تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821010345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دايي دعوتم كند، فيكس تيم ملي مي‌شوم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دايي دعوتم كند، فيكس تيم ملي مي‌شوم


فوتبال- مرتضي رضايي:
سيد محمد علوي، كاملا براي شما آشناست.همان كسي كه برانكو ايوانكوويچ در حساس‌ترين شرايط به او اعتماد كرد و با دعوت او به تيم ملي صداي منتقدان آن زمان را بلند كرد!

علوي آن زمان در شرايطي به تيم ملي دعوت شد كه در پست خودش با مهره‌هايي مثل نكونام رقابت مي‌كرد.حتي بازيكنان آماده‌اي هم بودند كه در خارج از گود هر لحظه جايگاه او را در تيم به خطر مي‌انداختند، مثل كريم باقري كه هنوز هم در اوج آمادگي به سر مي‌برد!سيد كه به عقيده خودش بهترين بازي بين‌المللي‌اش را در جام ملت‌هاي آسيا و در بازي مقابل چين انجام داده شايد بازي‌هايش در تيم ملي زياد به چشم نيايد، اما هميشه براي تيم مفيد بوده و در نقش يك هافبك دفاعي مثمر ثمر واقع شده.

علوي كه فصل قبل را در تيم پاس همدان بازي كرد امسال با كمي سر و صدا به پرسپوليس آمد تا يك فصل رؤيايي را در اين تيم تجربه كند.خودش مي‌گويد:«يكي از بهترين اتفاقاتي بود كه امسال در زندگي‌ام افتاد.بازي كردن در پرسپوليس افتخاري است كه نصيب هر بازيكني نمي‌شود.مي‌خواهم امسال يكي از بهترين فصل‌هاي فوتبالي‌ام را تجربه كنم.»

* پس از چند روز كشمكش با پاسي‌ها بالاخره به پرسپوليس آمديد.به‌نظر اين اتفاق خوشايندي است.

براي خودم كه اين‌طور است.يكي از بهترين و مهم‌ترين اتفاقات زندگي‌ام در سال جديد تا اينجا رقم خورده است.هميشه دوست داشتم كه در پرسپوليس بازي كنم و حالا كه اين اتفاق افتاده و همه چيز فراهم است مي‌خواهم از فرصت پيش آمده نهايت استفاده را ببرم.بايد ثابت كنم كه علوي بدون دليل به پرسپوليس نيامده است.

* مي گويند علوي امسال در پرسپوليس شرايط سختي دارد.رقابت با آتسو، احتمالا مازيار زارع و حتي در بعضي اوقات كريم باقري براي تو نگران‌كننده نيست.

مطمئنا بازي كردن در پرسپوليس سخت‌تر از بازي كردن در تيم ملي نيست.من در زمان برانكو شرايط سخت تري را تجربه كردم و در بيشتر مسابقات بازيكن ثابت تيم ملي بودم.تمام تلاشم را مي‌كنم تا در پرسپوليس هم موفق شوم.قبلا هم گفتم بازي كردن در دو تيم بزرگ پايتخت به همين راحتي‌ها نصيب كسي نمي‌شود.

* به‌نظر بحث كري و كري‌خواني را از همين حالا شروع كردي.در يكي از مصاحبه‌هايت گفته بودي كه اجازه نمي‌دهي كه بازيكني از دفاع پرسپوليس عبور كند.

بازي من درست مشابه بازي گتوزو است.تخريب بازي حريف و جلو گيري از قدرت تهاجمي آنها.وظيفه اصلي من هم همين است.اجازه نمي‌دهم بازيكني مقابل دفاع پرسپوليس خود‌نمايي كند.

* اما اثبات اين ادعا كمي سخت نيست؟

پرسپوليس خوب يارگيري كرده و در خط دفاعي هم مهره‌هاي قابل اعتمادي دارد.خود كريم به تنهايي يك تيم است.قبول دارم كه كار سختي است اما با همكاري همه بازيكنان شدني است.من مي‌جنگم و كم هم نمي‌آورم.امسال وظيفه من خنثي كردن قدرت تهاجمي حريف است.

* خبر پرسپوليس شدن شما يك دفعه منتشر شد.به‌نظر ابتدا در ليست آنها نبودي؟

نمي دانم يك روز تماس گرفتند و با من مذاكره كردند.در ليست بودم يا نه اصلا مهم نيست مهم اين است كه حالا در پرسپوليس هستم.به‌نظرم يك بازيكن وقتي در تيم‌هاي استقلال يا پرسپوليس بازي مي‌كند كاملا به چشم مي‌آيد.در تيم‌هاي شهرستاني هر چقدر هم كه خوب باشي بازي‌ات ديده نمي‌شود.

به‌نظرم همين نكته مي‌تواند من را دوباره به تيم ملي برساند.با شناختي كه از دايي دارم مطمئنم كه درصورت تلاش من را دعوت مي‌كند.عقيده خودم اين است كه از پرسپوليس مي‌توانم به تيم‌هاي اروپايي هم برسم.هدفي كه من در زندگي‌ام دارم بازي كردن در تيم‌هاي خارجي به جز امارات است.در اين موضوع شك نكنيد.البته اين را هم بايد بگويم كه من كمي دير به پرسپوليس آمدم.

مطمئن باشيد كه اگر اين اتفاق همان زمان كه پيشنهاد داشتم مي‌افتاد حالا در اروپا بازي مي‌كردم.من فرصت‌هاي زيادي را براي بازي كردن در پرسپوليس از دست دادم ولي حالا بنويسيد كه علوي براي جبران آمده است.من در پرسپوليس ديده مي‌شوم و اين رمز موفقيت است.

* مگر از پرسپوليس پيشنهاد داشتي؟

سالي كه با فولادقهرمان شديم خيلي عجيب بود.آن سال فكر مي‌كردم كه هيچ تيمي، فولاد نمي‌شود.آن موقع كاپيتان بودم و شرايط خوبي در تيم حاكم بود.همه روي من حساب ديگري باز مي‌كردند.تا سال گذشته كه خود آقاي كاشاني با من تماس گرفت وپيشنهاد داد تا به پرسپوليس بروم.اين موضوع امسال هم پيشنهاد شد.اين بار آقاي مصطفوي تماس گرفتند.به‌نظرم پرسپوليسي‌ها نظر مثبتي روي من دارند.

* علوي بازيكن كم حاشيه‌اي است و البته كمي مغرور؟!

نمي دانم كه چرا كسي به بازيكنان شهرستاني اعتماد نمي‌كند.شما هم همين‌طور.فكر مي‌كنيد من نمي‌توانم در اين تيم موفق شوم؟آن موقع كه در فولاد بودم چند پيشنهاد از تيم‌هاي عربي داشتم.اما هيچ وقت دوست نداشتم در اين كشور‌ها بازي كنم.به همه ثابت مي‌كنم كه شايستگي‌هايم تا چه اندازه است.

* پس در پرسپوليس موفق مي‌شويد؟

اين هدف اصلي من است.من از هيچ‌چيز نمي‌ترسم.حتي از نيمكت‌نشيني.در تيم‌هايي كه بازي كردم كمتر پيش آمده كه نيمكت نشين باشم.در پرسپوليس هم همين‌طور خواهد شد.روي نيمكت نمي‌نشينم.

* به دوران حضورت در پاس همدان برگرديم.به‌نظر تجربه خوبي در اين تيم نداشتي؟

نه اينكه تجربه خوبي نداشته باشم، من مثل زماني كه در فولاد بودم نتوانستم دراين تيم بدرخشم.اما باز هم فكر مي‌كنم كه يكي از بهترين‌هاي پاس بودم.

* و دليل جدا شدنت از اين تيم؟

انسان‌ها براي پيشرفت نيازمند جابه‌جايي هستند.به‌خصوص در حرفه ما كه نياز پيشرفت فقط جابه‌جايي است. البته من دوست داشتم قراردادم را تمديد كنم، اما مسئولان پاس زياد تعلل كردند.نمي توانستم كه تا آخر فصل منتظر آنها باشم. به همين دليل وقتي پيشنهاد پرسپوليسي‌ها مطرح شد با مشورت به اين تيم آمدم.

* مثل اينكه كريم باقري در اين نقل و انتقال نقش مهمي داشته؟

به‌نظر همين طور است.او از بازي من شناخت دارد و خودش من را به مسئولان باشگاه پيشنهاد داده. به هر حال همه شرايط دست به دست هم دادند تا من پرسپوليسي شوم.

* به گذشته علوي در فولاد اشاره كنيم.

ممكن است در اين مورد بحث نكنيم.همين را مي‌گويم كه فولاد براي علوي تمام نشدني است.من بهترين خاطراتم را در اين تيم داشتم.ولي متأسفانه شرايطي پيش آمد كه باعث شد از اين تيم جدا شوم.فولاد دوران اوج علوي بوده.هرگز آن دوران را فراموش نمي‌كنم.اما دوست ندارم زياد درباره آن زمان حرف بزنم.مي خواهم خاطراتم همانطور دست نخورده بماند.

* پس درموردتيم ملي صحبت كنيم.علوي يكي از بازيكنان ثابت برانكو قبل از جام جهاني بود.ولي حالا هيچ جايي در تيم ملي ندارد.

دوباره به تيم ملي دعوت مي‌شوم اما اين را هم بگويم كه يك بازيكن هميشه نمي‌تواند در تيم ملي بازي كند.من هم از اين قاعده مستثني نيستم.آن زمان شرايط طور ديگري بود.تيم خودش را براي جام جهاني آمده مي‌كرد و تقريبا اسكلت اصلي تيم مشخص بود.با اين حال در بعضي از شرايط هم به من بازي نمي‌رسيد.مطمئن باشيد اگر اين بار دعوت شوم يكي از ستون‌هاي تيم ملي را تشكيل خواهم داد.

* آينده تيم ملي را چطور پيش‌بيني مي‌كند.به‌نظرت ايران مي‌تواند به جام جهاني صعود كند؟

شرايط سختي است.اما شك نكنيد كه ايران يكي از تيمهاي حاضر در جام جهاني است.بازي تيم‌ها به هم نزديك شده و هيچ‌چيز قابل پيش‌بيني نيست ولي حسي دارم كه به من مي‌گويد ايران به جام جهاني صعود مي‌كند.

* علوي در اين پيروزي سهمي خواهد داشت؟

تمام تلاشم را مي‌كنم تا دايي من را هم ببيند.آنقدر تلاش مي‌كنم تا يكي از مسافران جام جهاني باشم.

تاريخ درج: 23 تير 1387 ساعت 14:30 تاريخ تاييد: 23 تير 1387 ساعت 16:25 تاريخ به روز رساني: 23 تير 1387 ساعت 16:16
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن