تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817679247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بیماری های قلبی عامل 75 درصد مرگ و میر سال 2020


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ایسکانیوز ـ استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: بیماری های قلبی و عروقی باعث 10 درصد کل مرگ و میرها در سال 1910 – 50 درصد در سال 2000 و 75 درصد مرگ و میرهای جهان در سال 2020 میلادی خواهند بود. مهدی حسن زاده اظهار داشت: بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ و از کار افتادگی ها در سراسر دنیاست و این بیماری ها در دو دسته بیماری های مادرزادی و بیماری های اکتسابی تقسیم بندی می شوند.
وی هشدار داد: این بیماری ها در دنیا رو به افزایش است و بیشتر در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد و از هردو مرگ یکی به خاطر بیماری های قلبی است.
حسن زاده اعلام کرد: احتمال مرگ به دلیل بیماری های قلبی 10 درصد بیشتر از مرگ بر اثر تصادفات است و احتمال مرگ برای هر فرد به دلیل این بیماری ها 3 برابر بیشتر از بیماری ایدز است.
وی با استناد به آمار در امریکا گفت: سالانه بالغ بر 200 میلیارد دلار مخارج بیماری های قلبی و عروقی در این کشور است و از هر 4 نفر آمریکایی یک نفر دچار نوعی بیماری قلبی است.
این متخصص قلب و عروق اظهار داشت: در امریکا 25 درصد مردم ورزش منظم ندارند و 22 درصد کاملا منظم ورزش می کنند و بقیه حداقل 3 بار در هفته ورزش می کنند.
وی گفت: در مشهد 75 درصد اقشار تحصیل کرده چیزی به نام ورزش حتی برای یک بار در هفته در برنامه های خود ندارند و این رقم درخانه های خانه دار بسیار تاسف برانگیزتر است.
حسن زاده یادآوری کرد: روشهای پیشگیری از بیماری های قلبی از قبیل استفاده کم از نمک و روغن، کنترل فشار خون، چربی خون، قند خون، وزن افراد، ورزش، عدم استعمال دخانیات، پرهیز از استرس، کنترل چاقی، افزایش مصرف ماهی، میوه و سبزیجات می تواند علاوه بر کاهش هزینه های درمان، از میزان مرگ و میرها نیز بکاهد.
وی تاکید کرد: چاقی چه مستقیم و چه غیرمستقیم منجر به افزایش و شدت بیماری قلبی و عروقی وبسیاری از بیماری های دیگر شود و به ازای هر 20 درصد اضافه وزن خطر بیماری های قلبی 2 برابر افزایش می یابد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 35 درصد جمعیت در کشورهای در حال توسعه و صنعتی از فشار خون بالا که یک فاکتور مهم در حوادث عروق قلب و مغز است در رنج بوده و متاسفانه 25 درصد آنها از بیماری خود بی اطلاع هستند و 50درصد مبتلایان هرگز درمان صحیح نشده اند.
وی عنوان کرد: مهمترین راه های درمانی فشار خون، فعالیت منظم، رژیم صحیح غذایی حذف دخانیات، کاهش استرس و تعادل وزن و در کنار آن درمان دارویی مناسب است.
حسن زاده تاکید کرد: بالا بودن کلسترول خون خطر را حدود 2 تا 3 برابر افزایش می دهد.
وی اعلام کرد: 2 میلیون نفر در کشور ما مبتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند و راز هر دو مرگ یکی به دلیل این بیماری است و متاسفانه سن ابتلا به این بیماری در جهان کاهش یافته است.
این متخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد: یک چهارم مبتلایان به سکته قلبی را افراد کمتر از 50 سال تشکیل می دهند در حالی که می توان با 30 دقیقه پیاده روی در روز احتمال مرگ زودرس ناشی از این بیماری ها را به میزان 20 درصد کاهش داد.
وی به والدین توصیه کرد: عادت به تغذیه مناسب و ورزش مداوم باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود.
حسن زاده گفت: والدین باید بدانند برای کودکان ونوجوانان به جای تنقلات چرب و شور مانند پفک و چیپس می توانند از میوه، انجیر خشک، برگه هلو یا زردآلو، گردو، پسته و بادام زمینی استفاده کرد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن