تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820834534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين دوره آموزش تخصصي امداد و نجات در كوهستان در تهران آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخستين دوره آموزش تخصصي امداد و نجات در كوهستان در تهران آغاز شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان تهران گفت: نخستين دوره آموزش تخصصيي امداد و نجات در كوهستان از امروز در تهران آغاز و به مدت شش روز ادامه دارد.


شاهين فتحي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين دوره آموزشي در قالب 60 ساعت و به صورت تئوري و عملي برگزار مي شود، افزود: هدف از برگزاري اين دوره آموزشي افزايش توان تخصصي امدادگران و بكارگيري آنها در صورت بروز حوادث غيرمترقبه و احتمالي در قالب گروه هاي تخصصي است.
وي اظهار داشت: جستجو و نجات تخصصي، ابزار شناسي، سازماندهي و هدايت گروه هاي نجات در كوهستان و ارتفاعات، جستجوي هوايي و نقش بالگرد در امداد و نجات، نحوه رفتار با افراد گمشده در كوهستان و فشارهاي رواني در جستجو از مباحث ويژه اين دوره آموزشي است.
وي افزود: طي برگزاري اين دوره آموزشي امدادگران با نحوه بررسي تئوري احتمالات در نجات مصدومان، صعود و فرود از ارتفاع، انواع شيب هاي تند و نحوه نجات مصدومان از آن، چگونگي ايجاد كارگاه هاي نجات، نحوه انتقال مصدومان از ارتفاع و تثبيت فرد آسيب ديده، انواع گره ها و نجات روي ديواره آشنا مي شوند.
فتحي، چگونگي احياي قلبي - ريوي مصدومان، اصول جستجو و زنده يابي و نحوه بكارگيري آن در حوادث، مشكلات و نيز واكنش هاي رواني آسيب ديدگان و نجاتگران، مقابله با كاهش دماي بدن در سرما و شرايط سخت، زندگي در شرايط سخت، اسكان اضطراري در كوهستان و چگونگي برپايي چادر براي انجام اقدامات اوليه برروي مصدومان در ارتفاع را از ديگر مباحث ويژه اين دوره آموزشي عنوان كرد.
وي يادآور شد: طي برگزاري اين دوره آموزشي فراگيران مباحث مربوط به مروري بر دوره عمومي هشت و 32 ساعته امداد و كمك هاي اوليه، انواع شكستگي ها و آتل بندي، سرمازدگي و اثرات ناشي از آن، اجراي صندلي اضطرار با تسمه و طناب در ارتفاع و چگونگي پانسمان زخم هاي ناشي از سرما را مي آموزند.
وي خاطر نشان كرد: پس از اين دوره آموزشي و برگزاري آزمون به پذيرفته شدگان گواهينامه تخصصي امداد و نجات در كوهستان اعطا مي شود.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن