تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح تحقيقاتي تغييرات گلها/ تلاشي براي ورود به بازارهاي جهاني گل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح تحقيقاتي تغييرات گلها/ تلاشي براي ورود به بازارهاي جهاني گل
كرج - تجارت گل و گياهان زينتي در جهان سالانه به ميلياردها دلار مي رسد كه به اعتقاد كارشناسان ، كشور ما نيز با توجه به شرايط مناسب آب و هوايي مي تواند سهم قابل توجهي از اين بازار را از آن خود كند.


اكنون طرح تحقيقاتي باعنوان "مطالعه تغييرات فيزيولوژيكي وبيوشيميايي هنگام پيري گلهاي شاخه بريده رز" درپرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران مستقر در كرج آغاز شده تا با استفاده از اين طرح طول زمان ماندگاري گلها را بيشتر كنند.
مجري اين طرح تحقيقاتي مي گويد: گلهاي شاخه بريده اندام هاي زنده و حساس گياهي هستند كه بسرعت تنفس و تعرق انجام داده و دراثر وقوع پديده هاي فيزيولوژيكي و بيوشيميايي ويژه ، معمولا پس از چند روز پژمرده شده و ارزش اقتصادي خود را از دست مي دهند.
امرالله نبي گل روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بنابراين آگاهي از روشهاي نگهداري و انبارداري گلها و تسريع در رساندن آنها به بازار از جمله ويژگيهايي است كه مي تواند به رونق توليد و صادرات گل و گياه زينتي منجر شود.
وي افزود: اين تحقيق درباره فرآيند پيري و جلوگيري از ضايعات پس از برداشت گل و گياهان زينتي است كه منجر به بهبود روشهاي نگهداري از گلهاي بريده با استفاده از محلولهاي نگهدارنده و انبارهاي مناسب مي شود.
وي يادآور شد: ما تاكنون موفقيت زيادي در نگهداري گلهاي بريده به دست نياورده ايم و اين تحقيق مي تواند نقطه عطفي در ورود به بازارهاي جهاني گل و گياه باشد.
وي كه سرپرستي مزرعه آموزشي و پژوهشي جهاد دانشگاهي پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران را نيز برعهده دارد، گفت: 30 درصد گلهاي تازه، در فاصله رسيدن به بازار شامل برداشت ، بسته بندي ، جابجايي و فروش ، كيفيت و مرغوبيت خود را از دست
مي دهند كه سبب نارضايتي مصرف كننده ها مي شود.
نبي گل افزود: اگر ما خواهان ورود به بازارهاي جهاني گل هستيم بايد از علوم و فنون جديد در جهت رسيدن به اهداف خود كمك بگيريم و اين تحقيق نيز مي تواند راه گشاي برخي مشكلات باشد.
اين محقق تاكيد كرد: براساس اين طرح 10 رقم گل رز دربسترهاي هيدروپونيك با فواصل معين كاشته شده و پس از انجام مراحل كاشت و داشت شامل تغذيه ، هرس و ... به منظور ارزيابي عمر گلداني آنها، آزمايشهايي براي بررسي جنبه هاي فيزيولوژيكي و بيولوژيكي هنگام زندگي پس از برداشت بر روي آنها انجام خواهد شد.
وي يادآور شد: به طور كلي هدف از اجراي اين طرح تحقيقاتي ، بررسي 10رقم گل رز وارداتي به كشور و تعيين طول عمر آنها در شرايط پرورشي مشخص و متناسب با آب و هواي ايران و همچنين معرفي محلولهاي نگهدارنده مناسب اين گلها است . ك /4
561/7419/ 684
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن