تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه حوادث


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اخبار كوتاه حوادث
بازپرس جنايي خبر داد

تلا‌ش پليس براي دستگيري متهم فراري بي‌نتيجه ماند

اعتماد ملي:‌بازپرس جنايي تهران پس از اخذ آخرين دفاع از دو متهم سوءقصد به جان مرد ثروتمند، دستور چاپ عكس متهم فراري را صادر كرد. ‌

بازپرس شعبه سوم جنايي روز گذشته در اين‌باره گفت: سال 85 به جان مرد ثروتمندي سوءقصد شد و او از ناحيه پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما ازاين ماجرا جان سالم به در برد. پس از آن شاكي پرونده براي طرح شكايت به دادسراي جنايي تهران آمد و در مورد ماجراي اتفاق‌افتاده گفت: من به سه نفر پول قرض داده بودم و قرار بود آنها در هشتگرد كارخانه‌اي بسازند، روز حادثه آنها به بهانه اينكه كارخانه ساخته شده را به من نشان دهند مرا سوار خودروي خود كردند و در اواسط راه بود كه متوجه رفتارهاي مشكوك آنها شدم. در يك لحظه احساس كردم جانم در خطر است. بنابراين من كه بر صندلي جلو و كنار راننده نشسته بودم براي اينكه پشت سرم را ببينم، برگشتم كه ناگهان گرما و بعد سوزش و درد شديدي را در ناحيه پشت سرم احساس كردم و متوجه شدم گلوله خورده‌ام. به همين دليل در را باز كردم و خودم را از ماشين به بيرون انداختم، پس از آن راننده با ماشين من را زير گرفت و وقتي آنها خون را ديدند با تصور اينكه من مرده‌ام از محل دور شدند.

اما دقايقي بعد من خود را به جايي رساندم و با كمك خودروهاي گذري به بيمارستان رفتم. با طرح اين شكايت دو تن از متهمان دستگير شدند اما يكي از متهمان به نام اميد همچنان فراري بود و تحقيقات براي دستگيري او نتيجه نداد. اين روند تا روز گذشته ادامه داشت به همين دليل بازپرس روشن پس از اخذ آخرين دفاع از دو متهم تحت بازداشت خواست عكس متهم فراري پرونده كه عكس استفاده شده در كارت ملي او است در روزنامه به‌طور واضح چاپ شود تا اگر كسي از محل اختفاي او اطلا‌ع دارد موضوع را به پليس 110 يا نزديك‌ترين مركز پليس اطلا‌ع دهد. بازپرس شعبه سوم همچنين در مورد اين متهم گفت: در تحقيقات انجام شده تا اين لحظه پي‌برده‌ايم كه نام واقعي او آيت است و در كرمانشاه زندگي مي‌كند اما با مراجعه به آنجا معلوم شد مدت‌ها است به خانه خود نرفته است. در حال حاضر با توجه به شرايط موجود به زودي قرار مجرميت همدستان اين متهم فراري صادر خواهد شد تا پس از صدور كيفرخواست براي محاكمه به دادگاه معرفي شوند. براي اين متهم نيز در صورت اينكه خود را تسليم نكند يا دستگير نشود، حكم غيابي صادر مي‌شود كه معمولا‌ حكم سنگيني خواهد بود.

اين در حالي است كه شاكي در ادعاي جديد خود گفته است كه متهمان پس از آزادي با وثيقه به دليل نگهداري اسلحه و مهمات بازداشت شده‌اند و اين نيز بايد مورد رسيدگي قرار گيرد.

رئيس موسسه استاندارد استان تهران خبر داد ‌

بتن غيراستاندارد دليل ريزش ساختمان سعادت‌آباد

ايلنا: رئيس موسسه استاندارد تهران استفاده از مصالح غيراستاندارد را علت اصلي تخريب ساختمان سعادت‌آباد اعلا‌م كرد.‌ مهدي پورهاشم، رئيس موسسه استاندارد تهران گفت: موسسه استاندارد تهران پيش از تخريب ساختمان 7 طبقه سعادت‌آباد اعلا‌م كرده بود كه اين ساختمان غيراستاندارد است و مجددا در ارزيابي اوليه پس از ريزش نيز مشخص شد استفاده از مصالح ساختماني غيراستاندارد، دليل اصلي تخريب اين ساختمان بوده است. وي افزود: پس از زلزله بم و رودبار از سال 84 هيات دولت مصوبه‌‌اي را براي استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در پروژه‌‌هاي شهري از ابتداي سال 87 به تصويب رساند. بر اين اساس و به‌دنبال جديت موجود در خصوص استانداردسازي مصالح ساختماني، از هم‌‌اكنون تمامي نهادهاي دولتي و غيردولتي موظف هستند براي اجراي پروژه‌‌هاي خود از مصالح استاندارد استفاده كنند و در غير اين صورت ذيحسابان اين شركت‌‌ها بايد از پرداخت وجه خودداري كنند.

با وجود ابراز مخالفت بان كي‌مون

قاتل مكزيكي اعدام شد

اعتماد ملي:‌ يك مرد مكزيكي كه محاكمه‌اش توجه جهان را برانگيخته بود ديروز به اتهام تجاوز و قتل يك دختر 16 ساله در تگزاس اعدام شد. ماموران زندان پس از آنكه درخواست استيناف دقيقه آخر خوزه مدلين 33 ساله پذيرفته نشد به او ماده سمي تزريق كردند.

دبير كل سازمان ملل: اعدامش نكنيد

پيش‌تر ديوان بين‌المللي دادگستري از ايالت تگزاس خواسته بود كه حكم اعدام مدلين را متوقف كند، چرا كه او را هنگام بازداشت از حقوق كمك‌هاي كنسولي‌اش آگاه نكرده بودند. تگزاس اما اعلا‌م كرد كه دادگاه‌هايش تحت نظر ديوان بين‌المللي دادگستري نيستند. دپارتمان دادگستري ايالت تگزاس ديروز با انتشار بيانيه‌اي خبر اعدام مدلين را در ساعت 57/21 دقيقه (به وقت محلي) اعلا‌م كرد. بر اساس حكم ديوان عدالت بين‌المللي اعدام تمامي اتباع مكزيك در ايالا‌ت متحده بايد متوقف مي‌شد، چرا كه دولت مكزيك اعلا‌م كرده بود شماري از شهروندانش كه در معرض اعدام قرار دارند، هنگام بازداشت نسبت به حقوق خود آگاه نشده‌اند. روز سه‌شنبه بان كي‌مون دبيركل سازمان ملل از دولت آمريكا خواست به حكم ديوان بين‌المللي دادگستري احترام بگذارد. او گفت:

تجاوز و قتل در سال 1993

ماجراي پرونده مدلين به 1993 بازمي‌گردد، زماني كه دو دختر، جنيفر ارتمن 14 ساله و اليزابت پنا 16 ساله، توسط يك گروه شش نفره از تبهكاران در هوستون مورد تجاوز قرار گرفتند و به قتل رسيدند. مدلين كه در مكزيك به دنيا آمده، اما در دوران كودكي به ايالا‌ت متحده مهاجرت كرده بود، به قتل پنا محكوم شد و اين مساله را تكذيب نكرد. با اين همه هنگام بازداشت پليس به او نگفت كه مي‌تواند از مشاوران مكزيكي تقاضاي كمك كند. ‌

در سال 2003 مكزيك، كه مجازات اعدام در آنجا لغو شده است، از ديوان بين‌المللي دادگستري خواست كه جلوي اعدام مدلين و 50 مكزيكي ديگر را بگيرد.

پايان داستان خرس سياه بدشانس

اعتماد ملي: مقامات سازمان حيات وحش ايالا‌ت متحده 6 روز تمام تلا‌ش كردند خرسي را كه سرش در يك ظرف پلا‌ستيكي گير افتاده بود، زنده به دام بيندازند؛ اما بالا‌خره با ورود حيوان به يك منطقه شلوغ در مينه‌سوتا مجبور شدند به او شليك كنند. ‌

شليك پليس به مرگ خرس نر حدودا دو ساله منجر شد. ‌ راب نابلين، يكي از مسوولا‌ن حيات وحش منطقه به بي‌بي‌سي گفت: وقتي خرس وارد شهر شد، مهم‌ترين اولويت ما حفظ جان مردم بود. ‌ خرس سياه وحشي كه سرش در ظرف پلا‌ستيكي گير كرده بود قادر به تنفس بود اما نمي‌توانست غذا يا آب بخورد. خرس هنگام مرگ به شدت گرسنه و تشنه بود. ‌ ‌ نابلين تاكيد كرد: آن همه مردم دور و اطراف خرس بودند. معلوم نبود ماجرا به كجا مي‌كشد. نمي‌توانستيم ريسك كنيم. تلا‌ش براي زنده به دام انداختن خرس نتيجه نداده بود چرا كه حيوان دائما به مناطق جنگلي مي‌رفت و نمي‌توانستيم دنبالش كنيم. ‌ ظرفي كه خرس را به كشتن داد احتمالا‌ پيش‌تر محتوي عسل يا پاپ‌كورن بوده است و خرس براي يافتن غذا سرش را داخل آن كرده بود.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن