تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820979234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مشاوران فرمانداري رباط كريم : رسيدن به يك مديريت اجرايي كارآمدوايجاد برنامه ريزي مدون از اهداف شوراي مشاوران فرمانداري رباط كريم است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مدير مشاوران فرمانداري رباط كريم : رسيدن به يك مديريت اجرايي كارآمدوايجاد برنامه ريزي مدون از اهداف شوراي مشاوران فرمانداري رباط كريم است
رباط كريم ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : از زمان فعاليت مهندس جهانبخشي به عنوان فرماندار رباط كريم و در جهت ريشه يابي مشكلات و ايجاد برنامه ريزي مدون و رسيدن به يك مديريت اجرايي كارآمد شوراي مشاوران تشكيل شده است كه نتايج ثمربخشي تاكنون داشته است .
قاسم ميرزايي مدير مشاوران فرماندار رباط كريم طي گفتگويي ضمن بيان مطلب فوق به تشريح رئوس فعاليتهاي حوزه مشاوران و نوآوريهاي اين حوزه پرداخت .
وي از تشكيل شوراي نمايندگان حقوقي تشكيل كميسيون انطباق تشكيل شوراي مشاورين بررسي و ساماندهي مسائل شوراها و شهرداريها كنترل معادن و جلوگيري از تصرفات آن جلوگيري از تخريب اراضي و منابع طبيعي شركت در كميسيون ماده 100 و جريان انداختن پرونده هاي سالهاي گذشته كميسيون 99 و برگزاري كلاسهاي مشاوره با بانوان و جوانان به عنوان بخشي از فعاليتهاي حوزه مشاوران ياد كرد.
ميرزايي ضمن اشاره به اهداف و وظايف تشكيل شوراي نمايندگان حقوقي ادامه داد : شوراي نمايندگان حقوقي با تدبير و شيوه هاي تجربي جهت ايجاد نمايندگان حقوقي در فرمانداري بخشداريها و شهرداريها با هدف كنترل امور حقوقي از قبيل قراردادها توافقات و اختلافات ادارات و شهرداران و شوراها و مالكين با شهرداريها تشكيل شده است .
وي افزود : اين شورا با هدف ارتقاي توانمنديهاي حقوقي و ارائه راهكارهاي قانوني و تفهيم آن به مديران و حل اختلافات و مشكلات و ساماندهي مسائل تشكيل شده و اين حركت حقوقي وابسته به فرمانداري است و هيچ تداخلي با امور قضايي ندارد و در راستاي قانونمند كردن تصميم گيريها و كاهش بار كاري مراجع قضايي فعاليت خود را شروع كرده است .
ميرزايي با اشاره به تشكيل شوراي مشاورين در فرمانداري رباط كريم اظهار داشت : شوراي مشاورين با بهره گيري از مشاوران حقوقي فرهنگي بازرسي حوزه فرماندار صنايع ائمه جمعه و جماعات ايثارگران و جانبازان بانوان روابط عمومي اجرايي و جوانان تشكيل يافته كه هركدام از مشاوران به نوبه خود داراي شرح وظايفي در قالب ميداني و درون تشكيلاتي مي باشند كه با نگرشي به واقعيتهاي موجود در پي يافتن راهكارهاي موثر تلاش مي كنند و نتيجه بررسيهاي خود را براي اخذ تصميمات نهايي به شوراي معاونين و مشاورين جهت بهره وري در شوراي اداري و ادارات و سازمانهاي ذيربط با مديريت فرماندار منعكس مي نمايند.
وي خاطر نشان كرد : مشاوران ضمن عهده دار بودن كارهاي تخصصي فني و اقتصادي از جمله صنايع در حال حاضر در صدد جمع آوري اطلاعات و آمار از اوضاع شهركهاي صنعتي و مشكلات آنها مي باشند به گونه اي كه با رايزني و ارتباطات خارج از شهرستان حركتهاي اقتصادي و توانمندي را احيا و تقويت مي نمايند.
وي اظهار داشت : اعضا شوراي مشاوران در امور مربوط به خود كارشناس هستند و به صورت مقطعي و يا با آينده نگري در تلاش و پيگيري و برنامه ريزي و انعكاس موارد به مديران مربوطه مي باشند و تاكنون فعاليتهاي زيادي در زمينه هاي كاري مختلف به فرماندار ارائه گرديده است .
وي با اشاره به بررسي مسائل و مشكلات شوراها و شهرداران ياد آور شد : اين حوزه بصورت هفتگي با تشكيل جلساتي به ارزيابي عملكرد شهرداريها و انعكاس مراتب به شهرداران جهت رفع نقايص و مشكلات مي پردازد.
ميرزايي با اشاره به وظايف محوله در كميسيون انطباق گفت : فلسفه تشكيلاتي كميته انطباق بررسي مصوبات شوراهاي اسلامي از نظر تطبيق و عدم تطبيق با قانون است كه در اين مدت عليرغم فعاليتهاي قبل و تكميل و تقويت اعضا و توجيه شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي در زمينه علت رد يا قبول مصوبات ترتيبي اتخاذ شده تا ضمن افزايش كيفيت مصوبات تمامي مصوبات با رعايت كليه موازين و قوانين و آئين نامه هاي مالي اداري شوراها و شهرداريها بررسي گردد.
وي افزود : يكي از تاثيرگذاريهاي بررسي مصوبات به نوعي ارزيابي عملكرد شوراها و شهرداران است كه در اين راستا افراد نسبت به بازنگري عملكرد خود اقدام نمايند و روابط آنان بصورت منطقي و آگاهانه تر ارتقا يابد.
وي در پايان با اشاره به شرح ساير اقدامات اين حوزه اذعان داشت : علاوه بر فعاليتهاي تعريف شده در حوزه مشاوران كلاسهاي آموزشي و برنامه ريزي براي بانوان و جوانان انجام شده و امور بعضي از نهادها مانند انجمن زندانيان و ايتام و اماكن بحران با فعاليت و پشتكار نويني در حال ساماندهي و رسيدگي قرار دارد كه اميد است در طول حيات خدمت آنطور كه شايسته رضاي خداوند است بتوانيم خدمتگزار به اسلام و مردم شريف و دولت خدمتگزار باشيم .
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن