تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819721704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح / نوذري:تعيين تكليف قراردادخط لوله صلح تا يك ماه آينده/ اروپا به گاز ايران نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشروح / نوذري:تعيين تكليف قراردادخط لوله صلح تا يك ماه آينده/ اروپا به گاز ايران نياز دارد
وزير نفت اعلام كرد مذكرات سه جانبه خط لوله صلح ميان ايران، پاكستان و هند پس از حل موارد مورد اختلاف تا يك ماه آينده نهايي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين نوذري امروز در يك نشست خبري با بيان اينكه طرح تحول اقتصادي همانند يك جراحي بزرگ است كه دولت نهم براي اجراي آن پيشقدم شده است، گفت: وزارت نفت آمادگي دارد اين طرح را كه تنها راه نجات از گرفتاري هاي اقتصادي كشور است، اجرايي كند.

وي در خصوص شايعاتي مبني بر آزاد سازي قيمت بنزين تا مهر ماه اظهار داشت: دركارگروهي كه در خصوص آزاد سازي قيمت انرژي تشكيل شده بحثهاي كارشناسي زيادي در خصوص بحث هدفمند كردن يارانه هاي انرژي مطرح شده اما اينكه چه بخشي از انرژي در چه زماني و با چه قيمتي آزاد سازي شود در حال بررسي است.

وزير نفت افزود: فعلا برنامه اي براي تغيير نحوه عرضه بنزين مطرح نشده است مگر اينكه اين فرآورده در اولويت حذف يارانه ها قرار گيرد.

نوذري با اطمينان از اينكه كشور براي تامين بنزين در شرايط بحراني هيچ مشكلي ندارد ، در خصوص طرح تامين بنزين كشور ظرف مدت 48 ساعت اظهارداشت: مقدمات اجراي اين طرح فراهم شده است، ضمن اينكه به نظر نمي رسد در بازار آزاد تجارت جهاني تامين بنزين با مشكل مواجه شود اما در صورت بروز چنين اتفاقي اين طرح ويژه را اجرايي مي كنيم.

بنزين

به گفته وي در حال حاضر هيچ رقمي براي واردات بنزين قطعي نشده است، ضمن اينكه هيچگاه در تابستان لايحه اي براي تامين كسري بودجه به مجلس ارائه نمي شود و بعد از ارزيابي ميزان واقعي نياز با توجه به قيمتهاي جهاني رقم واقعي متمم بودجه اعلام مي شود.

خط لوله صلح

وزير نفت با اشاره به اينكه ايران آماده است در راستاي پيشبرد مذاكرات خط لوله صلح نشست سه جانبه اي را در سطح وزيران با حضور وزراي هند و پاكستان برگزار كند ، گفت: وزير انرژي هند در حاشيه كنگره جهاني مادريد از حل و فصل اختلافات اين كشور با پاكستان خبر داد و براي برگزاري نشست سه جانبه پس از حل برخي از مسائل كارشناسي باقيمانده اعلام آمادگي كرد.

وي بحثهاي مربوط به مكان تحويل گاز در مرز هند يا پاكستان و بازنگري قيمت را از جمله موار مورد اختلاف در قرار داد خط لوله صلح عنوان كرد و افزود: با توجه به مدت زماني كه از قيمت گذاري سپري شده، به نظر مي رسد برخي از بندهاي اين قرارد بايد مجددا و متناسب با بازار انرژي بازنگري و اصلاح شود، ضمن اينكه از نظر استراتژي كار و نيز امنيت اين خط لوله بايد از پاكستان تضمينهاي لازم گرفته شود . به گفته وي ظرف 3 تا 4 هفته آينده مذاكرات نهايي و سپس نسبت به امضاي قرارداد اقدام مي كنيم.

تنگه هرمز

نوذري در بخش ديگري از سخنانش بسته شدن تنگه هرمز در صورت تهديد نظامي ايران را به يك شوخي تشبيه كرد و افزود: هر گونه حمله نظامي به ايران با پاسخي محكم همراه خواهد بود.

به گفته وزير نفت، تامين امنيت تنگه هرمز به عهده كشورهاي منطقه است و ايران به عنوان كشور قدرتمند منطقه نقش اساسي در تامين امنيت اين تنگه دارد.

پايان مهلت شركتهاي شل ، توتال و رپسول

نوذري در خصوص پايان مهلت شركتهاي شل ، توتال و رپسول در پارس جنوبي ياد آور شد: با اين شركتها مذاكراتي براي تداوم همكاري در حال انجام است.

وزير نفت درباره سرمايه گذاري شركتهاي آمريكايي در بخش نفت و گاز ايران تاكيد كرد: شركتهاي آمريكايي مشكلات دروني با دولت آمريكا دارند و در صورت حل اين مشكلات مي توانند از فرصت سرمايه گذاري در ايران استفاده كنند.

سرمايه گذاري ژاپن در آزادگان

وي همچنين ژاپن را يكي از شركاي تجاري مهم ايران توصيف كرد و گفت: شركت اينپكس خواهان حفظ سهم 10 درصدي در آزادگان است و ما نيز مايل به حضور اين شركت دو ميدان نفتي آزادگان هستيم .

نوذري با اشاره به مذاكرات صورت گرفته با عراق براي حضور ايران در پروژه هاي نفتي اين كشور، توضيح داد: عراق به حضور ايران به خصوص در پروژه هاي مشترك اصرار دارد ضمن اينكه در مذاكرات پيشين با وزير نفت عراق بحث حضور ايران در ساخت دو پالايشگاه در جنوب عراق مطرح شد و فكر مي كنم بتوانيم همكاري خود را با اين كشور ادامه دهيم .

اروپا به گاز ايران نياز دارد

وزير نفت، اروپا را بازار مهم و هدف ايران براي صدور گاز اعلام كرد و افزود: اروپا نيز متقابلا به گاز ايران وابسته است.

نوذري از مذاكرات با يك شركت آلماني وهمچنين شركت "او ام وي" اتريش براي حضور در بخشهاي پايين دستي و بالا دستي پروژه ايران ال ان جي خبر داد و اضافه كرد: بخش بالا دستي فاز 12 پارس جنوبي و ايران ال ان جي به سرمايه گذاري و قرار داد نزديك است.

ساخت جايگاه عرضه سوخت سي ان جي

همچنين از تجهيز بخش عمده اي از جايگاه هاي كشور به سيستم كارت خوان نفت و گاز خبر داد و ادامه داد: تلاش مي كنيم مطابق وعده داده شده 1800جايگاه عرضه سوخت سي ان جي را در كشور احداث كنيم، ضمن اينكه سفارشات براي اين كار انجام شده است.

وزير نفت واگذاري شركتهاي مادر تخصصي وزارت نفت به صورت هلدينگ را تنها در حد يك ايده دانست و اظهار داشت: اين ايده قرار است پس از كار كارشناسي و براي حفظ انسجام زنجيره توليد در صورت عملي بودن اجرايي شود.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 438]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن