفه‌اي است كه دوستداران انقلاب برعهده دارند و بايد آن را انجام دهند.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: هر زماني كه نام انقلاب بر ذهن و خاطره‌ها نقش مي‌بندد بي‌ترديد نام و ياد امام(ره) نيز در يادها تداعي مي‌شود، اضافه كرد: نقشي كه امام(ره) در حدوث، استمرار و در ماندگاري انقلاب غيرقابل ترديد است؛ همچنين نقشي كه ولايت‌ و امامت در هدايت امت داشتند، بسيار نقش بي‌بديلي است.

قائم‌مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ادامه داد: حفظ انقلاب با حفظ خط امام(ره) و مطالبات ايشان و تكاليفي كه از ايشان براي حفظ انقلاب براي ما باقي مانده، ترديد‌ناپذير است و بر همين اساس بايد اين جوهره انقلاب را حفظ كرد چراكه در ادامه عدالت‌خواهي و محروميت‌زدايي شكل گرفت.

سروري اين عدالت‌خواهي را در را در راستاي استقلال، خودكفايي و آزادي و در چارچوب شرع مقدس اسلام دانست و اظهارداشت: پيشبرد اين انقلاب در ازاء ساده‌زيستي مسئولان و مردمي بودن آنها و ارتباط دائمي دولت و ملت توسط انقلاب است و موضوع مقاومت و استكبارستيزي به عنوان يك اصل غيرقابل تشكيك بايد هميشه مرد توجه باشد.

وي در عين حال مردم‌سالاري ديني، حضور دين در عرصه سياست و مديريت دين در همه عرصه‌ها را مهمترين بيان انقلاب اسلامي دانست و گفت: اين انقلاب بر اساس وحدت و پرهيز از تفرقه شكل گرفته و تفرقه‌ خاص دشمن و وحدت مايه اميد و نشاط ملي خواهد بود.

نماينده مردم تهران در مجلس با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي هر روز بايد آسيب‌شناسي شود، تصريح‌كرد: اگر آسيب‌شناسي صورت نگيرد مراحل فاسدي كه مي‌خواهند در درون و پيكره انقلاب نفوذ و به عنوان يك ويروس آن را نحيف و ضعيف و در نهايت نابود كنند ما را در خود غرق مي‌كنند.

وي اضافه‌كرد: انقلاب اسلامي مبارزه علمي و واقعي را با مفاسد اقتصادي مطرح كرده و امروز به عنوان يك مطالبه جدي از طرف مقام معظم رهبري، همه مردم، نخبگان و دلسوزان نظام مطرح مي‌شود؛ اين مبارزه بايد از حد كلام، مواضع و شعار خارج و در عرصه عملي شكل گيرد هرچند اقدامات مفيدي در اين زمينه صورت گرفته اما بايد به صورت جدي‌تر، سريع‌تر و مهمتر باشد.

سروري در ادامه يادآورشد: انقلاب اسلامي نقد‌پذيري را به عنوان يك اصل براي اصلاح پذيرفته اما تخريب را هرگز تحمل نمي‌كند.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي با تجمع‌گرايي و اشرافيت مقابله مي‌كند اما امروز عده‌اي در قالب جمهوري اسلامي تلاش مي‌كنند كه بر اشرافي‌گري و تجمل‌گرايي بيفزايند، گفت:اين تجمل‌گرايي و اشرافيت براي همه و به ويژه براي مسئولان بسيار مضر خواهد بود.

قائم‌مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي مبارزه جدي و بي‌امان با اين پديده زشت را جزو مطالبات اصلي انقلاب دانست و افزود: هرگز اين موضوع نبايد مورد غفلت قرار گرفته و فراموش شود؛ چراكه توجه به سيرت و باطن انقلاب همان اهداف انقلاب بوده و مهمترين موضوعي است كه بايد موردنظر باشد.

وي با تأكيد بر اينكه توجه به جريان فتنه بسيار مهم است، گفت: فتنه 88 نشان داد كه ايجاد يك مدل كاريكاتوري از انقلاب امكان‌پذير نيست، گفت: انقلاب اسلامي جوهره بسيار جدي و عقبه بسيار مطمئني دارد و نمي‌توان با يك مدل كاريكاتوري از انقلاب به آن لطمه زد و از مسير عدالت‌خواهي خود خارج كرد.

سروري افزود: بايد توجه به نفوذ جريانات فرصت‌طلبي كه به دنبال اين هستند كه با نفوذ و حركت فرصت‌طلبانه خود، انقلاب را از مسير خارج و آدرس‌هاي غلط را به دنيا متبادر كنند، مورد توجه قرار گيرد.

وي بر همين اساس انقلاب اسلامي را موتور محرك همه خيزش‌ها و جنبش‌هاي عظيم در تونس، اردن، يمن و مصر دانست و تصريح‌كرد: اين كشورها نشان دادند كه از حركت انقلاب اسلامي تاثير گرفتند و حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب در ماندگاري اين حركت مي‌تواند بسيار موثر باشد؛ نگاه اميد آفرين به آينده و اصلاح آسيب‌ها مهمترين موضوعي است كه دائما بايد فرزندان انقلاب در اين رابطه مدنظر داشته باشند.

نماينده مردم تهران در مجلس يادآورشد: بايد نقش دشمن را در ايجاد مشكلات در كشور و ايجاد تفرقه‌ بين مسئولان و مردم مورد توجه قرار داده و با وحدت و ارائه گفتمان خدمت و خدمات مناسب به مردم اين تلاش دشمن را به نابودي و عدم تاثير كشاند.

وي در پايان خاطر‌نشان‌كرد: مردم پشتوانه انقلاب اسلامي هستند و توقه حل مشكلات خود را از انقلاب دارند و اين در جوهره انقلاب وجود دارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن