تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817647366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کمي به من گوش بده!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: در بسياري از موارد اگر همسران واقعاً به يکديگر گوش دهند رابطة خوبي با يکديگر خواهند داشت، ولي حيف که با ناديده گرفتن نظرات يکديگر، بسيار سريع رابطه‌شان به بن‌بست کشيده مي‌شود.

البته تمام همسران حرف‌هاي يکديگر را مي‌شنوند، پس چرا باز هم از نيات و تفکرات و خواسته‌هاي يکديگر بي‌اطلاعند؟ چراكه گوش کردن به همسر را نياموخته‌ايم! براي اثبات اين موضوع بايد ذکر کنيم که وقتي همسرمان مشغول صحبت با ما است، آيا در مورد جزئيات بيشتر از او سؤال مي‌پرسيم يا اين‌که او را نگاه مي‌کنيم و بعضاً سري هم تکان مي‌دهيم، اما فکرمان مشغول مطلب ديگري است؟



بسياري از ما وقتي در حال گوش کردن به صحبت‌هاي طرف مقابل‌مان هستيم در اوايل صحبت او نتيجه‌گيري و قضاوت مي‌کنيم و حتّي پاسخ را مي‌دهيم. در صورتي که در بسياري موارد منظور اصلي طرف مقابل را به‌خوبي درک نکرده‌ايم. براي رسيدن به نتيجة بهتر پيشنهادي به شما ارائه مي‌شود:

وقتي همسرمان مشغول صحبت راجع به موضوعي است که ما کاملاً با آن مخالف هستيم، بهترين کار اين است که صحبتش را قطع نکنيم، بلکه تا اتمام جريان صحبتش سکوت اختيار کرده و با آرامش به او گوش دهيم. سپس کاغذي برداريم و تمام نکاتي را که در مورد آن بحث شده به‌طور خلاصه بنويسيم. سپس آن‌چه را نوشته‌ايم بخوانيم و به تمامي کلمات دقت کنيم.

در اين مرحله منظور خود را بيان کنيم. از همسرمان بخواهيم که به نقطه‌نظرات ما گوش بدهد و سپس هردو در مورد مطالب بيان شده از جانب ديگري فکر کنيم. چند دقيقه سکوت کنيم و نهايتاً در مورد احساستمان و آن‌چه برايمان مهم است با ديگري صحبت نماييم. مسائل پيش‌پا افتاده را حذف کرده و در مورد اولويت‌هاي بحث به توافق برسيم. قطعاً نکات مشترکي ميان ما وجود خواهد داشت که منجر به مصالحه و رضايت شود.

وقتي از دست همسرمان عصباني مي‌شويم: گاهي اوقات با تمام تلاشي که مي‌کنيم باز هم احساس عصبانيت و خشم مي‌کنيم. اين احساس در روابط اجتماعي بسيار طبيعي است. به‌ويژه، وقتي احساس مي‌کنيم که قرباني رفتار ديگري شده‌ايم و حقوق حقه و طبيعي ما زيرپا گذاشته مي‌شود. حتّي در برخي شرايط نيز احساس مي‌کنيم که نظر ما هيچ ارزشي براي همسرمان ندارد و فقط به حرف‌ها و خواسته‌هاي خود اهميت مي‌دهد.

حتّي در برخي موارد ممکن است احساس کنيم شريک زندگيمان هزينة زندگي و حتّي هزينه‌هاي شخصي خود را آن‌طور که خودش صلاح بداند صرف مي‌کند و نظرات ما را ناديده مي‌گيرد. بهترين کار در چنين مواردي اين است که در يک فرصت مناسب زماني را با همسرمان خلوت کنيم و رودرروي هم در يک فضاي آرام نشسته راجع به رفتار و يا رفتار وي با او صحبت کنيم.

اما نکتة مهم اين است که در اين گفتگو نبايد موضوع را به‌نحوي طرح کنيم که انگار قصد مقصر جلوه دادن او و يا متهم کردن وي را داريم. بلکه مي‌توانيم به او بگوييم که از رفتار و گفتارهايش در زمان‌هاي مختلف چه احساسي پيدا کرده‌ايم. در اين موارد از او بپرسيم که منظور او از انجام اعمال يا مطرح کردن گفته‌هاي خاص چه بوده، زيرا ممکن است او با طرز فکر خاص خود عمل کرده و اصلاً آگاه نبوده که در حال ناراحت ساختن ماست. به او بگوييم که قصدمان اصلاح رابطه است و گرنه نمي‌خواهيم او را مقصر جلوه دهيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن