تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817637083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري- تحليلي كيهان از تبارشناسي بنياد هريتيج دولتي نشان دادن اقتصاد ايران با اغراض سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: گزارش خبري- تحليلي كيهان از تبارشناسي بنياد هريتيج دولتي نشان دادن اقتصاد ايران با اغراض سياسي
بنياد آمريكائي- صهيونيستي هريتيج اعلام كرد: ايران از نظر شاخص هاي آزادي اقتصادي در ميان 24كشور حوزه سند چشم انداز 20ساله نظام، در رتبه 21 قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار كيهان، بنياد به ظاهر تحقيقاتي و البته آمريكايي هريتيج همه ساله از وضعيت آزادي اقتصادي كشورها گزارش مي دهد، كه در طي اين سالها علي رغم كاهش تصدي گري دولت در ايران و در تضاد با ديگر گزارش هاي بين المللي، ايران را يك كشور مستبد و داراي ريسك بالاي اقتصادي و سياسي قلمداد مي كند.
بنابر گزارش سالانه اين بنياد از 24كشور حوزه سند چشم انداز 20ساله كه جمهوري اسلامي تا سال 1404شمسي بايد از نظر علمي، فناوري و اقتصادي از آنها رتبه بالاتري داشته باشد، ايران از نظر شاخص هاي آزادي اقتصادي در سال 2008 از بسياري از كشورها چون، بحرين، ارمنستان، كويت، عمان، اسرائيل، عربستان، امارات، قطر، تركيه، پاكستان، لبنان پايين تر و به تعبيري دولتي تر بوده است.
گفتني است در رده بندي فوق، كشورهاي عراق و افغانستان واقع در حوزه جغرافيايي چشم انداز 20ساله كشورمان، حضور ندارند.
بر اساس اين گزارش رتبه بندي آزادي اقتصادي از سال 1995 توسط محافظه كاران ايالات متحده، با همراهي وال استريت ژورنال و بر اساس شاخص هاي بانك جهاني، صندوق بين المللي پول و واحد اطلاعات اقتصادي اكونوميست محاسبه مي شود و در آن كشوري كه شاخص آزادي آن به 100نزديك تر باشد داراي اقتصاد آزادتر و كشوري كه شاخص آزادي اقتصادي در آن كمتر باشد، بسته تر محسوب مي شود.
بر اساس اين گزارش در رتبه بندي سال 2008، كشور هنگ كنگ با شاخص 90.3 بازترين اقتصاد دنيا محسوب مي شود پس از آن كشورهاي سنگاپور، ايرلند، استراليا، آمريكا، نيوزلند، كانادا، شيلي، سوئيس و انگلستان قرار دارند.
به گزارش سايت خبري- تحليلي الف بسته ترين اقتصادها در سال 2008 هم از آخر به ترتيب كره شمالي (با شاخص3)، كوبا (با شاخص 27.5)، زيمبابوه، ليبي، برمه، تركمنستان، ايران، بلاروس، بنگلادش و ونزوئلا هستند.
به گزارش كيهان اگرچه محتواي گزارش هريتيج بايستي مورد توجه مسئولين قرار گيرد و محتواي آن از سوي نهادهاي رسمي نقد و بررسي شود، اما از زاويه اي ديگر انتشار اين قبيل گزارشات قابل تامل است.
بنابراين ملاحظه اگر از دولت و دخالتش در اقتصاد ايران بگذريم «تبارشناسي» بنياد هريتيج در كنار «گونه شناسي» تحقيقاتي اش گوياي اهداف پشت پرده اين سناريوي به ظاهر تحقيقاتي است و اما هريتيج شناسي؛
1- بنياد هريتيج اساسا بنيادي به شدت راست گرا است كه اولين رئيس اين بنياد، پاول پريچ، نومحافظه كار كهنه كار آمريكايي بوده است.
2- يكي از سياست گذاران اين محفل امپرياليستي ديك چني معروف است.
3- اين بنياد نقش اساسي در طراحي و پيش برد دكترين ريگان در عرصه سياست بين الملل طي جنگ سرد داشته است.
4- تخصص اين بنياد در عرصه سياست منطقه اي ارائه مشاوره به گروه هاي مخالف و شورشي است كه از آن جمله مي توان مشاوره به رهبران گروه هاي مخالف در كامبوج، نيكاراگوئه، آنگولا و افغانستان را برشمرد.
5- در گزارش هاي سالانه هريتيج كه اول ژانويه هر سال با عنوان «ايندكس آزادي اقتصادي» منتشر مي شود، اقتصاد كشورهايي كه با آمريكا درگير هستند به عنوان اقتصادهاي كاملا دولتي معرفي مي شود.
6- در شرايط عادي ورود غير سفيدپوست به اين محفل بزرگ سرمايه داران برتري طلب سفيدپوست و پروتستان ممنوع است.
7- گزارش اين بنياد صهيونيستي - سرمايه داري در مقايسه با گزارش هاي مشابه و كمتر جانب دارانه بين المللي همچون «گزارش فريزر» و همچنين نمايشگرهاي رسمي اقتصاد كلان حكايت از رگه هاي سياسي و جهت داري دارد كه بيشتر به منظور بدنام كردن و فشار به دولتها منتشر مي شود.
8- رتبه ايران در گزارش هريتيج رتبه آخر در كنار كشورهاي كره شمالي و سوريه است كه نسبت سياسي اين سه كشور با آمريكا خود گوياي جهت دار بودن اين گزارش است. البته معلوم نيست چرا برخي رسانه هاي ذوق زده عاشق بازار تنها به نام ايران به عنوان دولتي ترين بسنده كردند.
9- گزارش فريزر در سال جاري رتبه دخالت دولت در اقتصاد ايران را 78 مي داند كه در بين 127 كشور ياد شده در اين فهرست، 50 كشور بعد از ايران قرار دارند.
10- به گزارش يك سازمان تحقيقاتي بين المللي، ايران به لحاظ رقابتي بودن رتبه 102 را دارد كه با اين حساب اقتصاد ايران از بسياري كشورهاي ديگر رقابتي تر است. بنابراين يا بايد به گزارش هريتيج شك كرد و يا به دولت ايران دست مريزاد گفت چرا كه با بالاترين دخالت توانسته از بسياري كشورهاي ديگر اقتصاد رقابتي تري داشته باشد.
11- اين بنياد در سايت اصلي خود در گزارش هاي متعدد در خصوص مسائل هسته اي ايران برخورد نظامي را تنها راه موجود دانسته است.
12- جيمز فيليپس از مديران ارشد اين بنياد در گفتگويي تلويزيوني در واشنگتن درباره برخورد با ايران مي گويد: اقتصاد ايران به علت آنكه دولتي است توانايي برخورد با تهديدات اقتصادي آمريكا را ندارد.
13- چند سال پيش «ژنرال كالين پاول آمريكايي» پس از 11 سپتامبر و پيش از حملات وحشيانه به عراق به اين بنياد دعوت شده بود. در اين ملاقات كه بعدها گزارشات محرمانه آن منتشر شد، اعضاي هريتيج به وزير امورخارجه يادآور مي شوند كه هرچه زودتر ايجاد «خاورميانه دموكراتيك» را براي نفوذ بيشتر آمريكا در اين منطقه در دستور كار خود قرار دهد.با اين همه بنياد هريتيج به وظيفه «نسخه شده اربابان استعمار» خود عمل مي كند. اما معلوم نيست چرا در داخل عده اي به اشتباه يا افتضاح اين قدر سينه چاك اين قبيل محافل هستند.
از سويي ديگر براي دولت ايران يك ضعف است كه با گذشت 27 سال از انقلاب هنوز يك موسسه تحقيقاتي موثر و خبره ندارد كه گزارش هاي مربوط به وضعيت رقابتي يا آزادسازي را منتشر كند تا نياز به بررسي هاي جهت دار «شرق شناسان نئواستعمارگر» نباشد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن