تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821124302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در شش ماهه دوم سال 86 نرخ رشد نقدينگي 6/9درصد كاهش يافتشتاب رشد نقدينگي مهار شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در شش ماهه دوم سال 86 نرخ رشد نقدينگي 6/9درصد كاهش يافتشتاب رشد نقدينگي مهار شد
حميدرضا اسلامي منوچهري – تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از ارقام عمده پولي و اعتباري حاكي است: نرخ رشد نقدينگي از مهرماه سال گذشته تا پايان اسفندماه روندي كاهشي داشته است.
بنابر گزارش اداره بررسي‌‌ها و سياست‌هاي اقتصادي بانك مركزي نرخ رشد نقدينگي در اسفندماه سال گذشته نسبت به بهمن‌ماه 2درصد كاهش يافته است.
در پايان اسفندماه سال گذشته حجم نقدينگي به 164هزار ميليارد تومان رسيده است. بنابر گزارش بانك مركزي حجم نقدينگي در سال86 بيش از 36هزار ميليارد تومان افزايش داشته و نرخ رشد آن به 7/27درصد رسيده است در حالي كه نرخ رشد نقدينگي در مهرماه سال 86 بيش از 3/37درصد رشد را نشان مي‌دهد.
به اين ترتيب طي 6ماه دوم سال گذشته مجموعا 6/9درصد از نرخ رشد نقدينگي كاسته شده است. حجم نقدينگي در پايان اسفندماه سال 85 بيش از 128هزار ميليارد تومان و در پايان اسفندماه سال 84 بيش از 92هزار ميليارد تومان گزارش شده است. افزايش بي‌سابقه نقدينگي در كشور در دو سال گذشته رخ داد. در نتيجه سياست‌هاي انبساطي دولت نهم حجم نقدينگي از سال 84 تاكنون نزديك به 2برابر افزايش داشته است. با ورود مظاهري به بانك مركزي در شهريورماه سال 86، سياست سه قفله شدن خزانه بانك مركزي در دستور كار ياران وي در بانك بانك‌ها قرار گرفت. با بررسي‌هايي كه توسط مظاهري و مديران وي در بانك مركزي صورت گرفت، مشخص شد برداشت‌هاي اضافي بانك‌هاي تجاري از حساب بانك مركزي در سال 86 بيشترين سهم را در افزايش پايه پولي و به تبع آن افزايش حجم نقدينگي داشته است. اضافه برداشت بانك‌ها از حساب بانك مركزي به دليل پرداخت بيش از حد تسهيلات بانكي بود كه بنا به سياست‌هاي دولت نهم انجام مي‌شد. رييس‌كل بانك مركزي پس از تصدي اين پست براي مهار نقدينگي به بانك‌ها اعلام كرد كه پس از اين بر روي منابع بانك مركزي براي انجام تعهدات خود حساب نكنند و پرداخت تسهيلات را در حد منابع خود تعهد كنند. گزارش اخير بانك مركزي از ارقام عمده پولي نشان مي‌دهد محدوديت‌هاي ايجاد شده براي برداشت اضافي از منابع اين بانك به‌رغم مشكلاتي كه در پرداخت تسهيلات بانكي به‌وجود آورده در مهار رشد نقدينگي موثر بوده است.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن