تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سعيدي كيا: بانك مشترك ايران و سوريه بزودي در دمشق تاسيس مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سعيدي كيا: بانك مشترك ايران و سوريه بزودي در دمشق تاسيس مي شود
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): دمشق - وزير مسكن و شهرسازي گفت : با توافق ايران و سوريه بانك مشترك دو كشور، بزودي با سرمايه 30 ميليون دلار در دمشق راه اندازي مي شود.


"محمد سعيدي كيا" كه رياست طرف ايراني كميسيون مشترك ايران و سوريه را برعهده دارد، پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در محل وزارت اقتصاد و بازرگاني سوريه افزود: اقدام براي تاسيس اين بانك كه شعبه اي از بانك صادرات خواهد بود، به صورت جدي از دو سال پيش آغاز شد و اكنون تا مرحله موافقت بانك مركزي اين كشور پيش رفته است .
وي افزود: همچنين تاسيس اين بانك در صورتجلسه پنجمين نشست كميته پيگيري همكاريهاي كميسيون عالي مشترك دو كشور گنجانده شده است .
اين صورتجلسه به امضاي سعيدي كيا و "عامر حسني لطفي " وزير اقتصاد و بازرگاني سوريه كه رياست طرف سوري كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور را برعهده دارد، رسيده است .
سعيدي كيا اظهار اميدواري كرد كه ظرف هفته هاي آينده ، شاهد راه اندازي اين بانك و ارائه خدمات آن در آينده باشيم .
49 درصد از سهام بانك متعلق به ايران و 51 درصد متعلق به سوريه است كه 25 درصد آن متعلق به بانك تجارت سوريه و بوده و مابقي از طريق فروش سهام در اختيار مردم اين كشور قرار مي گيرد.
وزير مسكن و شهرسازي همچنين گفت : در سفر اخير درباره ساخت نيروگاه برق ، ايجاد كارخانه ساخت اتوبوس در سوريه يا خريد اتوبوس از ايران بحث و تبادل نظر شد.
وي تاكيد كرد: همچنين درباره انتقال فناوري پيشرفته و ايجاد تونل در منطقه "زينبيه " بحث و تبادل نظر و برخي مشكلات در مسير فعاليت شركتهاي ايراني در سوريه حل شد.
سعيدي كيا با پربار خواندن نشستهاي طرفين ادامه داد: در هر نشست مشكلاتي حل و ايده هاي جديدي مطرح شد و اميدواريم در نشست بعدي كه در تهران خواهد بود رفع مشكلات به صورت جدي تر ادامه يابد.
لطفي نيز با اشاره به مباحث انجام شده در نشست ، ابراز اميدواري كرد كه روز به روز روابط دو كشور گسترده تر و عميق تر شود.
وي هدف از برگزاري اين نشست را تسريع بخشيدن به اجراي طرحهاي عمراني دانست و بر لزوم رفع همه موانع در مسير فعاليت شركتهاي ايراني در سوريه تاكيد كرد.
لطفي تاسيس بانك مشترك را گامي مهم در جهت گسترش روابط اقتصادي دو كشور خواند و تاكيد كرد: اسناد مربوط به تشكيل بانك آماده شده و به محض اينكه هيات دولت موافقت خود را اعلام كند وزارت اقتصاد كار تاسيس بانك را آغاز خواهد كرد كه بيش از دو يا سه هفته به طول نخواهد كشيد.
طرح هاي فني و مهندسي ايران شامل احداث نيروگاه و پست هاي انتقال برق ، احداث ديگ بخار، مكانيزه كردن دريافت قبوض آب و برق ، صادرات كابل هاي مخابراتي مسي و ساخت كشتارگاه در شهرهاي دمشق و حمص از توافقات دو طرف است .
آخرين نشست كميسيون عالي مشترك دو كشور اسفند 86 به رياست پرويز داوودي معاون اول رييس جمهوري و نخست وزير سوريه در دمشق برگزار شد.
شركتهاي ايراني بالغ بر يك ميليارد دلار طرحهاي فني و مهندسي را در سوريه در دست اجرا دارند.
اين شركتها طرحهايي با سرمايه 300 ميليون دلار را به انجام رسانده و دو ميليارد و 500 ميليون دلار را نيز در دست مذاكره دارند كه دو ميليارد دلار آن مربوط به ساخت پالايشگاه مشترك مي شود.
خاورم 5 **2312**1577
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن